Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Można, tylko po co? BTW, amortyzatory wymienia się wszystkie cztery, bo zmienia się charakterystyka resorowania i może wyjść efekt „galopowania”.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak zdążyłem już się dowiedzieć, że można bez problemu i można nawet sam przód czy tył.


Ja miałem uszkodzony jeden przedni i myślałem zrobić już wszystkie 4.

To jest popularna konwersja poza PL.


A po to by obniżyć, zmienić ch-ke zawieszenia itp, sam wiesz po co się wymienia zawieszenie przecież.

Opublikowano
Wymieniałem amory i springi w kilku autach, ale zmiana regulowanego zawieszenia na obniżone to cofanie się. Z drugiej strony zależy jak kto użytkuje auto i jaki ma kręgosłup.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,


Jak w temacie robił ktoś?

Jest to wykonywalne?

 

Ja właśnie jestem po wymianie w mojej M235i. Stare już były do wymiany, słabo amortyzowały i hałasowały. Mam 155tys przebiegu.

Jak każdy kto ma takie zawieszenie wie, ceny nowych są odstraszające.

U mnie stanęło na Eibach B12 PRO KIT, czyli sprężyny Eibach oraz amorki Bilstein B8.

Po pierwsze, wymaga to fachowca od elektroniki i kodowania, żeby je wykodować.

Po drugie, niestety zwykłe amorki z przodu nie pasują plug&play. W EDC jest różny prawy i lewy (mają inne mocowania do łącznika stabilizatora). Dość prosta sprawa do przerobienia, ale wymaga ingerencji w amortyzator (wycięcie i ponowne przyspawanie mocowania).

Po wymianie, moja M235i nie jest niższa niż była, co trochę mnie zdziwiło bo podobno miała się obniżyć o 15mm przód i 10mm tył. Nie wiem, może stare zawieszenie już było mega zużyte.

Druga bardzo istotna dla mnie sprawa to prowadzenie i komfort. I tutaj w obydwu przypadkach jest o wiele wiele lepiej. Prowadzenie jest bardziej precyzyjne, dużo lepiej się czuje samochód i kierownicę. Komfort o dziwo jest ... chciałem napisać bardziej komfortowy ... jest sztywniej, ale zawieszenie o wiele lepiej amortyzuje i wybiera nierówności nawierzchni. Pewnie to znowu sprawa zużytego poprzedniego.

Reasumując bardzo polecam!

Pozdrawiam

Arljazz

Opublikowano
Dzięki za info :cool2:


To samo u mnie było z amortyzatorami przednimi, jeden pasował drugi nie.

Nie umiałem namierzyć pasującego.


Miałeś zestaw dedykowany do M235i?

konkretnie do M235i i nie pasowały?

 

Tak zestaw był dobrany do M235i numer Eibach to E90-20-030-02-22.

Problem jest taki, że moja miała aktywne amorki, a ten zestaw jest dedykowany do samochód bez, czyli ma dwa takie same amorki na przód.

Sprawa jest prosta, jak masz normalne zawieszenie to amorki są identyczne, a jak masz aktywne to są dwa różne.

Pozdrawiam

Arljazz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.