Skocz do zawartości

Falowanie obrotów


Piorun88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Bmw 520d f10 2013r automat.

Może ktoś ma jakiś pomysł bo mi już ręce opadają :(

Od jakiegoś czasu auto zaczęło falować na obrotach i bujać budą. Najpierw pokazało błędy dpf i egr. Dpf usunięty, egr zaślepiony, klapy wirowe wywalone i wszystko wykodowane zostało. A objawy nadal są takie same. Zaczęło pokazywać różne błędy np czujnik ciśnienia paliwa. Wymieniłem aku na nowe i zakodowałem bo myślałem że może od tego bo już ponad 8 lat miał. Niestety dalej to samo. Dziś znowu zaczął falować i nawet zgasł jak ruszałem i pokazało na kompie błąd 285C00 lambda probe after catalytic converter, signal pump current nernst voltage or virtual ground.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego wypisz wszystkie błędy

Tutaj je rozkoduj i wklej do swojego tematu...

https://bmwfault.codes/


Czy dolewałeś jakiś uszlachetniacz do paliwa??? Wtryski mogą źle pracować


Zwróć uwagę na czujnik - przeplywkę , ma ona duży wpływ na dobór mieszanki paliwowo - powietrznej.


Sonda lambda za katalizatorem....

Zobacz pod autem przewody od w/w czujnika. U mnie w aucie były przetarte przewody , w miejscu metalowego uchwytu ( uchwyt przewodu sondy lambda )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc aktualnie błąd sondy zniknął a wrócił od ciśnienia paliwa.

Tak dolewałem ostatnio dodatek do ropy niby do czyszczenia układu miał być, myślisz że to coś popsuło? W środę auto na warsztat znowu wraca to im powiem odrazu żeby sprawdzili przeplywke i przepustnice


https://bmwfault.codes/XMLDiagView?doc=MgAwADAAMAAwADEAMwA0ADcAMgA1ADUAMAA5ADAANAA=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się też wydaje że coś z tym czujnikiem bo co chwilę ten błąd albo faktycznie pompa lub same wtryski dostały przez ten preparat..

Najgorsze jest to że jak tylko podjeżdżam do warsztatu to się wszystko uspokaja jak ręką odjął i tak naprawdę nie wiedzą czego szukać he

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Środek czyszczący wtryski raczej nie pogorszył sprawy?


Opis twojego błędu wskazuje na problem z instalacją elektryczną. Skoro losowo ten błąd się pojawią to musisz sprawdzić przewody elektryczne na całej długości oraz kość/wtyczkę czy konektory i piny nie są skorodowane . Zwróć również uwagę na konektory czy nie są za bardzo rozgięte ( słaby styk konektorów z pinem ).

Najprawdopodobniej przewody od czujnika wchodzą w taki plastikowy kanał i dalej lecą do komputera auta. Często w tym plastikowym kanale przecierają się/ułamują przewody elektryczne.

Spójrz również na czujnik , czy z niego nie sączy się ropa. Oringi mogą nie trzymać szczelności.


Jeśli nic tam nie znajdziesz to warto by było odkręcić czujnik znajdujący się na pompie wtryskowej ciśnienia. Tam najczęściej można zauważyć czy pompa nie łuszczy się.


Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?


Czy odczytałeś na nowo błędy po opisanej przez ciebie jeździe?


Jeszcze jedno miejsce sprawdź....

Wchodzące przewody do komputera auta. Przewody umieszczone są w dwóch gumowych kanałach . Zaraz przed wejściem do plastikowej obudowy komputera auta ulegają one przetarciom . Przewody od wcześniej wspomnianego pedału przyspieszenia również wchodzą tamtędy do DME .



Znalazłem opis działania Zaworu regulującego ciśnienie w szynie.....

Jeśli zawór regulujący ciśnienie w szynie ulegnie awarii, należy oczekiwać następującego zachowania:

- Wpis usterki w sterowniku silnika

- Jeśli aktywacja zaworu regulującego ciśnienie w szynie zostanie przerwana lub nastąpi zwarcie do masy, silnik zostanie wyłączony.

Kejna kwestia jeśli chodzi o w/w czujnik...

Czujnik zabezpieczony jest bezpiecznikiem F22.........30A . Wymień go profilaktycznie i zwróć uwagę na konektory po wyjęciu bezpiecznika , czy nie są za bardzo rozgięte ( słaby kontakt nóżek bezpiecznika z konektorami ). Ten bezpiecznik zabezpiecza też kilka innych czujników.

Miejsce , w którym przewód zasilający w/w czujniki , rozdziela się na kilka cieńszych przewodów to wcześniej wspomniana plastikowa obudowa komputerowa auta DME. Jest to jedna z dwóch dużych kości . Patrząc od strony przodu auta , ( stojąc przed autem ) jest ona pierwsza . Tam też trzeba zajrzeć .


Opis błędu mówi o niskiej wartości napięcia zasilania czujnika ( 384mV ) . Czujnik pracuje w zakresie 0,5V - 4,5V. Wszystko wskazuje na to ,że jest gdzieś nieduże zwarcie lub słaby przepływ prądu ( korozja lub brak dobrego styku w kościach ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.