Skocz do zawartości

Blad postojowki prawy przód


Marioszka31

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakiegoś czasu nie umiem się uporać z błędem prawej przedniej postojowki

Założyłem nową żarówkę i dalej nic nadal nie świeci

Po sprawdzeniu błędów na kompie wyświetla ( prawe przednie światło postojowe zwarcie nie ciągły


Proszę o pomoc czy ktoś może miał taki problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Co do zwarcia, to tradycyjnie, trzeba wziac miernik i sprawdzic, czy jest to fizyczne zwarcie. Ja sie nie spotkalem z zablokowanym kanalem w FEM, ale moze jest podobnie jak w FRM i trzeba to wykasowac odpowiednia komenda w Tool32.


Sprawdz czy masz zwarcie miedzy pinem 2 i 12. Tylko prawdziwe zwarcie czyli blisko zero omow. A najlepiej jakbys wczesniej wyciagnac wtyczke z FEMa (prawy slupek przy nodze pasazera). Wtyczka A173*3B. Tylko na zdjeciu nizej masz fote gniazda w lampie, wiec oczywiscie musisz sprawdzic odpowiadajace tym pinom meskim, te zenskie we wtyczce idacej z instalacji samochodu.

I nie sugeruj sie rysunkiem FEMa umieszczonego po lewej stronie auta, bo to z wersji UK. :)

 

attachment.php?attachmentid=1228720&stc=1&d=1434510751

 

772d61aaef7c42326c6d7dc1c149a8a8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem jest wszystko jak powinno być nie ma zwarcia .wstawił bym nawet zdjęcia , ale jeszcze nie wiem jak

Nawet jak podłącze 12v na krótko to się żarówka świeci

Wziolem plusa nawet na próbę z drugiej lampy żeby sprawdzić i I świeci. Z mojej diagnozy co stwierdziłem to z modulu frm nie wychodzi napięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to moze faktycznie kanal jest zablokowany zbyt wieloma zwarciami.


Mozesz to wyczyscic programem Tool32 funkcja _reset_kurzschluss_sperre. Tak przynajmniej robi sie to w FRM. Czy w FEM jest tak samo to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jest czesc BMW Standard Tools.. ale musisz miec jakis interfejs do polaczenia kompa z kablem.. generalnie jak nie znasz tego programu i ogolnie nie masz o tym wszystkim za wiele pojecia, to po prostu znajdz kogos z okolicy Twojej, ktory Ci sie podlaczy i to zrobi.. zaplacisz ze 100 zl i z dyni.. a na te kombinacje samemu to pewnie juz wydales wiecej bo cos tam pokupowales jakies Delphi, Carista itd..


Jak chcesz miec porzadne narzedzia diagnostyczne, to kup albo sobie zrob kabel Ethernet (koszt z 20 zl), sciagnij ISTA i inny standardowy soft do BMW i dzialaj. Wiedzy w necie jest tona na ten temat. Wystarczy poszukac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak masz Cariste to już Ci wyżej pisałem (rok temu) o programie na telefon, do skasowania zwarcia z modułu wystarczy. Kasowanie zwarcia z module jest w funkcjach serwisowych. W Fxx nie robiłem tego ale w E9x zawsze działało.

Możesz sobie ściągnąć demo bez płacenia i sprawdzić czy się połączysz.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.