Skocz do zawartości

Przeskoczyła kierownica e61 530d activ stering


kamil4424

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem gdyż chyba coś zepsułem, zaczęło się od tego że wyskoczyła ikona pomarańczowa z kierownica i nie mozna było odpalić samochodu .

Więc zacząłem kręcić kierownica na sucho bez wspomagania i stuknęło(przeskoczyło) coś tak jak by pod samochodem.

Samochod odpaliłem jak go zamknąłem i ponownie otworzyłem ale kierownica jest przekręcona w prawo o 20 stopni i wywala błędy, nie ma kontroli trakcji.

Zdenerwowany znów przekręciłem kierownicą na wyłącznym silniku bez wspomagania ale w odwrotna stronę co wcześniej i znów przeskoczyło , myślałem że może wrocil na swoje miejsce ale dalej są błędy a kierownica jest dalej przekręcona tyle że w lewo, ie chce wskoczyć tak jak by na srodek.

Samochod jedzie tak samo jak przed nie sciaga.

Podpowie mi ktoś gdzie to przeskakuje bo chyba nie w kolumnie kierownicy czyli maglownica i jak to można naprawic?

Dodam że posiadam activ stering

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic nie doradzi?

Sprawdzałem w inpie czy jak jest kierownica na wprost to jaki pokazuje kat skrętu ale jest dobrze bo pokazuję 0.

I nie wiem czy to można naprawic, ustawić przez program np. Iste/inpe czy tu coś mechaniczne się przestawiło/uszkodziło?

Będę wdzięczny za jakąś pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd active steering u mnie często występował przy rozładowanym akumulatorze, dodatkowo reset krótkiego przebiegu i godziny/daty.

Aktywacje active steering robi się na uruchomionym silniku kręcąc do końca lewo/prawo, ikonka gaśnie i wraca wspomaganie.

Co do przestawienia się kierownicy to nie mam pojęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie błędy kierownicy zapalają się dopiero podczas jazdy na wprost, wspomaganie dziala normalnie.

Gdzieś przeczytałem że kolumna kierownicy jest połączona z maglownica wieloklinem może to tam przeskoczyło podczas gdy na siłę przekręciłem kierownicą? Czy to jest możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłby to pierwszy przypadek o jakim słyszę, ale... może ktoś coś robił i kiedyś dobrze nie docisnał połączenia? Tak normalnie jest to rzecz niemożliwa, ale sprawdź, powinien być znaczek na wałku od przekładni i znak na wałku do kierownicy. Jak zobaczyłem ostatnio land cruisera, któremu prawie wypadło zawieszenie, bo ktoś niedawno je robił i nie dokręcił górnych mocowań, jestem skłonny w wiele niemożliwych rzeczy uwierzyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi, a więc tak na kolumnie kierowniczej nie zauważyłem żadnych fabrycznych znaków jedynie ktoś przede mna niebieską farbą sobie zaznaczał . Na wieloklinie jest śruba dzięki temu można sobie skorygować ustawienie kierownicy.

Kierownice ustawiłem na wprost ale dalej paliły się błedy więc ista zrobilem kalibracje czujnika kąta skretu , po kalibracji kierownica znów wróciła do poprzedniej pozycji czyli przekręcona w lewo o 30 stopni i błędy dalej się zapalają. Podpowie ktoś o co tu chodzi :| ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nic nie było tam poluzowane, przestawienie na wieloklinie to chyba najgorsza rzecz jaką można było zrobić.


Silniczek zmienia połączenie mechaniczne wejścia z kierownicy i wyjścia na maglownice o jakiś kąt w lewo i w prawo.


Trzeba poszukać procedury kalibracji tego środkowego położenia silniczka w maglu i dopiero przy prostych kołach dopiąć prosto kierownicę - tak na logikę.


Kalibracja czujnika skrętu w kierownicy, to raczej ostatni punkt do wykonania.


Na pewno ISTA coś znajdzie przy wyszukiwaniu "activ stering", no chyba że coś w identyfikacji z VIN jest nie tak i ISTA nie wie że w twoim aucie coś takiego jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy jest jakaś kalibracja ustawienia przy maglownicy bo kalibracja czujnika kąta skrętu nic nie daje.

Możliwe że w tym silniczku mogło się coś przestawić.

Błędy jakie pala się na stałe w ista to:

613f aktywny układ kierowniczy: wiarygodność

6145 aktywny układ kierowniczy: relacja sumy kątów, brak monitoringu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się ustawić kierownice na wprost i już się nie przestawia. Jeszcze raz ustawiłem na wieloklinie na wprost z kołami i ustawiłem ncs w module szl activ stering z elektrycznego na mechaniczne.

Lecz dalej pali się kierownica I jak zacznę jechać na wprost to kontrola trakcji się zapala.

Jak sprawdzam inpa ustawienie kierownicy to pokazuje dobrze 0 jest na wprost.

W ista gdy chciałem skalibrować czujnik kąta skretu to punkt 0 pokazuje przy skręconej kierownicy 40 stopni w prawo i nie da się skalibrować.

Ktoś coś może doradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że coś masz z bazami w ISTA i dlatego opcje ActiveStering nie są dostępne.


Podobnie jest u mojego siostrzeńca w 535d z 2009r, parametry od DPF są porozrzucane bez sensu po różnych grupach.


U mnie w 330xd z 2006r też ista nie pokazuje wielu parametrów.


Może podjedź do kogoś kto robi programowanie profesjonalnie, albo postaw istę bez spolszczonych baz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ty ciągle piszesz o kalibracji czujnika kąta skrętu w manetkach.


Moim zdaniem powinieneś wyjść od poprawnego ustawienia i skalibrowania maglownicy(silnik w pozycji neutralnej - aby mógł odchylić koła tyle samo w lewo i w prawo, koła prosto), dopiero do tego ustawiamy prosto kierownicę, kalibrujemy czujnik skrętu, itd, wydaje mi się że taka powinna być procedura, którą proponuję odnaleźć w ISTA.


Im więcej zmian mechanicznych zrobisz w między czasie tym trudniej będzie przywrócić to do działania, nie można też wykluczyć uszkodzenia któregoś elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak robiłem ustawiałem magiel tak aby w lewo i prawo było tak samo w tedy brałem się za ustawienie czujnika kąta skrętu ponieważ palił się błąd braku kalibracji. Wczoraj udało się skalibrować , według komputera wszystko ok błędy znikają ale przestawia kierownice i znów jest przechylona mocno w lewo i zapalają się bledy podczas jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mechanicznie chyba się gdzieś przestawiło tak jak by na czujniku od maglownicy.

Są 2 czujniki skrętu, jeden w kierownicy a drugi gdzieś przy maglownicy.

Jak ustawie maglownice na rowno to na inpie czujnik kierownicy pokazuje ładnie 0 stopni a na tym drugim czujniku pokazuje 30 stopni. Zrobiłem tak , ustawiłem oba czujniki żeby były na 0 stopni, później zmieniłem ustawienie na drążka kierowniczych żeby kiera była równo i zrobilem na koniec kalibracje kąta skrętu.

Błędy zniknęły, kierownica jest prawie prosta ale niestety jest mniejszy skrętu w prawo niż w lewo.

Narazie tak chyba zostawiam bo prawdopodobnie trzeba coś przy maglownicy sprawdzic gdzie to przeskoczylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy active stering działa jak powinien - pomaga ci kręcić przy parkowaniu, i czy w obydwie strony?


Ciągle zachęcam cię do znalezienia całej procedury firmowanej przez BMW, może kolejność wykonywania operacji ma tutaj znaczenie - ty zacząłeś od ustawienia czujników na 0 - po co wtedy byłaby ich kalibracja.



Zobacz że wkładając nową maglownicę też jakoś trzeba to wykonać - musi istnieć sposób dokalibrowanai jej do reszty auta, tak aby wszystko działało jak bóg przykazał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.