Skocz do zawartości

[F10][520xd] Ciśnienie opon


Zygiel93

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Niedawno zakupiłem f10 520xd, jest to mój pierwszy samochód z xdrive. Parę dni temu dotarły do mnie nowe zimówki 245/45/r18 100v (bez opcji run on flat), na wulkanizacji napompowali mi wszystkie 4 koła na ciśnienie 2,7bar.


Jednak gdy patrzę na naklejkę na słupku:

MUYopDW.jpeg


Napisane jest iż przy rozmiarze 245/45 R18 100v powinno być 2.4 przód 2.6 tył lub przy dużym obciążeniu 2.7 przód i 3.2 tył. (Nie jestem pewien co M+S XL oznacza ale nie mam tego oznaczenia w tych oponach co kupiłem)

Normalnie bym się tym nie przejmował, ale od czasu kiedy wyjechałem z wulkanizacji, mam wrażenie że auto dziwnie szarpie, i boje się że coś sobie uszkodzę z napędem (trochę się naczytałem)


Teraz moje pytanie brzmi, czy powinienem napompować opony wg rozpiski 2.4 przód i 2.6 tył, czy xdrvie jednak pompuje się na te same cisnienie przód i tył a nalepka jest poprostu uniwersalna dla bmw f10?


Oraz pytanie nr 2. Czy jest możliwe że xdrive szarpie przez to że cisnienie opon jest identyczne.


Dodam jeszcze że na letnich oponach ciśnienie było na wszystkich kołach 2.2 i nic nie szarpało (letnie opony mają run on flat).

A i kolejna rzecz którą zaobserwowałem, szarpanie występuje raczej jak samochód jest zimny, dopiero co odpalony po nocy. I szczególnie to czuć jak przesuwając się w korku dodaje sie gazu, wtedy mocno szarpie, również przy zwalnianiu z małej predkości czuć takie jakby hamowanie silnikiem, nie wiem jak to opisać ale jest to nienaturalne :).


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doswiadczenia wiem że wulkanizatorzy to często debile.

Ma być takie ciśnienie jak na tabliczce.

Daj ciśnienie jak należy i zobaczysz czy coś to dało. M+S to oczywiście oznaczenie zimowek , a XL to opony wzmacniane o ile się nie mylę, ale nie oznacza to run-flat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z doswiadczenia wiem że wulkanizatorzy to często debile.

Ma być takie ciśnienie jak na tabliczce.

Daj ciśnienie jak należy i zobaczysz czy coś to dało. M+S to oczywiście oznaczenie zimowek , a XL to opony wzmacniane o ile się nie mylę, ale nie oznacza to run-flat.

Typowe oznaczenie dla zimowek to bardziej płatek śniegu i trzy szczyty górskie, co daje certyfikat 3PMSF. Oznaczenie M+S na oponie może zostać umieszone beż żadnych dodatkowych testów. Skrót pochodzi od angielskiego wyrażenia mud and snow (błoto i śnieg). Producenci używają go, aby wskazać, że podczas projektowania danego bieżnika chcieli przygotować go do jazdy po błotnistych i zaśnieżonych drogach.

https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zimowe-oznaczenie-m-s-moze-byc-mylace


Kupiłeś homologowane opony z gwiazdka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doswiadczenia wiem że wulkanizatorzy to często debile.

Coś w tym jest :D

Ma być takie ciśnienie jak na tabliczce. Daj ciśnienie jak należy i zobaczysz czy coś to dało. M+S to oczywiście oznaczenie zimowek , a XL to opony wzmacniane o ile się nie mylę, ale nie oznacza to run-flat.

Dałem ciśnienie jak na tabliczce, mam wrażenie że jest ok, ale zobacze jeszcze jutro rano jak samochód będzie zimny.


A co do oznaczeń sprawdziłem moja opona ma dokładnie oznaczenie 100v XL FR 3PMSF, co wg wujka google oznacza

-100V indeks nośności 100-800 kg i V oznaczenie prędkości maksymalnej 240 km/h

-RFP (Rim Fringe Protector) opona z osłoną na felgę

no i XL tak jak mówicie jakieś wzmocnienie.

-3PMSF czyli przyczepność na śniegu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżenie przez 4 lata (3 sezony) na ciśnieniu dla mniejszego obciążenia ( zwykle tylko kierowca w aucie) spowodowało zeżarcie wewnętrznych stron tylnych kół... i to tak do drutów :/ Geometria wzorcowa, auto od nowości (bez dzwona, gięcia felg etc). Od tego czasu pompuje pod max obciążenia (o 0,1 bar mniej) i nie widzę, żeby bieżnik znikał nierówno. Z relacji dwóch gumiarzy w f10/f11 jest tendencja do wpierdzielania tyłu od środka. To był fabrycznych komplet opon RF - już nie pamiętam jaka firma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.