Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wymieniał ktoś sprężyny w E60 xDrive 530D polift?

Potrzebne są do tego jakieś specjalne sciagacze?

Pękła sprężyna, więc wymontowanie jej nie bylo problemem, lecz nie idzie nowej założyć.

Przy ściśnięciu jej wrecz na maksa ściągaczami brakuje jeszcze trochę, aby choć zakręcić górny kielich.

Sprężyny nowe z Sachsa (kupowane przez sklep co handluje tylko częściami do BMW, po VINie, takie same jak stare, więc problem nie leży w nich)

Amortyzator chowa sie do środka, tak do połowy, z tego co sie orientuje ten typ amortyzatora (gazowo - olejowy) ma tak pracować. Nie idzie go zbytnio dać w górę, bo ma duża siłę.

Jakieś specjalne sciagacze lub patenty aby to zrobić?

Opublikowano

Wgl nie idzie tego zrobić na zwykłych ściągaczach?

Ten hydrauliczny, stojący, tez mamy. Ale na nim jeszcze nie próbowałem.

Ciężki temat...

Liczyłem, ze istnieje jakiś sposób, jakby sie dało bardziej wysunąć amortyzator...

Może ktoś ma jakiś sposób na to, albo patent :/

Opublikowano

Wiem. Czytałem już go.

Tylko w nim zostały użyte specjalne sciagacze... Za okolo 1k zl

Ale nie wierzę, ze nie ma sposobu, Aby założyć takie sprężyny bez tych ściągaczy.

Opublikowano
Nie wiem jak w xdrive ale w rwd da się założyć bez żadnych ściągaczy tylko samemu to koszmar i jest duża szansa że nie ułożysz dobrze sprężyny. Raz w podróży awaryjnie zmieniałem prawą sprężynę. Delikatnie opuszczałem na lewarku a od góry imbusem kierowałem tłoczysko amortyzatora żeby trafić prosto w łożysko, jakieś 1,5 godziny prób aż w końcu weszło na swoje miejsce. Mam zawias s226a więc bardzo krótki tłok i sprężyna
Opublikowano

W zwykłej bez problemu zmienia sie sprężyny. Tak samo jak w innych samochodach, zmieniłem juz paredziesiat sprężyn i dopiero teraz mnie przystawiło w moim prywatnym samochodzie ;)

Stąd pytanie, czy jest jakiś sposób na założenie jej, lub wyciągnięcie bardziej amortyzatora w górze. Oczywiście bez inwestowania okolo 1k zl w specjalny sciagacz.

Opublikowano
Nie wiedziałem że takie problemy z tymi sprężynami w naszych x-drive'ach. W takim układzie najprościej może zawieźć do warsztatu wymontowany element i niech wymienią sprężynę na swoim sprzęcie. W każdym razie napisz jak się to skończyło bo też mam w planach wymianę amortyzatorów z przodu.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Tak, jest "dużo" roboty, a bardziej trzeba miec do tego sprzęt ;)

Musisz miec odpowiedni przyrząd, aby wyciągnąć amortyzator do góry, a później go zblokować. Po prostu fizycznie nie jesteś w stanie ścisnąć sprężyny az tak, aby przy "schowanym" amortyzatorze założyć górną poduszke. Szybciej można stracić zęby przez kombinowanie. Nawet na hydraulicznym stacjonarnym ściągaczu nie idzie az tak jej ścisnąć.

Ja to zawiozłem do warsztatu stricte od BMW, po prostu nie każdy warsztat posiada taki sprzęt do takiego typu amortyzatorów. 15min, amortyzator wyciągnięty, zablokowamy, założony sciagacz na sprężynę, sprężyna na amortyzator, skręcona poduszka górna i po robocie. Wszystko zrobione zgodnie ze sztuką ;)

Opublikowano
Wystarczy porządnie ścisnąć sprężynę i do góry amora wyciągnąć np kombinerkami za jego górną część (taaak... Za tłok). Nie ma tragedii.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.