Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
civic 2.0?? chyba ze type R :) co za porownanie civic i e39? mozemy jeszcze tico do tego porownania wrzucic, na bank pali najmniej :twisted: spalanie bmw 520 bylo omawiane milion razy, poszukaj, duzo znajdziesz.
Opublikowano
E39 za 20tys to fakt kupisz jakies zwloki a wyzej ci napisalem ze BMW w porownaniu z jakimis padaczkami zawsze wiecej pali :cool2:

Czyli za 20.000 nie kupie dobrego 520i z 1996r - szkoda bo mniej wiecej tyle chcialem przeznaczyc na ten samochod + okolo 5.000 na instalacje gazowa. :roll:

Co do porownywania to tylko chcialem poznac opinie na temat porownania spalania silnikow o podobnej mocy roznych samochodow. :?

Opublikowano
Większa masa=większe spalanie, a jakby nie było E39 jest dużo cięższe od Hondy. Silniki BMW od zawsze zgarniają nagordy za najlepsze silniki. Gdybyś taki silnik (M52b28, montowany min. w E39-528i)) od BMW wrzucił do lekkiego Civica to byś nie nadążał biegów zmieniać :mrgreen: Nie wiem jak Ty chcesz porównać Civica (z angielskiego civic znaczy miejski, obywatelski) do E39. Albo chcesz czerpać frajdę z jazdy albo kulać się. Może lepiej rozejrzyj się za E36 323i. Spalanie na poziomie 11 litrów, i tańsze w utrzymaniu od serii 5 czy 7.
Opublikowano

jezeli tak bardzo cie obchodza koszty utrzymania i spalanie to tylko tico na gaz tu przy oszczednej jezdzie 10 zl na 100km cie wyjdzie :P

i powiem ci tak auto to jest studnia bez dna

jezlei kupujesz stare auto to na poczatkowy grunotwny przeglad musisz miec najamniej 2-3 tys zl a do e39 nie sa tanie czesci

chyba ze bedziesz jechal na najtanszych zamiennikach ale wtedy to juz nie bedzie bmw tylko badziewie

w przypadku audi historia sie powtarza

Opublikowano

Czyli nie ma szans na spalanie okolo 10L/100Km podczas "oszczednej" jazdy na E39 520i/525i ?

Zastanawiam sie jakiego mam szukac E39 520i/525i skoro piszecie ze za 20.000 kupie jakies zwloki ? Za jaka cene powinienem kupic zeby nie byly to zwloki, myslalem ze 20.000 wystarczy na taki samochod. :?:

Opublikowano

moje bmw 5 2,5 pali srednio 10-11 litrow ale to jest silnik 12 zaworowy a 24 to juz jest inna historia

i przy tych silnikach nie masz szans na takie spalanie

Opublikowano
a jezeli juz tak chcesz bmw 5 to szukaj 525 24v e34 94-95 rok w niemczech dostaniesz od 14 do 20 tys igielke serwisowana do ktorej napewno nie bedziesz dokladal
Opublikowano
Czyli nie ma szans na spalanie okolo 10L/100Km podczas "oszczednej" jazdy na E39 520i/525i ?

Zastanawiam sie jakiego mam szukac E39 520i/525i skoro piszecie ze za 20.000 kupie jakies zwloki ? Za jaka cene powinienem kupic zeby nie byly to zwloki, myslalem ze 20.000 wystarczy na taki samochod. :?:

 

Nie wiem co się tak uparłeś na te 520 - tłumacze Ci ze nie pali wcale mniej od 523 czy528 ale z drugiej strony zostaje Ci to wybaczone bo chyba naprawde jesteś kompletnym laikiem myślacym że mniejsza pojemność to mniejsze spalanie i porównujesz pożądny samochód do jakiś popierdułek. Wiem ze AUDI jest jednym z głównych rywali dla BMW tylko chcąc robić jakieś porównanie zrób to pożadnie E39 520 150KM możesz porównać do A6 18T 150KM - spalanie praktycznie na tym samym poziomie i tą samą klasę reprezentuja jak i komfort.

Za te 20.000 to Ty sobie może naprawde kup jakąś Civic-e 1.6 i zagazuj ją, a jak ją pogonisz żeby spróbowac popwąchac dymy ze spalin z 520 chćby nawet, może się wtedy z 12l zmieścisz :norty:

Opublikowano (edytowane)

Jak juz pisalem jestem laikiem w sprawach silnika, dlatego niebardzo wiem co i jak.

Czytalem w jednym z tematow ze dla E39 lepszym wyborem niz 2.0 bedzie silnik 2.5, ale czy 2.8 ma podobne spalanie ?

Czytalem ze w E39 pomiedzy 2.0 a 2.5 moze nie byc praktycznie zadnej rozicy w spalaniu przy jednoczesnie znaczacej roznicy mocy jednak wydaje mi sie ze 2.8 pali juz wiecej niz 2.0 - przeciez taka roznica mocy silnika wymaga wiekszego zapotrzebowania na paliwo.

Wiem ze lepiej wybrac E39 2.5 niz 2.0 poniewaz ma praktycznie takie same spalanie.

Jak to wkoncu jest, czy faktycznie lepiej wybrac nawet 2.5 niz 2.8 ? :?:

Wkoncu wyjdzie na to ze najlepszym wyborem bedzie silnik 4.0, ale ja szukam E39 z najmniejszym mozliwym spalaniem wiec juz nie wiem czy 2.0, czy moze 2.5, czy lepiej 2.8 :D

Edytowane przez pspkrzysio
Opublikowano

Dobra to może ja spróbuję odpowiedzieć na Twoje pytania....

1.Jeżeli chcesz BMW "5" z najmniejszym mozliwym spalaniem to 520, ale tylko jezeli masz lekką nogę (jedzisz ekonomicznie, nie krecisz na wyzsze obroty itp...), jeżeli lubisz przycisnać to 523, lub 528 bedzie lepszym wyborem bo przy agresywnej jeżdzie spalanie jest takie samo a czasem nawet nizsze niz w 520.

2.BMW 520 spali więcej niz A4 2.0 chyba nie musze ci tłumaczyć dlaczego...

3.Za 5.000 euro bedzie cięzko w Niemczech(nie mówiąc o Polsce) znaleść coś rozsądnego...za 6.000 juz napewno sie uda.

4.Jezeli wystarczy Ci Civic to po co "5" kup zadbaną E36 318IS -relatywnie mało spali, większa od Hondy(jak dla mnie też o niebo ładniejsza), świetne właściwości jezdne, w miare żwawy silnik...I za 20.000PLN kupisz autko zagazujesz sekwencją i jeszcze Ci na paliwo zostanie.

I na koniec głos rozsadku.Mając 20.000 i chyba nie najwieksze fundusze na paliwo nie pchaj sie w E39 bo kupisz parcha i nie bedzei Cie stać nim jeżdzić, a samochód chyba po to sie kupuje...Zwłaszcza BMW- radośc z jazdy. Więc albo przeznaczysz większą kasę na autko, albo kup ładną E36. Aha ktoś napisał, że jak kupisz uzywane auto to na wstępie musisz dołozyć 2-3tyś....bujdy na resorach :duh: Jak kupisz parcha to owszem ale nietrudno kupic auko do którego nie trzba bedzie dokładać przez długi czas...Ale sie rozpisałem :D

Pozdrawiam Grzesiek
Opublikowano

Ursus - Dziekuje za obszerna i wyczerpujaca odpowiedz. :)

Mysle ze bede musial nazbierac przynajmniej 6.000 euro na E39 i chyba bede sie rozgladal za 528i skoro ma spalanie bardzo zblizone do 520i i 523i, zreszta pewnie i tak pozniej przerobie na gaz ale mimo wszystko zalezy mi zeby samochod nie spalal za duzo.

Nie mam "ciezkiej nogi" i jezdze oszczednie wiec nie chce przesadzac z pojemnoscia silnika, dlatego wlasnie rozgladam sie za tym modelem z jak - najmniej to tylko mozliwe paliwozernym silnikiem. :)

 

Troche dziwi mnie fakt ze 520i oraz 528i maja bardzo zblizone spalanie paliwa - przeciez to roznica 0.8 L, ale jak juz pisalem nie znam sie wiec nie wiem co i jak tylko czytam opinie ludzi ktorzy znaja sie na rzeczy.

Opublikowano
Troche dziwi mnie fakt ze 520i oraz 528i maja bardzo zblizone spalanie paliwa - przeciez to roznica 0.8 L, ale jak juz pisalem nie znam sie wiec nie wiem co i jak tylko czytam opinie ludzi ktorzy znaja sie na rzeczy.

 

Nie tylko pojemność decyduje.

 

Spory wpływ ma przełożenie przekładni głównej, zwykle sporo mniejsze w modelach o dużej pojemności. Większy silnik kręci się wolniej, przy tej samej prędkości.

 

Nie takie cuda się w BMW zdarzały. (Zabytkowe E28 525e (2,7 litra pojemności) spala na trasie MNIEJ niż E28 518 (1,8 litra). :shock: :shock: :shock: :mrgreen: )

 

Ale cudów nie ma.

528i często popala więcej niż 520i - ruch miejski, krótkie odcinki (sporo więcej), niezbyt płynna jazda szosowa przy nasilonym ruchu, ze średnią niewielką szybkością.

 

Ale im płynniej, im szybciej pojedziesz, tym różnica maleje, aż w końcu 528i zaczyna palić mniej niż 520i.

 

I często-gęsto jest tak, że zużycie paliwa - w miarę wzrostu średniej prędkości podróznej - nawet nieznacznie SPADA :shock: (dopóki nie przekroczysz średniej 85-90 km/h).

 

Czyli, przy średniej 65 km/h 528i najpewniej spali więcej paliwa, niż przy średniej 75 km/h.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
...Mysle, ze najlepszym wyjsciem bedzie wlasnie zakup E39 model 520 lub 523...

 

krzysio, a czy Ty czasmi troszeczkę nie troll`ujesz na forumku :?: Przecież, czytałeś chyba posty w swoim temacie. Zadajesz te same pytania. Wszyscy Ci odradzają silnik 2.0 (nie twierdzę, że jest zły), jednak silnik 2.5 jest lepszym wyjściem z sytuacji, jak chcesz serię 5. A mylą się Ci którzy twierdzą, że spalanie w większej pojemności kosmicznie wzrasta. Uwierz :!: Przerabiałem to na podstawie 520 24V i przerabiam teraz na 525 24V w automacie...przy takiej samej jeździe różniaca jest ok. 2 litrów, w porywach do 3...ale powatarzam w automacie...

Opublikowano

Nie, nie troll'uje, tylko jak juz pisalem jestem laikiem i nie pisze czego to ja nie wiem, bo poprostu sie nie znam.

Co do tej roznicy w spalaniu wzgledem pojemnosci to juz wiem je jest niewielka - w automacie i jak sie domyslam w manualu takze. :)

Opublikowano
Aha ktoś napisał, że jak kupisz uzywane auto to na wstępie musisz dołozyć 2-3tyś....bujdy na resorach :duh: Jak kupisz parcha to owszem

 

Jak kupisz parcha to na początek będziesz musiał dołożyć 10tyś zł. Jak kupisz samochód zadbany to 2tyś wystarczy. Zawsze coś wyjdzie - tarcze, klocki, opony, filtry, olej, przegląd klimy itd.

 

nietrudno kupic auko do którego nie trzba bedzie dokładać przez długi czas...

 

Niestety nie masz racji. Bardzo trudno jest kupić dobrą sztukę w średniej cenie model/rocznik.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

To wynika z tego, że ja mam chyba duze szczęście do samochodów bo trochę ich już kupiłem(nie tylko dal siebie) i nikt do nich 2tyś na początek ni dokładał....góra 500 na wymianę rozrządu i wymianę oleju :nienie:

Tylko dobrego samochodu tzrba trochę poszukać, ale przy duzym napływie aut zza granicy naprawde mozan znaleść coś ładnego....

Pozdrawiam Grzesiek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.