Skocz do zawartości

odpowietrzanie układu chłodzenia w bmw e30 318 m10


devil88

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma tam odpowietrznika. Odpowietrzasz poprzez odkręcenie korka wlewu chłodnicy i tyle. Pisałem już o tym ze dwa razy a trzeci mi się nie chcę. Nie jest to skomplikowane -> odpalasz, odkręcasz wlew, dusisz węże, pedał gazu i do skutku aż przestanie wyłazić powietrze. Potem jazda próbna i sprawdzenie wg podanego schematu...tyle na tamat.
Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak odkrece korek i dodaje gazu to wywala plyn,zmienilem termostat na stary,ale mam wrazenie ze znowu jest prawie to samo przewod dolny chlodnicy jest letni,nie moze tak byc poniewaz wczesniej nagrzewal sie normalnie nie gotowal sie,ale ogrzewanie i tak bylo slabe,ja naprawde juz nie weim co mam robic?

 

dzisiaj wymieniam wisco,ale moze pompe tez wymienic tylko jaka cena tej pompy?jakie sa objawy popsutej pompy?pompa ma na wierzchu jakis bialy jakgdyby nalot?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zepsutej pompie miałbyś jakieś niepokojące dźwięki z jej okolic. Jeśli po wcisnięciu gazu widzisz w chłodnicy zasysanie płynu pompa będzie ok.

 

Nie wiem czy tak robiłeś ale zawsze leje płyn najpierw do bloku i gdy wypływa już wężem to dopiero do chłodnicy. Pozwól mu pochodzić trochę, poczekaj aż ostygnie ,odkręć korek - powinno wylecieć powietrze. W razie czego powtarzaj do skutku.

Edytowane przez Curunir
Every weapon needs a master.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie pomoglo,chlodnica zimna w jednym miejscu szczegolnie na dole,odkrecilem korek chyba spustowy i zaczal leciec zimny plyn chlodzacy,jezeli puscze z obrotow tzn luz itd.ogrzewania praktycznie nie ma,natomiast przy wysokich podczas jazdy troche grzeje lepiej?dplny waz zimny caly czas to juz 2 termostat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ogrzewania nie ma to faktycznie IMHO wygląda na nieotwierający się termostat połączony z zapowietrzeniem. Gdyby była trzepnięta pompa to miałbyś ciepełka w nadmiarze. Choć trzeba przyznać ,że trochę dziwne objawy podajesz. Jakie masz te termostaty?

Kiedyś kupowałem jakieś badziewie za 20 zł to siadały bardzo szybko :/ ostatnio wykosztowałem się na jakis z Rzeszy (firmy nie pamiętam) i działa idealnie. W wyglądu troche inny był i cięższy.

 

Skoro silnik sie grzeje sprawdzałeś co sie stanie z wyjętym termostatem?

Musisz metodą prób i błędów zdiagnozować.

Every weapon needs a master.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zalaniu płynem w pierwszej kolejności doprowadź do odpowietrzenia układu ogrzewania wewnątrz auta.

Jeżeli ogrzewanie się już pojawi, wtedy możesz przystąpić do odpowietrzenia chłodnicy. Sprawa jest o tyle skomplikowana, że przy nowym termostacie który nie przepuści nawet powietrza w wężu pomiędzy nim a chłodnicą tworzy się poduszka powietrzna i tego węża musisz potraktować ściskaniem. W momencie kiedy zauważysz że płyn zaczyna wyrzucac, zakręć korek i grzej silnik do momentu aż temperatura na wskaźniku dojdzie do tradycyjnej połowy, czyli momentu otwarcia termostatu. Wtedy zgaś silnik, aby nie grzał się więcej i ściskaj dolnego węża. Nagrzewanie się chłodnicy będzie świadczyło o jego otwarciu.

Wspomagaj się przy tym obrotami silnika ale nie większymi od 3000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.