Skocz do zawartości

X5 f15 2016 hybryda x drive


mariusz1905

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam problem ze swoim samochodem i powiem, że jest bardzo dziwny i polega on na tym, że jak jest zimny silnik i chcem ruszyć to obroty rosną do Ok 5 tys na minutę i jak odpuszczę to wtedy czuje szarpnięcie i rusza ale wystarczy ze przejadę kawałek zahamuje i znowu to samo i muszę tak czasami trochę przejechać zanim zacznie normalnie jeździć. Sprawdzałem błędy i nic nie pokazuje a jeśli pokaże to pokazuje coś od klimy i jakieś rzeczy nie związanych z jazdą, szukam, pytam i szczerze każdy rozkłada ręce bo mówią ze dziwne to jest No ale tak mi nie pomagają bo wiem że mam jakis problem tylko co to może być ?? I chciałbym by ktoś może mnie nakierował co to może być. A jeśli chodzi o olej w skrzyni to każdy którego pytam że akurat u mnie to olej tak naprawdę się nie wymienia No chyba że przy około 200 tys przejechanych kilometrów, a jeśli bym chciał wymienić to muszę to zrobić etapami, że za pierwszym razem bym tego nie zrobił i szczerze ręce mi opadają i jeszcze raz proszę o ukierunkowanie mnie co to może być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt troche dziwny temat. Teraz pytanie czy problem z silnikiem, z hybryda czy ze skrzynia. Musisz podpytac ludzi na forum ogolnym tam bedzie wiecej hybryd niz na sekcji F15. Mimo wszystko x5 w hyrydzie nie jest zbyt popularnym modelem aby ktos mogl tutaj rzeczowo Ci pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa wlasnie jeszcze jedna kwestia :) co do samego oleju w skrzyni biegow to jest to tak... co innego mowi bmw a co innego mowi producent skrzyni ZF :) zf zaleca wymiane oleju co okolo 80 kkm. Wystarczy zrobic wymiane statyczna z filtrem. Koniecznie olej dedykowany do skrzyni przez producenta zgodny ze specyfikacja i numerem oleju pod dana skrzynie biegow, nie zamiennik.

Obiegowa opinia jest taka ze przy 200 kkm w zwyz wymiana oleju skrzyni jest juz ryzykiem. Kazdy sam musi to przemyslec i przekalkulować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wielkie dzięki a jeśli chodzi o te wymiany to juz sam nie wiem. Ale dzięki i za to, ale mam dalej ten problem i nawet teraz mam te same objawy i na prądzie wiec może być jakiś czujnik na skrzyni lub coś podobnego i czasami czuje jakieś dziwne wibracje przy przyspieszaniu i czasami jak to się dzieje to czuje jakby był brak mocy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze masz problem ze skrzynka rozdzielcza? Jakie masz kola zalozone? Czy jezdziles na oponach o roznych wysokosciach bierznika? Mozesz to w latwy sposob sprawdzic... wypiac bezpiecznik od skrzynki rozdzielczej lub wtyczke pod warunkiem ze masz dostep do kanalu lub podnosnika zeby dobrac sie do tej wtyczki. Wtedy wyeliminujesz kluczowy element jakim jest rozdzielacz, ktory ulega czesto awarii przy niewlasciwej eskploatacji. Ja osobiscie chyba zaczalbym od tego

Pomijam juz oprogramowanie ukladowe - aftermaketowe, ktore umozliwia zrobienie w pelni tylnionapedowca z X5 :) Ale to wiadomo jako ciekawostka taka. Oczywiscie wypiecie wtyczki tez powoduje przeniesienie napedu w 100% na tylnia os.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak podeslij na prywatna wiadomosc to popatrze na to co pokazuje


Tak teraz mysle... masz jakies inne kola ? moze przerzuc na inny zestaw kol i zobaczysz czy problem ustapi czy nie.


Tutaj taka mala lektura z zagranicznych for:

https://f15.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1869389


Chlopaki tez mieli dziwne objawy szarpania i wypadania zaplonow. To jeden z licznych topicow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia z F15 ale:

- nie szukałbym problemu w xdrive bo tam jest na stałe napęd przerzucony na tył i tylko przód się dołącza; więc jeśli obroty rosną a nie ma przekazania napędu to gdzieś jest pomiędzy konwerterem a wyjściem ze skrzyni - po prostu skrzynia nie wrzuca biegu.


Sprawdź jak to działa w tiptroniku - włącz ręcznie jedynkę i obserwuj jak szybko zacznie ciągnąć, później sprawdź pozostałe biegi. Ma włączać bez zwłoki.


Jeśli tiptronik działa szybko a na normalnym trybie jest zwłoka to trzeba się zastanawiać. Może niski poziom oleju i nie łapią biegi, może coś w elektronice sterującej, może mechatronika gdzieś powoli steruje zaworami lub przepuszcza ciśnienia...

Patrząc na objaw, postawiłbym na problem z pracą zaworów mechatroniki - gdzieś się przywieszają lub z ciśnieniem w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za to i postaram się to wszystko sprawdzić w jak najszybszym czasie i dam wam znać co mi wyszło, ale tez mam takie pytanie czy nie powinny pojawiać się jakieś komunikaty na temat jakiś usterek bo wiem ze tu wszystko jest podpięte i jesli jest jakiś spadek czy coś innego od razu powinno wyskoczyć i nawet jak sprawdzam błędy to bardziej wychodzą moim zdaniem te blachę a nie pokazuje ze coś jest poważnego, wiec to jest dziwne ze jest coś na rzeczy a czujniki nic nie pokazują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdziłem napoczątek to z tiptronic, wiec tak wg mnie ma małe przerwy zanim bieg wskoczy, ale tez zauważyłem pewna zależność jak pojeżdżę samochodem na dalsza odległość i go trochę przepalę to na drugi dzień śmiga jak ta lala, ale jeśli tak ze dwa dni pojeżdżę tylko trochę i więcej stoi to wtedy zaczyna coś się dziać. Wiec szczerze nie wiem tak naprawdę co mam wrazie czego szukać, bo jakby coś bylo w skrzyni czy jakiś czujnik by szwankował pewnie by wyskoczył komunikat ze coś się dzieje a tu cholera nic i to jest dziwne i jest tak ze jak zaczynam jeździć na prądzie to jeździ dobrze, a jak tylko przełączę na silnik to czuje takie coś jakby chciał jechać a coś go trzyma, tak jakby jechał na zaciągniętym ręcznym a przecież czy to prąd czy silnik używa tej samej skrzyni, czy ja juz poprostu źle myślę?!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawił na mechatronikę i problemy z zaworami (może któryś się zawiesza, przyciera…). Jak dobrze się wszystko rozgrzeje to następuje jakaś może pozorna poprawa.


Jak na prądzie jest lepiej, to może związane to jest z innym charakterystyką momentu obrotowego w funkcji obrotów a co za tym idzie inną strategią zmiany biegów (np. nie startuje z jedynki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w automacie musi być już coś grubiej nie tak, żeby wywalało błędy. Drobnych opóźnień czy innych rzeczy nie wyłapuje.


Gdzieś kiedyś czytałem, że na takie przywieszanie pomaga jazda w trybie manualnym i wachlowanie biegami. No i trasa oraz korzystanie z prawej nogi też wcale źle nie zrobi autu. Co zresztą u Ciebie widać. Brakuje mu temperatury :D U mnie automat ma 510 tyś przebiegu i chodzi ładnie, co chwilę latam trasy, raz była robiona mechatronika (150 tyś) i konwerter (90tyś), olej też zmieniany. A dostaje w palnik cały czas :8)

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.