Skocz do zawartości

Mrowienie kierownicy


A145

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie (540ix LCI) mrowienie na kierownicy przy przyspieszaniu występuje w trybie komfort. Przy ustawieniu na tryb sport ten objaw nie występuje, ponieważ jak widzę skrzynia zmienia biegi powyżej 1500 -1600. Oczywiście serwis twierdzi, że wszystko jest ok. Wg. mnie zmiana np. softu skrzyni, tak aby zmieniała biegi powyżej 1300 ten problem by zlikwidowała. Obecnie potrafi utrzymywać obroty na poziomie 1000-1100 i przy delikatnym naciśnięciu gazu z np. 50-60 km/h przyspieszać wywołując owe "mrowienie" kierownicy. Poprzedniczka z silnikiem b48 takiej przypadłości nie miała, po prostu od określonej prędkości obrotowej redukowała bieg. Czy ktoś z Kolegów ma odnotował podobną sytuację?

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam silnik. Po kilku próbach jazdy po mieście w trybie komfort cholera mnie brała i teraz już nie korzystam, tylko czasem na trasie. To urok oprogramowania pod niskie spalanie i utrzymywanie niskich obrotów. W dieselu N57 to jeszcze było do przeżycia, bo był moment, w benzynie jazda z 1200-1400 rev zabija wszelką przyjemność, szczególnie przy chęci przyspieszania. Polecam nie męczyć serwisu i silnika, przejść na tryb sport, ewentualnie sport individual, korzystać z manetek do redukcji i cieszyć się znakomitym B58.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...To urok oprogramowania pod niskie spalanie i utrzymywanie niskich obrotów...

Dokładnie tak. W 530i to samo. Sport Individual na co dzień (gdzie tylko skrzynia jest na sport) i zero problemów. Ewentualnie na ostrzejszych łukach trzeba pomóc manetką.

Dzięki takiemu ustawieniu, po odpaleniu silnika wciśnięcie magicznego przycisku sport powoduje poprawę pracy skrzyni biegów (obroty j.w.) oraz wyświetlanie dokładnej prędkości na zegarach oraz wyłączenie start/stop. Jeden klik, a tyle udogodnień :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam silnik. Po kilku próbach jazdy po mieście w trybie komfort cholera mnie brała i teraz już nie korzystam, tylko czasem na trasie. To urok oprogramowania pod niskie spalanie i utrzymywanie niskich obrotów. W dieselu N57 to jeszcze było do przeżycia, bo był moment, w benzynie jazda z 1200-1400 rev zabija wszelką przyjemność, szczególnie przy chęci przyspieszania. Polecam nie męczyć serwisu i silnika, przejść na tryb sport, ewentualnie sport individual, korzystać z manetek do redukcji i cieszyć się znakomitym B58.

Dokładnie tak jak Kolega mówi. Generalnie, zarówno w poprzedniej jak i obecnej staram się nie korzystać z systemu start /stop. Teraz mam skrzynię ustawioną na sport indywidual gdzie silnik jest pracuje w systemie komfort, a skrzynia sport. Zamiana tych ustawień powoduje "mrowienie". Z drugiej strony sadzę, że BMW mogłoby w prosty sposób rozwiązać ten problem zmieniając delikatnie soft skrzyni.

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.