Skocz do zawartości

4a27 ibs, brak klemy,


slarob

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z bmw e91 2006 rok 2.0 163km otóż mam cały czas błąd 4a27 ibs. Stwierdziłem iż zamowie klemę ibs, przyszła paczka a co sie okazało jak dostałem się do akumulatora. Że ibs nie ma. Żadnych luźnych kostek, standardowa klema minusowa. Auto odpala bez problemu trzyma napięcie Ładowanie około 14 cały czas. Często po otwarciu drzwi wyskakuje na ekranie autko na podnośniku na czerwono. Błąd powraca po włączeniu zaplonu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z tego wynikało by ze może być uszkodzony BSD. Poszukałem na forum i większość przypadków opisuje parę błędów w jednym czasie. Czy możliwa przyczyną moze być Akumulator lub regulator skoro nie wykazuja żadnych oznak uszkodzenia. Czy szukać gdzie indziej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator bym wykluczył jak auto ładnie na nim odpala, Ja tez nie mam IBS i nawet jak akumulator całkiem rozładowałem i auto nie odpalało to tylko były błędy głębokiego rozładowania akumulatora i tyle. Bez IBS abo odpala i jest ok albo nie odpali nie działo mi się po drodze zupełnie nic jak opiduja to problemy z akumulatorem jak jest IBS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie skoro temat o ibs to chętnie się podepnę. Mam e90 2005r i błąd ibs .

Aku nowy lecz ostatno padł i wywaliło wszystkie błędy jakie auto mogło mieć. Po odpaleniu z kabli podładowałem i niby ok ale błąd jest . Kupiłem klemę z alegro z kabelkami niestety grubszą wtyczkę mam gdzie podpiąć ale tej małej nie . Szukałem zwalając boczek w bagażniku i nic . Obawiam sie że ktoś odciął i teraz nie wiem gdzie szukać. Na fotach z neta widać że ten mały jest przymocowany do tego grubego czerwonego ale u mnie tam go nie ma.

Ktoś miał taki przypadek albo wie gdzie szukać .Czy te 2 małe kabelki od tej małej wtyczki wychodzą z tego pęku kabli czy lecą od przodu auta gdzieś. Każda rada pomocna. Aku jak mi pada to auto nie reaguje, wywala błędy abs,ESP,skrzyni automat,poduszek i wszystko co chyba może.Chyba że to jakaś wersja bez ibs ale błąd dotyczy tego samego jak z wersją z.

Ładowanie mam od 13.8 do 14.4 ale średnio na poziomie 14v.Dodam że na fotkach z neta widać że te kabelki mają kolor szary i brązowy. U mnie do tego czerwonego przymocowane sa tylko 4 z czego 2 idą do czarnej luźniej wtyczki a 2 do czarnej wtyczki przy klemie plusowej.A więc brakuję jeszcze dwóch do ibs .

Edytowane przez Jaros85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie skoro temat o ibs to chętnie się podepnę. Mam e90 2005r i błąd ibs .

Aku nowy lecz ostatno padł i wywaliło wszystkie błędy jakie auto mogło mieć. Po odpaleniu z kabli podładowałem i niby ok ale błąd jest . Kupiłem klemę z alegro z kabelkami niestety grubszą wtyczkę mam gdzie podpiąć ale tej małej nie . Szukałem zwalając boczek w bagażniku i nic . Obawiam sie że ktoś odciął i teraz nie wiem gdzie szukać. Na fotach z neta widać że ten mały jest przymocowany do tego grubego czerwonego ale u mnie tam go nie ma.

Ktoś miał taki przypadek albo wie gdzie szukać .Czy te 2 małe kabelki od tej małej wtyczki wychodzą z tego pęku kabli czy lecą od przodu auta gdzieś. Każda rada pomocna. Aku jak mi pada to auto nie reaguje, wywala błędy abs,ESP,skrzyni automat,poduszek i wszystko co chyba może.Chyba że to jakaś wersja bez ibs ale błąd dotyczy tego samego jak z wersją z.

Ładowanie mam od 13.8 do 14.4 ale średnio na poziomie 14v.Dodam że na fotkach z neta widać że te kabelki mają kolor szary i brązowy. U mnie do tego czerwonego przymocowane sa tylko 4 z czego 2 idą do czarnej luźniej wtyczki a 2 do czarnej wtyczki przy klemie plusowej.A więc brakuję jeszcze dwóch do ibs .

 

Cześć, Ja miałem podobną sytuację. Zakładam że masz/miałeś IBS (niebieska dwu pinowa kostka). U mnie poprzedni właściciel gdy wymieniał baterię wyrwał przewody z kostki i schował owijając izoloacją za boczkiem bagażnika. Szukaj przewodów, zakładam że u ciebie są w tym samym kolorze, szary/czerwono-zielony.

Patrz mój poprzedni post na ten temat.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=390530

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie bo już mam powoli dosyć usuwania rzeźby której niby w Niemczech się nie stosuje.

Znajdę chwilę to muszę wywalić boczek i zdjąć te taśmy z kabli aby coś zobaczyć choć szukałem wczoraj i nic więc pewnie uciął i wepchną gdzieś głębiej.

Aku niby się ładuje podczas jazdy 14.1 na światłach 13.8...więc bez szału. Ale zauważyłem że auto nie przechodzi całkiem w stan uśpienia i słyszę czasami że coś tam się dzieje. Zapewne błąd ibs jest tego powodem.

Będę szukał i jak coś dam znać bo przez chwilę myślałem że może niepotrzebnie kupiłem bo czytałem że mają błędy takie same a nie mają ibs.Ja mam błąd 4a27 plus wejście na grubszą kostkę..brakuje tej małej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie niestety porażka z tym ibs

Szukałem dziś 2h i nic.Nie ma małego kabla ani żadnych uciętych. Może jednak nie mam ibs a błąd mówi o czymś innym.

Chyba że tak schowali ale wątpię bo co tu ukrywać, albo jest albo nie ma.

https://drive.google.com/file/d/1KGCjHhtHShAEgDO3IIh9q6WNdtRb0JbV/view?usp=drivesdk

U mnie tak to wygląda.

https://drive.google.com/file/d/1KfxO7J127rau7PnCWcVkG1rI252CJWAg/view?usp=drivesdk

Każda uwaga pomocna.

https://drive.google.com/file/d/1Khl1X_EBWe_Oc6wumtPB7Y9JGY9V2EqH/view?usp=drivesdk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bardzo duzo piszą o tym problemie, ale nikt nie podaje rozwiazania. W jednym temacie ktos napisal że zrobil INPĄ reset IBS, mimo że jej nie mial i błąd nie powrocil, ale wiecej nic nie napisał.

Pomoge z tymi fotami:

5e95ac48c13474e4med.jpg


95657561af0f0fa8med.jpg


33a1b35f1005ab9fmed.jpg

Edytowane przez Jack79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to trochę irytujące bo nie wiem jak sprawdzić czy dane auto ma czy nie ma ibs vin nic nie wnosi a w Google nie ma za wiele.

Kupiłem klemę w razie "w" jednak teraz nie wiem czy się w ogóle przyda.

Aku ma rok bo poprzedni padł 2dni po zakupie.Kupilem z takimi samymi parametrami jak był a był fabryczny.

Błąd mimo kasowania pojawia się po paru minutach od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc mam zagwozdkę.

Klemę kupiłem ale to nie problem.

Problem teraz jest czemu wywala błąd ibs nie mając tego na wyposażeniu.

Dziś sprawdzałem ładowanie i mam od 13.7 do nawet 14.7.na ułamek sekund. Ale przeważnie jest 14.1 zależy czym się bawię.

Teraz nie wiem co dalej.Piszą że wymieniają regulatory a nawet całe alternatory i błąd powraca. Coś podjada prąd i stopniowo zarzyna akumulator.Teraz jeżdżę jak na bombie i strach dalej się wybrać bo nie wiadomo kiedy mu coś odbije.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne błędy.

Dodatkowa pompka ta od płynu.

Czasem błąd tego czujnika od jakości powietrza co jest pod maska .Świateł rejestracji, ktoś wsadził ledy,i jakieś błędy połączeń.

Ostatno czujnika doładowania ale nie zawszę, mam nieszczelny ic i chyba swiruje.

Poszukam zaraz fot z bimertoll.

A i mam problem z grzaniem prawego fotela,lampki zapalają się i zaraz gasną,kierowcy działa. Do tego jest emulator maty po stronie pasażera, tak już kupiłem. Nie wiem czy to ma jakiś związek ale miałem zły przełącznik szyb,noe było guzika od lusterek ale kupiłem nowy i działa więc jakieś błędy też to pewnie dawało.

Edytowane przez Jaros85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem o jeszcze jednej rzeczy.

Jak ostatnio zrobił mi psikusa to na tej poprzecznej wtyczce obok pirotechniki znalazłem zaizolowany opornik,był zaśniedziały i widać że ktoś coś rzeźbił.

Usunąłem go i połączyłem tam te przewody jak bóg przykazał. Ale to nic nie dało i błąd nadal był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak miałeś opornik na klemie pluswej to może masz problem ze stykiem na plusie. Ogólnie tam wstawia sie opornik jak klema wystrzeli i odcina plus od auta, dla bezpieczeństwa. Magicy zamiast to wymienić, dopychaja klemę, a żeby nie bylo błędu daja rezystor, tylko po usunieciu rezystora powinienes mieć błąd poduszki. A u ciebie jest ich brak. Ogolnie błedy z DDE oba dotycza problemów z ladowaniem 4a07 to alternator, a ten drugi, w przypadku braku klemy, z tego co ludzie piszą na forach ma związek z za wysokim ładowaniem czyli 16V. Pisaleś że jak usuniesz błąd ładowanie skacze do 16V, dlatego wraca.

Teraz tak sobie to tlumacze. Komp widzi za niskie napięcie na akumulatorze, ze wzgledu na slaby styk, wiec jako, ze akumualtor słaby próbuje go ładowac ile fabryka dała, czyli 16V. Komp stwierdza, że za dużo i wywala bląd, obniżajac napiecie do bezpiecznego. To takie moje dedukcje. Kleme bym zobaczył, tym bardziej jesli auto bylo walone. Dodatkowo tam gdzie wpinaszte kabelko z boku, w tym plastiku czarnym na akumulatorze, sa główne bezpieczniki. Często podczas wystrzale palą się, no i magicy, aby zrobić po taniości drutują to kabelkami. Tylko żeby to zweryfikować musiałbys zdjąć tą czarną skrzynlę i rozebrać. To sa oczywiście tylko podejrzenia po tym co piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.