Skocz do zawartości

Tarcze hamulcowe


gutenberg

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Rok temu miałem problem z przednimi tarczami (przy hamowaniu byli czuć drgania) po zmianie tarcz i klocków problem ustał ( tarcze i klocki ZIMMERMANN) i po przejechaniu około 18 tys problem powróci. W czym może być problem i czy ktoś miał podobnie? 80% jazda po mieście.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Rok temu miałem problem z przednimi tarczami (przy hamowaniu byli czuć drgania) po zmianie tarcz i klocków problem ustał ( tarcze i klocki ZIMMERMANN) i po przejechaniu około 18 tys problem powróci. W czym może być problem i czy ktoś miał podobnie? 80% jazda po mieście.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

A może ktoś poleci jakiś dobry zestaw tarcze + klocki.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwa lata temu podobnie, wymiana przód klocki i tarcze (chyba textar) - po 2 tysiącach bicie- reklamacja uznana. Obiło mi się o uszy, że to częsty przypadek w tym modelu i dają radę oryginały tylko. Słyszałem też, że podobno ten model ma źle zaprojektowane zaciski z systemem hamulcowym - zbyt małe i się łatwo grzeją.... Sprawdź na stacji diagnostycznej.... szybko wyłapią na (chyba to się tak nazywa) oporach toczenia podczas hamowania. Może ktoś niechlujnie założył nie czyszcząc przylgni i teraz tak jest- śmiało jedź na reklamację
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat bicia tarcz zarówno w F10 jaki i F25. Te układy są bardzo podobne i oba mega wrażliwe.

W F10 nawet polecane ori BMW na przodzie 10k nie wytrzymały - też się pokrzywiły.

Wg mnie sam układ tarcze/klocki jest mega podatny na bicie.


Po tych przygodach za namową mechanika zamontowałem w F10 - to nie żart - polskie ATM MIKODA + klocki ATE ceramic - i przez 40k km nie było żadnych problemów

teraz w F25 też zamontowałem MIKODA + klocki MIKODA - i jak na razie po 3-4k km jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałem o Mikodzie i Rottingerach (Made in Poland) pozytywne opinie w "niektórych" warsztatach. U mnie oryginały też wytrzymały niewiele zanim się pogięły jakieś 75kkm, Febibilstein 15kkm. Ogólnie też chyba skorzystam z MIKODA dodatkowo wentylowanych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pytanie ogólnie do wszystkich, którzy mieli podobne problemy w "biciem" czy też wibracjami:

Jak objawiało się to bicie - było/jest wyczuwalne na kierownicy?

Edytowane przez kriu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Pytanie ogólnie do wszystkich, którzy mieli podobne problemy w "biciem" czy też wibracjami:

Jak objawiało się to bicie - było/jest wyczuwalne na kierownicy?

 

W moim przypadku zawsze było tak samo bicie kierownicy podczas hamowania powyżej 100km/h im szybciej tym mocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Wiesz co jak pojeździłem po mieście to jest ok . Nie patrzyłem trasa z prędkości. Ale ciekaw jestem co kolega powie o tych polskich mikoda.

Witam.

Także u mnie już poszły tarcze Febi Bilstein na śmietnik, wytrzymały około ~25kkm (miasto i trasy szybsze). Zaczęły bić już mocno, tzn. może nie na kierownicy bardzo ale jak by raz łapały mocno zaciski, a raz nie (toczenie na samochodzie pomogło na kilka kkm). Dziwnie to wyglądało, kierownica nie latała jakoś bardzo ale na karoserii czuć było. Wiadomo, mechanik mówił żeby zakładać oryginały, ale teraz wsadziłem zestaw ATE Power Disc nacinane, zobaczymy co będzie.

Edytowane przez marcin62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że bardzo ważna jest aby właściwie dokręcać śruby mocujące koła. Po pierwsze zgodnie z zasadą w kolejności naprzemiennej 1, 3, 5, 2, 4 i dodatkowo etapami (powiedzmy na 3 dokręcania) zwiększając stopniowo moment dokręcania w każdym "obiegu" przykręcania. Najlepiej pierwsze dokręcenie wykonać jeszcze jak koło jest uniesione, kolejne gdy dotyka podłoża, ale nie jest w pełni opuszczone a ostatnie dociągnięcie dopiero gdy koło jest opuszczone w całości lub w dużym stopniu już przylega do podłoża. Tak mówił mi znajomy z serwisu BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.