Skocz do zawartości

E39 aktywny tempomat


KUBsonex123

Rekomendowane odpowiedzi

Aktywny tempomat w E39 to ogólnie temat rozległy. Jeden się chwali że ma, inny że ma szwagier/wujek/dziadek/tata, jeszcze inny że pracował w fabryce BMW i montował... Co z tego, skoro w ogólnie pojętym internecie n i g d z i e nie ma informacji o tym że takie coś było, ETKA milczy, a na YT nawet jest jakiś urywek z testu ACC w E39 sprzed 20 lat. Podsumowując - czy jest tu ktoś kto ma jakąś wiedzę na ten temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powiem tam na bmwstore w E38 widnieje pozycja pod tytułem dodatkowa instrukcja obsługi ACC, natomiast przy E39 takiej instrukcji nie ma. Jednak pod względem instalacji elektrycznej to są te same auta więc napewno można zaadoptować elementy z E38 do E39. Nie można jednak wykluczyć że jak ktoś się w salonie mocno uparł to odmówiono mu takiego doposażenia :mrgreen:
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak ale ten licznik był zrobiony pod E38 ;) a że wkładali go do E39 to swoją drogą, jednak sporą część tył liczników po rozebraniu nie posiada diody w miejscu aktywnego tempomatu, więc trzeba ją sobie samemu wlutować ;)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Antekk, akurat diodka z samochodzikami to nie jest nic niezwykłego, gorzej, że licznik E38 z ACC ma diody wokół prędkościomierza pokazujące wyznaczoną prędkość (na obrazku wyraźnie widać przestrzeń między skalą a zewnętrznym okręgiem prędkościomierza, tam są zielone diodki). Taki licznik jest nie do dostania, no chyba że się kupi E38 z takim wyposażeniem i się przełoży, ale wtedy zostajemy z kompletną budą bez licznika, radaru, kabli i centralki od ACC - czy co tam jest w tej instalacji. No chyba, że jest się szaleńcem z zamysłem przekładki M67D40 do piątaka, to wtedy tak :lol:


maxresdefault.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, trochę napisałem to z przekąsem przecież. Tak samo, na Twojej fotce świeci kropka przy przebiegu :lol:

Niemniej ta funkcja jest godna podziwu. Na angielskim forum BMW ktoś podliczył z numerami seryjnymi części wyszło ok. 6000 funtów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ja też nic po złości nie pisałem, tylko dodałem kolejne światełko do naszej aktywnej układanki. Powiem tak - bogatemu nikt nie zabroni. Chociaż i w E38 to rzadki dodatek. Proponuję poszukać jakiś ogłoszeń, informacji, itp. na ten temat. Co wy na to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak tylko tam napewno robili to na nowych częściach.

Radar to minimum jakieś 800, nie pamiętam czy nie musi być konkretny model pompy abs, czy przycisk tempomatu też nie jest inny. Jakby gdzieś dorwać E38 na złomie z ACC to można się pokusić o takie udogodnienie ;)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie, kolejna różnica czyli przycisk. Poniższe zdjęcie przedstawia kierownicę z normalnym tempomatem:

s-l300.jpg

Wersja z ACC ma na górnym przycisku dwie strzałki, no i służy on do regulacji odległości między pojazdami (zmiana wyświetlana jest na komputerze pokładowym).


Czyli, co zmienia ACC:

- zegary

- przycisk na kierze

- diodkę z samochodzikami

Coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.febiac.be/documents_febiac/training_acc_fr.pdf


LCM raczej IV

Zmiany w DDE

Radar

Kable

Zderzak pod ACC + osłona + mocowanie

Osłona chłodnicy za radarem

Najmłodsze DSC gdzie da się do kodować ACC

Licznik z diodą

Przycisk na kierownicy

Każdy moduł musi mieć widoczną funkcję ACC

Na koniec kalibracja całego systemu pewnie DISem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mmm, francuski. Nic nie rozumiem :lol:


Zakładamy że się da (zresztą w tym kraju rzeczy niemożliwych nie ma), ale pozostaje kwestia pt. części i koszta. W ET-ce radar do 740d z grudnia 2000 kosztuje... 1 584 €. Na dzisiejsze polskie to jest jakieś 7 i pół kafla, a więc to, co przedstawił nam Antekk - koszt na forum u herbaciarzy - jest wydaje mi się realny, skoro sam radar to jakieś 1300 funtów, nie mówiąc o reszcie która też tania zapewne nie jest. Używane części, przy optymistycznym wariancie to może jakieś 2 do 4 tysięcy polskich pesos, oczywiście jeżeli ktoś je znajdzie, gdyż są nie-do-do-sta-nia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.