Skocz do zawartości

Pytanie do Chris Bangle odpowiedzialnego za obecny styl BMW


928alpi

Rekomendowane odpowiedzi

Cos ciekawego to potrafilem narysowac w podstawowce... :mrgreen:

A teraz to juz lipa... z 30-tka "na karku" to moge se tylko pomarzyc. :|

A z adresu skorzystam... chociaz nie znam angielskiego. :mrgreen: :wink:

Siwy nie podcinaj sobie skrzydel ta "30-tka".

Od marzen sie zaczyna > jezeli cos na prawde chcesz zrobic to to ROB!!!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kokpit skierowany w strone kierującego dodawał też wrażenia, ze auto jest skonstruowane dla mnie(każdego kto po raz pierwszy znalazł sie za kółkiem BMW), od razu odczuwało się wewnętzrną więź z pojazdem. tego własnie najbardziej brakuje mi w nowej stylistyce wnetrza pojazdów BMW.

 

Dzieki, mialem dokladnie takie same wrazenie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos ciekawego to potrafilem narysowac w podstawowce... :mrgreen:

A teraz to juz lipa... z 30-tka "na karku" to moge se tylko pomarzyc. :|

A z adresu skorzystam... chociaz nie znam angielskiego. :mrgreen: :wink:

Siwy nie podcinaj sobie skrzydel ta "30-tka".

Od marzen sie zaczyna > jezeli cos na prawde chcesz zrobic to to ROB!!!.

Dzieki :wink: ...

... gadasz jak nasz "niu admin" ... ale "skrzydel sobie nie podcinam".

Teraz to tylko PC sie liczy w projektowaniu... a ja nie mam o tym zielonego pojecia :| ...

Olowek trzymalem ostatnio w reku pietnascie lat temu... :mrgreen:

... a to co rozwijalo sie przed pietnastoma laty juz dawno przestalo sie rozwijac. :duh:

To co robilem to byla namiastka namiastki tego co powinienem robic w tym kierunku.

W morde... i znowu zaluje.

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam taki pomysł: można spytać p. bangle o to czy bmw nie mogłoby/nie zamierza powrócić do stylu nadwozia e30/e34/e32; chodzi mi o przednie lampy i atrapę - nerki, sposób podobny do tego, w taki ford zaprojektował mustanga. mogły by powrócić przetłoczenia wzdłóż nadwozia - na wysokości klamek i listwy bocznej. kokpit i konsola środkowa skierowana w stronę kierowcy też musi powrócić, tak jak felgi bbs kreuzspreichen! (chyba dobrze napisałem :wink: )

pozrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam taki pomysł: można spytać p. bangle o to czy bmw nie mogłoby/nie zamierza powrócić do stylu nadwozia e30/e34/e32; chodzi mi o przednie lampy i atrapę - nerki, sposób podobny do tego, w taki ford zaprojektował mustanga. mogły by powrócić przetłoczenia wzdłóż nadwozia - na wysokości klamek i listwy bocznej. kokpit i konsola środkowa skierowana w stronę kierowcy też musi powrócić, tak jak felgi bbs kreuzspreichen! (chyba dobrze napisałem :wink: )

pozrawiam

To sie nie uda. Do tego trzeba myśleć. BMW ma głęboko ludzi, którzy kiedyś kupowali te samochody. Teraz to jest taka sama kiepska masówka jak mikrofale DAEWOO. Liczy się tylko sprzedaż... a że głównie jest w USA to mało kogo obchodzi. Z tego jest kasa dla firmy.

Dobrze, że jeszcze jest kilka porządnych Niemieckich firm na rynku (dokładnie 2) :P . Tak naprawdę kupując dawno temu E34 540 byłem bardziej zadowolony niż rok temu E39. Ten samochód jest jaki jest. Nie ma "tego czegoś magicznego" co zawsze miało BMW (nawet moje stare E30). Miałem jeszcze kupić E46 M3 (bo zawsze mi się podobało) ale już odpuszczam. Ceny koszmarne jak za budę z '98 roku. Sentymenty wracają i teraz tylko RS6...

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
To sie nie uda. Do tego trzeba myśleć. BMW ma głęboko ludzi, którzy kiedyś kupowali te samochody. Teraz to jest taka sama kiepska masówka jak mikrofale DAEWOO. Liczy się tylko sprzedaż... a że głównie jest w USA to mało kogo obchodzi. [...]

Tak się zastanawiam ile razy jeszcze na tym forum będę musiał napisać że nowe modele BMW doskonale sprzedają się w Europie... Zazwyczaj przeciwnicy nowej linii mówią właśnie to co powyżej Bartek, że sprzedaż dobrze idzie w USA i tam BMW zarabia teraz pieniądze. A prawda jest taka że w Niemczech w 2005 roku sprzedano tylko o kilka procent mniej serii 7 niż w Stanach. Tylko że biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców w USA i D to średnio na 1 mieszkańca więcej sprzedaje się w Europie. :)

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to Bangle juz zostal przystopowany jak "awansowal" na szefa designu BMW Group.

Teraz odpowiedzialny za BMW jest Adrian van Hooydonk, Holender, ktory liftowal E65 i odpowiadal za E92.

Akurat E92 - 3 coupe - uwazam za swietny projekt.

 

Co do "starych dobrych BMW" - jak weszlo E46 wszyscy plakali na dziwne lampy i pogieta klape bagaznika.

W E36 - wszyscy kleli gdzie sa te cat eyes - podwojne lampy itd...

 

8 bedzie w 2009, tak jak wroci deska do kierowcy. E65 sprzedaje sie duzo lepiej jak E38. To samo z E65 i E39, E90 jak E46 itd.

 

Tak jak w Polsce bialy perlowy to przeklenstwo tak w dalekim swiecie jest odwrotnie. O gustach sie nie dyskutuje. A ze Amis i Asian kupuja najwiecej...?

 

BWM i tak jezdzi najlepiej - Ultimative Drive Machine :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie czepiajcie sie tak tej stylistyki... moze siodemka na poczatku byla nieciekawa...ale po faceliftingu nawet wyladniala...jak dla mnie piatka jest bardzo ladna, trojka mi sie podoba...a trojka coupe (ta najnowsza) na zywo wyglada super...w tej chwili BMW ma taka stylistyke, ze na parkingu nie pomylisz go z zadnym innym autem...tylko sie trzeba troche przekonac... Od niedawna uzytkujemy jedynke... i uwierzcie, ze na parkingu rzuca sie w oczy...zaden inny kompakt jej nie przebije :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E65 sprzedaje sie duzo lepiej jak E38. To samo z E65 i E39, E90 jak E46 itd.

 

 

obecenie mamy bardzo dobra sytuacje na rynku swiatowym

takze wszystko co luksusowe sprzedaje sie bardzo dobrze, a generalnie wszystko sprzedaje sie dobrze :) ludzie maja bardzo duzo kasy

 

ponoc w londynie niespotykanie duzo sprzedaje sie bardzo luksusowych apartamentow, jest ogolnie nadwyzka gotowki na rynku swiatowym i byc moze dlatego bmw sprzedaje sie duzo lepiej niz kiedys

 

 

patrz: rekordy gieldy amerykanskiej

 

wiec nie mozna porownywac tego co jest teraz do 5 lat wstecz

 

 

bardziej miarodajne bylo by zestawienie

sprzedaz nowej s w porownaniu do nowej e65

oraz sprzedaz starszej s w porownaniu do e38

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w USA E-65 sprzedaje sie lepiej niz S-klasa :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja od pewnego czasu nawracam sie na Bangle'a. Mam dla niego wielki szacunek, poniewaz swoimi projektami wyprzedzil czas. Na poczatku 7 czy 5 E60 w ogole mi sie nie pododbala. To samo nowa 3. Dzis te samochody uwazam, za piekne. Stylistyka Bangle'a to wspaniala gra drobnych szczegolow, gra swiatel lini itd. Zapraszam was abyscie kiedys przyszli do jakiegos salonu BMW i w spokoju przyjrzeli sie tym samochodom. Naprawde mozna odnalezc w nich cos niesamowitego. Ja na dzis dzien ciesze sie, ze ktos taki jak Bangle pracuje dla BMW.

 

P.S.1 Tez chcialbym aby deski rozdzielcze byly bardziej ukierunkowane na kierowce

 

P.S.2. Osoby, ktore twierdza, ze nowe 3 Coupe jest brzdykie, nieladne, nudne sa slepi :lol: :lol: Akurat 3 Coupe to chyba teraz najladniejsza Coupe na rynku. E46 przy niej wyglada jak biedny krewny.

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że BMW od lat trzyma się pewnego wypróbowanego scenariusza.

 

Rewolucja stylistyczna -> kolejna generacja jest ewolucją rewolucji -> trzecia to znów rewolucja -> czwarta - ewolucja, itd.

 

Rewolucyjne E12 (1972) -> ewolucyjne E28 (1981) -> "rewolucja miękkich linii" E34 (1988) -> ewolucja E39 (1995) -> "Bangle-szok" E60 (2003).

 

Rewolucyjne E21 (1975) -> ewolucyjne E30 (1982) -> rewolucyjne E36 (1991) -> ewolucyjne E46 (1998) -> rewolucyjne E90 (2005).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna sie zapytac czy bmw pojdzie w slady konkurencji i zacznie produkowac auta z napedem na 4 kola

oraz w ktorym roku wyjdzie X7?

mercedes wypuscil ladnego ML teraz pieknego GL a bmw ma caly czas stara x5

 

BMW juz produkuje samochody z napedem na 4 kola. chocby 330xi. Przyznam ze jak to widze to nie wiem co mam myslec. Co do X5 to sie tak nie martwie bo to piekny samochod a klasa GL jest troszke przebajerzona z zewnatrz.

Wstrzasaj i kasaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S.2. Osoby, ktore twierdza, ze nowe 3 Coupe jest brzdykie, nieladne, nudne sa slepi :lol: :lol:
gdzie moj pies-przewodnik

 

Akurat 3 Coupe to chyba teraz najladniejsza Coupe na rynku.

hah lol. ej rozumiem ze ci sie podoba, ale nie przesadzajmy, ok? dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.album2.com/events.php?action=slideshow&ident=3365&identhash=d8fad3da98de553794ca1826aa4af45a&jumpto=43991

 

Spotkanie z Chrisem Bangle odbylo sie w centralnym miejscu Melbourne > Federation Square w BMW Edge.

Organizowane bylo przez National Design Centre. (ktorego jestem czlonkiem).

Publika dopisala, sala byla szczelnie wypelniona. Wydaje mi sie ze bylo okolo 500 osob.

Chris wszedl i usiadl dokladnie przed nami (siedzielismy w drugim rzedzie).

Po chwili wstal, obrocil i mialem go na wyciagniecie reki. Tak sie dziwnie zlozylo ze przedstawil sie tylko mnie i mojemu synowi poczym usiadl. Nastepnie odbyla sie prezentacja na scenie i Chris zaczal przemowienie. Powiedzial ze ma okolo 150 slajdow i krotkich filmikow.

Glownie chodzilo o przedstawienie ideologii BMW w projektowaniu i dlaczego robia to co robia.

Byl doskonale przygotowany i potrafi przemawiac. Co chwile rzucal jakis zart. Facet robil wrazenie spelnionego zrelaksowanego i wiedzacego o czym mowi. Wcale sie nie dziwie ze dyrekcja BMW bedzie realizowac jego wizje. Bo ma wizje i potrafi jej bronic. Bez problemu skakal z tematu na temat.

Miedzy innymi mowil o historii architektury i jej wplywie na projektowanie aut. O waznosci poszczegolnych wydzialow fabryki BMW, o tradycjach, o mozliowsciach produkcyjnych.

O jego fascynacji origami. W sumie przemawial przez poltorejgodziny w szybkim tempie.

Jego sila i kompetencja w przekonywaniu jest niesamowita.

CDN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-)

Tak jak myślałem, i wiedziałem że tak napiszesz...

że facet ma dar perswazji i przekonywania.

 

Origami................. do kroćset !!! dobre !!!

Jak spojrzeć na e60, to widać jakby było połamane z papieru, te elemenciki podostawiane hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza faza rewolucji BMW to była dla mnie tragedia - E39, E46 (choć tu jeszcze jakoś) - ale teraz na szczęście zaczyna się pojawiać trochę kanciastych - może w BMW jeszcze aż tak tego nie widać, ale według mnie już E60 jest całkiem przyzwoite, E65 gdyby nie przód też byłoby znośne.

 

Właśnie - te przody - stały się jakieś takie bez wyrazu, niezgrabne - właściwie tak jakby stary styl 2 par okrągłych reflektorów był na siłę unowocześniany. Wydaje mi się, że Mercedes został bardziej przy swoim wizerunku...

 

Byłoby świetnie gdyby BMW postanowiło zrobić coś w stylu nowego forda mustanga - taki powrót do przeszłości... Chociaż nie... było by fatalnie, bo nie miałbym szans kupić takiego samochodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłoby świetnie gdyby BMW postanowiło zrobić coś w stylu nowego forda mustanga - taki powrót do przeszłości... Chociaż nie... było by fatalnie, bo nie miałbym szans kupić takiego samochodu...

 

właśnie o tym pisałem. jakby bmw sie za to wzięło, to aż mnie ciarki przechodzą jak pomyśle co by im wyszło :norty:

też bym nie kupił wtedy nowej beemki, chyba że na kredyt na milion lat, ale chciałbym bmw w takim stylu chociaż zobaczyć.

ps: 928alpi, mówil coś p. Bangle o powrocie do dawnego (właściweo) stylu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastepny odcinek wrazen, ze spotkania z Chrisem Bangle >

Przepraszam za opoznienie ale bylem troche zajety.

Chris mowil np. o idrive> ktore bylo, i ciagle jest bardzo krytykowane.

Chris i jego zona uzywaja idrivea i nie widza problemu. Chris argumentuje, ze inne firmy samochodowe tez maja podobne rozwiazania, czyli ze jest to dobry system. (pamietam jak rozmawialem kiedys ze sprzedawca BMW ktory wlasnie sprzedal 7 i mowil ze to tragedia… uczyli z tydzien jednego kierowce jak to obslugiwac ;-)

Chris nawiazywal do Ipoda. Do prostoty obslugi. Nie wiem, jak sie obsluguje idrive takze nie wiem jak to sie ma do ipoda. Zostajac przy ipodzie, dzwonilem do organizatorow pytajac gdzie mozna znalezc podcast wystapienia Chrisa. Odpowiedziano mi ze “rozmowy trwaja” pomiedzy BMW i National design Centre.

Jak bedzie udostepnione to obiecali dac znac.

Chris nie koncentrowal sie na zadnym konkretnym modelu BMW. Mowil o strategii i rozwoju.

Panowie i Panie styl “Flame” jest i bedzie kontynuowany, czy to sie komus podoba czy nie…

BMW beda uciekaly ze stylem, wygladem nie beda przypominac innych aut.

Inne firmy beda ich kopiowac. I tak w kolo Macieju.

Chris wspomnial o waznosci sekcji narzedziowej w BMW ktora jest zlokalizowana gdzies na miejscu starej fabryki w dawnym DDR. Mowil ze tradycja jest bardzo wazna. Technologia, mozliwosci produkcji plus ekonomia. Gdy tylko mur berlinski upadl przedstawiciele firmy przeniesli sekcje narzedziowa dokladnie w to samo miejsce gdzie byla na poczatku dzialalnosci. Nawiazal do powiedzenia Forda o wyborze kazdego koloru auta jezeli to bedzie czarny. A dlaczego czarny ? Bo w tamtych czasach najszybciej czarna farba schla wchlaniana przez drewniane czesci Forda T. Na marginesie, przypomnialo mi to wywiad z Ferrym Porsche ktory omawial Volkswagena Garbusa. Okazuje sie ze Porsche (jego ojciec) pojechal tez do Forda i byl zafascynowany metoda malowania przez zanurzanie karoserii. Dlatego ksztalt Garbusa byl tak opracowany by farba lepiej splywala po zanurzeniu. A nie dlatego, zeby aerodynamicznie lepiej sobie radzil na drodze. Chris wspominal ze BMW ma technologie ktorej nie maja inni w formowaniu poszczegolnych paneli. I zeby bylo ciekawiej, nie jest to technologia tloczenia prasami.

Mysle, ze BMW szykuje jakas niespodzianke w stylu wskrzeszenia jakiegos starego modelu.

Chris nic konkretnego nie powiedzial ale …. ;-) czas pokaze. (w koncu wskrzesili Mini) Mnie osobiscie byloby bardzo przyjemnie zobaczyc takiego odnowionego np 2002.

Chris doskonale zdaje sobie sprawe ze wyglad BMW polaryzuje opinie. Chodzi o to zeby ludzie nie przechodzili obojetnie.

Sweet > Chris nic nie mowil o powrocie do starego stylu…juz raczej o wyrwaniu do przodu…

Mowil o nowych projektantach ze zalezy im na takich ktorzy na prawde zaprezentuja cos nowego a nei takich ktorzy potrafia “rysowac” BMW.

Bastek & Marcin 978> argument o sprzedazy BMW jest bardzo mocnym argumentem w dyskusji. Mozna nim zakonczyc praktycznie kazda wieksza krytyke stylu. 

Non_plus_ultra > Nie mysle zeby awans Chrisa przystopowal jego ideologie i podejscie do projektowania przyszlych wyrobow BMW. Bedzie mial wiecej czasu na argumenty. Po bezposrednim kontakcie z nim widac golym okiem, ze facet jest na fali i nie zawroci z obranej drogi… a bezposrednio Adrian van Hooydonk

Marcin P. > Ja tez sie nawrocilem na Bangle’a. Ma facet nie malo wiedzy i uzywa ja.

 

CDN mam nadzieje 

Szerokiej drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.