Skocz do zawartości

BMW E60 opona obciera o rant z jednej strony


XRaDX113

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupiłem e60 na felgach 19 cali i rozmiarze 255/35. Była mocno obniżona i obcierała oponą o ranty nadkola więc postanowiłem wymienić sprężyny na sachsa dobranego po vin. Obecnie stoi wiele wyżej jednak od strony kierowcy na mocniejszej dziurze wciąż delikatnie obciera. Prawdopodobnym było zdarzenie drogowe gdyż błotnik był malowany jednak nie mocne gdyż wszystkie szyby w orginale a buda chyba nie jest krzywa. Czy może być "niedoklepane" nadkole? Co innego może być nie tak? Czy mógłby ktoś polecić kogoś kto mógłby na terenie śląska (a najlepiej jak najbliżej zawiercia) zrolować w razie wypadku nadkola? Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyna ustala wysokość nie amortyzator chyba, że jeden jest krótszy od drugiego. :mrgreen:


NIE tylko.

Sprężyna głównie ale na wysokość ma również wpływ ciśnienie w kołach, skręcenie wahaczy i amortyzator


Wahacze skręcone na tulejach wciskają amor i sprężynę, amor i sprężyna z kolei rozpręża zawieszenie źle skręcone wahacze mają wpływ na wysokość jak i również kiepski amor, który już nie trzyma w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W układzie sprężyna-amortyzator sprężyna ustala wysokość, to o czym piszesz dalej jest błędem w montażu samych wahaczy. Ciśnienie w kołach o ile jest takie samo i WŁAŚCIWE nie ma wpływu na nic, a już na pewno na to, że jedno koło obciera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tyl felga 10j et24


Nic nie wystaje poza rant błotnika ale 275 ani 265 tam nie wejdzie max 255 opona.


Zależy jakie tam felgi mu napchali ale i tak 2 kola powinny byc tak samo. A nie jedno wyżej drugie niżej.


Co do tego ze na tyl 30 to według mnie lepiej dać 35. Na polskie drogie 35 to jest malo juz tak naprawdę a 30 to juz na dziurach za grubo.


Patrzylem teraz na tabliczkę znamionowa i pisze tak :


Front 225 35 19

Rear 255 30 19


Ta na drzwiach w e60 3.0d


Wiec rozmiary opon mam dobre tylko sobie dalem ciut wyższa opone z tylu na 35 dla lepszego komfortu jazdy.


A szerokość felgi vs szerokość opony to jest kwestia naciągu na plus lub minus. Nie jest to problemem. Trzeba tak dopasować opone by nie ocierala o rant błotnika.


W felgach mniej agresywnych jesli chodzi o szerokość i et mozna szersze opony dać jak 265.


275 według mnie za grubo auto bedzie palić jak smok na takim kapciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Chyba masz tabliczkę z e90 :mad2:

Seria ma 245/35 R19 + tył 275/30 w wariancie mieszanym.

Nałożyłeś oponę 255 na 10J felgę, zlituj się :roll: 255 to jeździ na tylnej osi bmw e90 przy 8,5 calach szerokości.

Niech poda parametry takie jak szerokość felgi + jej ET to będzie wiadomo czy ma to jeździć czy nie, a tak wróżenie z fusów.

Nie będzie palić jak smok nie bój się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ale nie rozumiesz jednej rzeczy. 225/40 ma identyczną wysokość profilu co 275/30. Niemalże.

Profil 30 to nie jest, że ma wysokość 3 cm. Poczytaj trochę o oznaczeniach na oponie.

Zainteresuje cię opona jak przyjdzie rzeczoznawca po stłuczce i zacznie spisywać rozmiary opon :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam na przodzie 245/35 R19 na feldze 9J i E24 a tył 285/30 R19 na feldze 10J i nie mam dystansów. Dodatkowo mam -30mm na sprężynach H&R i nic nie obciera wszystko dobrze pasuje.

Prawdą jest że na naszych drogach trzeba uważać ale przemierzam Polskę wzdłuż i w szerz i jakoś daje rade. Nawet na wiejskich drogach. Wiem że oponę na tyle mam o jeden rozmiar szerszą ale akurat taka szerokość jest odpowiednia do felgi 10J

Poprzedni właściciel na tej feldze miał oponę 255/35 i był straszny naciąg. wg. mnie wyglądało to słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zmierzone na szybko


Wysokosc


275 30 19 - 64.7


255 35 19 - 66.10


wysokosc od dolu opony do gory opony wyrazona w cm.


Pozdro byczki


Mnie do 275 30 nikt nie przekona a tymbardziej do 285 30 . Raz spalanie w gore, dwa osiagi w dupe, bo na takim laczku auto slabiej przyspiesza, trzy opona minimalnie ale jednak nizsza, a dziury w polsce sa jakie sa to lepiej miec nawet te 1.5 2 cm wyzsza opone jak jest taka opcja no i ostatnie cena.


Jedyny plus takiego 285 30 to jest kwestia wygladu kwestia wizualna wszystko inne jest w dupe.


Ale co kto lubi nie kazdy lubi jak mu auto dobrze jedzie ze swiatel :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.