Skocz do zawartości

przepływomierz


Adam

Rekomendowane odpowiedzi

Hej! Chcę naprawić swój przepływomierz (e32 M30 z klapą), w poszukiwaniu podobnych tematów udało mi się dotrzeć, do wielu pomocnych wypowiedzi zarówno na tamat naprawy jak i innowacyjnych zmian proponujących przejście na przepłwomierz bezklapowy. Ja jednak chciałbym przywrócić do życia swój, dotarłem również wchodząc ze strony głównej w przydatne linki potem w przepłwomierze do linku: http://frwilk.com/944dme/afm.htm niestety nie otwiera on strony. Proszę więc Was o instrukcję naprawy o której mowa, za co z góry serdeczne Dzięks!!! (cyt: Robaczewska). Jeżeli ktoś miałby ochotę wracać do tematu i podpowiedzieć mi z czym dokładnie wiązać się będzie zdanie: jak masz gaz w aucie to powinna być taka metalowa klapka wisząca z góry w okrągłej aluminiowej obudowie przed przepływką! będzie to klapa przeciwwybuchowa do gazu! to byłbym jeszcze bardziej wdzięczny bo wtedy moje starania prowadziłyby do większej trwałości urządzenia po naprawie... jak rozumiem, i pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazownicy w drugiej generacji gazu (mieszalnik) zakładają na przepływomierz tzw. klapę antywybuchową, która tak naprawdę nie zapobiega wybuchom ale zmniejsza ich skutki. Przy wybuchu klapka się zamyka i gazy wypuszczane są na zewnątrz przez zawór jednokierunkowy, którym jest gumowy pierścień nałożony na tuleję z otworami. Wadą tej klapy jest to, że po kilku wystrzałach jest uszkodzona a do końca nie zabezpiecza i tak przepływomierza a dodatkowo zwiększa opory przepływu powietrza do silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! i dziękuję za wyjaśnienia. Dzięki informacjom z forum doprowadziłem swój przepływomierz do stanu używalności, mianowicie wyprostowałem i delikatnie doszlifowałem klapę tak żeby mogła swobodnie poruszać się w pełnym zakresie obrotu, oraz dolutowałem jeden z dwóch drucików łączących układ sterowania z gniazdem stykowym. Nie mam jednak dalej wiedzy na temat np.: czy i jakie szczeliny pomiedzy klapą a obudową są dopuszczalne, jak sprawdzić stan drutu mierzącego ilość przepływającego powietrza, jakiego przekroju lub z jakiego materiału powinny być druciki o których mowa wyżej, albo jak sprawdzić przepływomierz pod kątem prawidłowości działania. Jeżeli taka instrukcja jest w waszym posiadaniu to bardzo o nią proszę, z góry serdecznie dziękując! (mail: adamrz@op.pl), i pozdrawiam. Przepływomierz który mam przedstawia zdjęcie poniżej.

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/g/n/5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam! mam jeszcze pytanie dotyczące ewentualnej zamiany przepływomierzy, udało mi się zdobyć przepływomierz z samochodu który jedził tylko na paliwie z tym że jego oznaczenie to: 0 280 203 002 i posiada 7 pinowe gniazdo (jego budowa jest identyczna, różni sie tylko czyjnik temeratury powietrza który zamiast druta jest poprostu metalowy), mój ma numer 0 280 203 027 i posiada cztero pinowe gniazdo. Czy ma ktoś wiedzę na temat możliwości podpięcia przepływomierza z 7 pinowym gniazdem, a jeżeli tak to jak to zrobić. Z góry dzięki za podpowiedzi, mam nadzieje że będą optymistyczne. Jeszcze raz pozdrawiam! Adam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! mam jeszcze pytanie dotyczące ewentualnej zamiany przepływomierzy, udało mi się zdobyć przepływomierz z samochodu który jedził tylko na paliwie z tym że jego oznaczenie to: 0 280 203 002 i posiada 7 pinowe gniazdo (jego budowa jest identyczna, różni sie tylko czyjnik temeratury powietrza który zamiast druta jest poprostu metalowy), mój ma numer 0 280 203 027 i posiada cztero pinowe gniazdo. Czy ma ktoś wiedzę na temat możliwości podpięcia przepływomierza z 7 pinowym gniazdem, a jeżeli tak to jak to zrobić. Z góry dzięki za podpowiedzi, mam nadzieje że będą optymistyczne. Jeszcze raz pozdrawiam! Adam

 

Nie ma takiej mozliwosci. Przeplywomierz 002 jest w prawdzie tez z silnika M30 ale z owiele starszym osprzetem montownym w czasach E12 - E23 - E24. O ile sie nie myle to do L-Jetronika. Jest zupelnie inaczej wyskalowany, pod inne wtryskiwacze... nie ma o czym mowic. Jesli Twoj stary przeplywomierz jest tylko krzywy od wystrzalow to przeloz bebechy elektroniczne ze swojego do tamtego. Obudowa jest zasadniczo taka sama i srednica wlotu/wylotu tez.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i dziękuję! za fachową i profesjonalną poradę!! oraz zainteresowanie!!!. Rzeczywiście miałbym ochotę sprawdzić jak zadziała przepływomierz który znalazłem z moją płytką i mirnikiem temperatury, niestety musiałbym wtedy zapłacić za ten znaleziony bez możliwosci zwrotu (bo pod warunkiem prawidłowego działania go wyporzyczyłem) a niemam pewności że moje sterowanie jest dobre, ponieważ po usunięciu uszkodzenia polegającego na zacierającej się klapie mojego przepływomierza (aktualny prześwit to około 2,5mm nad i 1,5mm pod klapą), samochód po odpaleniu na zimnym silniku miał bardzo niskie obroty a po kilku dniach już gasł, i chodził tylko na obrotach powyżej 1500, teraz niechce nawet zapalć. Po rozgrzaniu natomiast na początku chodził normalnie potem skakały mu obroty od 800 do 1500. Przy tym mocno kopcił. Mój elektryk twierdzi że to mimo wszystko przepływomierz więc jeżeli naprawiłem klapę, należy chyba wnioskwać że płytka lub miernik temeperatury są uszkodzone...???, chociaż naprawde nie wiem co tym sądzić. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.