Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od ok 2 lat jestem przypadkowym posiadaczem E53. Samochód to niechciany prezent który z biegiem czasu zaczął mi się podobać ale jedna rzecz nie daje mi spokoju. Chodzi o to że jest wolny i do dalszej podróży z większą prędkością się nie nadaje a nie jestem typem człowieka który widzi 4tys obr w dłuższej trasie i twierdzi że się fajnie jedzie bo myślę że to pomyłka żeby auto tej klasy i z tą mocą nawet 4x4 miało takie przełożenia jak auto z 1.2 do miasta... . Czy ktoś zna temat blokady skrzyni rozdzielczej tak żeby pozbyć się przedniego napędu i tym samym zwiększyć prędkość osi tylnej. Czy takie rozwiązanie jest możliwe i da się tak jeździć czy z góry trzeba założyć że główny mechanizm różnicowy się rozsypie?Samochód jest mi potrzebny do dłuższych tras lub spokojnego jeżdżenia wkoło komina i nie wybieram się tym w miejsca które potrzebują takiego napędu a zimą jeżdżę tak że nie martwię się o tylny napęd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
X5 przedlift nie ma reduktora tylko zwykły otwarty mechanizm różnicowy na środku. Pozbywanie się AWD nie ma sensu, zmieniasz dyfry na dłuższe i tyle. O ile dobrze pamiętam to 3.0i ma 4.10, załóż 3.91 lub 3.73. Trzeba zmienić przedni i tylny.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

No to właśnie Denoon chyba sobie to tak z tym mechanizmem wykoncypował.

Jak masz zwykły mechanizm różnicowy i zatrzymasz jedną wałek wyjściowy to drugi zaczyna się kręcić z podwójną prędkością :-)

Opublikowano
No to właśnie o to mi chodziło bo niestety w tym aucie nie ma żadnej kontroli nad napędem jak np w xdrive tylko wszystko jest na stałe i jeszcze do tego marne przełożenia... Dlatego pytalem czy ktoś zna temat z praktyki jak chodzi o blokadę tego mechanizmu. Jeśli jest ktoś kto wie czy mechanizm normalnie to wytrzyma to jestem w stanie sam sobie wykonać taką przeróbkę a jeśli ma to zabić ten napęd to zostanę przy tym co jest i będę używał tego w weekend albo oddam to bo ktoś się chyba pomylił jak ten samochód projektował.. niby nawet nie SUV a SAV a przełożenia jak w ładzie nivie..
Opublikowano

Jeśli nawet byś tak zrobił to zwiększysz dwukrotnie prędkość przekazywaną na wał tyny - to trochę zbyt dużo (tak jakbyś zamiast dyfra z głównym przełożeniem 1:4 dał 1:2).

Druga sprawa - tak zablokowany dyfer pożyje tylko chwilę - przecież tam całe obciążenie poszłoby na koła satelitarne - szybko by się zmieliły.


To tak w ramach teoretyzowania - nie ma szans.


Szukaj dyfrów przedniego i tylnego z mniejszym przełożeniem albo to olej. Taki urok silnika 3.0 w ponad dwutonowym klocu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.