Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od jakiegoś czasu nie umiem się uporać z błędem prawej przedniej postojowki

Założyłem nową żarówkę i dalej nic nadal nie świeci

Po sprawdzeniu błędów na kompie wyświetla ( prawe przednie światło postojowe zwarcie nie ciągły


Proszę o pomoc czy ktoś może miał taki problem

  • Moderatorzy
Opublikowano

Do skasowania zwarcia potrzebujesz interfejs.

Np jakiś ELM i "forumowy" btool.

spacer.png

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam po długim czasie kupilem ten moduł Carista i nie wiem czy ja coś źle robię bo w żaden sposób nie idzie skasować tego błędu

Jak ktoś miał taki już problem to proszę o pomoc

Pozdrawiam

  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do zwarcia, to tradycyjnie, trzeba wziac miernik i sprawdzic, czy jest to fizyczne zwarcie. Ja sie nie spotkalem z zablokowanym kanalem w FEM, ale moze jest podobnie jak w FRM i trzeba to wykasowac odpowiednia komenda w Tool32.


Sprawdz czy masz zwarcie miedzy pinem 2 i 12. Tylko prawdziwe zwarcie czyli blisko zero omow. A najlepiej jakbys wczesniej wyciagnac wtyczke z FEMa (prawy slupek przy nodze pasazera). Wtyczka A173*3B. Tylko na zdjeciu nizej masz fote gniazda w lampie, wiec oczywiscie musisz sprawdzic odpowiadajace tym pinom meskim, te zenskie we wtyczce idacej z instalacji samochodu.

I nie sugeruj sie rysunkiem FEMa umieszczonego po lewej stronie auta, bo to z wersji UK. :)

 

attachment.php?attachmentid=1228720&stc=1&d=1434510751

 

772d61aaef7c42326c6d7dc1c149a8a8.jpg

Opublikowano

Właśnie sprawdziłem jest wszystko jak powinno być nie ma zwarcia .wstawił bym nawet zdjęcia , ale jeszcze nie wiem jak

Nawet jak podłącze 12v na krótko to się żarówka świeci

Wziolem plusa nawet na próbę z drugiej lampy żeby sprawdzić i I świeci. Z mojej diagnozy co stwierdziłem to z modulu frm nie wychodzi napięcie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to moze faktycznie kanal jest zablokowany zbyt wieloma zwarciami.


Mozesz to wyczyscic programem Tool32 funkcja _reset_kurzschluss_sperre. Tak przynajmniej robi sie to w FRM. Czy w FEM jest tak samo to nie wiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest czesc BMW Standard Tools.. ale musisz miec jakis interfejs do polaczenia kompa z kablem.. generalnie jak nie znasz tego programu i ogolnie nie masz o tym wszystkim za wiele pojecia, to po prostu znajdz kogos z okolicy Twojej, ktory Ci sie podlaczy i to zrobi.. zaplacisz ze 100 zl i z dyni.. a na te kombinacje samemu to pewnie juz wydales wiecej bo cos tam pokupowales jakies Delphi, Carista itd..


Jak chcesz miec porzadne narzedzia diagnostyczne, to kup albo sobie zrob kabel Ethernet (koszt z 20 zl), sciagnij ISTA i inny standardowy soft do BMW i dzialaj. Wiedzy w necie jest tona na ten temat. Wystarczy poszukac.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak masz Cariste to już Ci wyżej pisałem (rok temu) o programie na telefon, do skasowania zwarcia z modułu wystarczy. Kasowanie zwarcia z module jest w funkcjach serwisowych. W Fxx nie robiłem tego ale w E9x zawsze działało.

Możesz sobie ściągnąć demo bez płacenia i sprawdzić czy się połączysz.

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.