Skocz do zawartości

Wymiana sprężyn xDrive E60


Sajlong

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wymieniał ktoś sprężyny w E60 xDrive 530D polift?

Potrzebne są do tego jakieś specjalne sciagacze?

Pękła sprężyna, więc wymontowanie jej nie bylo problemem, lecz nie idzie nowej założyć.

Przy ściśnięciu jej wrecz na maksa ściągaczami brakuje jeszcze trochę, aby choć zakręcić górny kielich.

Sprężyny nowe z Sachsa (kupowane przez sklep co handluje tylko częściami do BMW, po VINie, takie same jak stare, więc problem nie leży w nich)

Amortyzator chowa sie do środka, tak do połowy, z tego co sie orientuje ten typ amortyzatora (gazowo - olejowy) ma tak pracować. Nie idzie go zbytnio dać w górę, bo ma duża siłę.

Jakieś specjalne sciagacze lub patenty aby to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wgl nie idzie tego zrobić na zwykłych ściągaczach?

Ten hydrauliczny, stojący, tez mamy. Ale na nim jeszcze nie próbowałem.

Ciężki temat...

Liczyłem, ze istnieje jakiś sposób, jakby sie dało bardziej wysunąć amortyzator...

Może ktoś ma jakiś sposób na to, albo patent :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w xdrive ale w rwd da się założyć bez żadnych ściągaczy tylko samemu to koszmar i jest duża szansa że nie ułożysz dobrze sprężyny. Raz w podróży awaryjnie zmieniałem prawą sprężynę. Delikatnie opuszczałem na lewarku a od góry imbusem kierowałem tłoczysko amortyzatora żeby trafić prosto w łożysko, jakieś 1,5 godziny prób aż w końcu weszło na swoje miejsce. Mam zawias s226a więc bardzo krótki tłok i sprężyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zwykłej bez problemu zmienia sie sprężyny. Tak samo jak w innych samochodach, zmieniłem juz paredziesiat sprężyn i dopiero teraz mnie przystawiło w moim prywatnym samochodzie ;)

Stąd pytanie, czy jest jakiś sposób na założenie jej, lub wyciągnięcie bardziej amortyzatora w górze. Oczywiście bez inwestowania okolo 1k zl w specjalny sciagacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem że takie problemy z tymi sprężynami w naszych x-drive'ach. W takim układzie najprościej może zawieźć do warsztatu wymontowany element i niech wymienią sprężynę na swoim sprzęcie. W każdym razie napisz jak się to skończyło bo też mam w planach wymianę amortyzatorów z przodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Tak, jest "dużo" roboty, a bardziej trzeba miec do tego sprzęt ;)

Musisz miec odpowiedni przyrząd, aby wyciągnąć amortyzator do góry, a później go zblokować. Po prostu fizycznie nie jesteś w stanie ścisnąć sprężyny az tak, aby przy "schowanym" amortyzatorze założyć górną poduszke. Szybciej można stracić zęby przez kombinowanie. Nawet na hydraulicznym stacjonarnym ściągaczu nie idzie az tak jej ścisnąć.

Ja to zawiozłem do warsztatu stricte od BMW, po prostu nie każdy warsztat posiada taki sprzęt do takiego typu amortyzatorów. 15min, amortyzator wyciągnięty, zablokowamy, założony sciagacz na sprężynę, sprężyna na amortyzator, skręcona poduszka górna i po robocie. Wszystko zrobione zgodnie ze sztuką ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.