Skocz do zawartości

Adam

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e32 730i 1991
  • Lokalizacja
    Bytów

Osiągnięcia Adam

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Adam

    awaryjne otwieranie maski e38

    Witam, Proszę o wskazówki o awaryjnym otwieraniu maski w e38. Chciałbym to wykonać nie uszkadzając żadnych elementów. Cięgło w środku dochodzi do końca i maska nie reaguje, nie pomaga poruszanie maską i trzymanie cięgła. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam
  2. Witam Mam prośbę o pomoc przy doborze opon do bmw e32 na felgi 18 calowe o rozmiarach: przód 8Jx18 tył 9Jx18. Wśród zamienników kół oryginalnych (205/65/15), które mogę zastosować są opony: 225/40/18, 225/45/18, 235/40/18, 240/40/18, 245/40/18, 255/35/18 i 265/35/18. Różnią się one jednak średnicą, która w oryginale wynosi 647,50 mm, np.: 245/40/18 jest większa bo ma 653,20 mm. Pytanie kieruję do osób które zakładały i jeździły na felgach 18 calowych w e32 i wiedzą jaki wybór będzie najbardziej trafny zarówno jak i pod względem wyglądu kół, jak i pod względem komfortu jeśli o takim można tu mówić :D Z góry WIELKIE dzięki Pozdrawiam Adam
  3. Adam

    rozładowuje akumulator

    Dzięki za podpowiedź, posprawdzam wszystko po kolei tak jak mówicie, bezpiecznik po bezpieczniku. Alarm zakładałem odrazu po zakupie samochodu tj. około 2 lata temu, ale rzeczywiście może to być wszystko. PS: przyznaje z tą szablą to nieżle się popisałem, pozdr.
  4. Adam

    rozładowuje akumulator

    Witam wszystkich! od jakiegoś czasu mam problem z rozładowującym się akumulatorem, jeśli autko postoi w garażu dwa dni to nie mogę go odpalić, więc poprostu odłaczam aku. Czytając forum trafiłem na tzw. "szablę" która podobno może być przyczyną, z tymże niestety linki do miejsca znajdowania się owej "szabli" i schematów już nie działają. Może jest to coś innego, podpowiedzcie! z góry WIELKIE dzięks!
  5. Witam! Od pewnego czasu nie mogę uruchomić silnika (M30)... objawy następujące: silnik kulawo chodził na paliwie, a czasem nie chciał wcale przyspieszać i wtedy ekonomizer pokazywał duże spalanie. Rozebrałem przepływomierz, zatarta klapa nie powracała do końca i zacinała się w kilku miejscach na drodze obrotu, doszlifowałem ją i umyłem benzyną ekstrakcyjną całe urządzenie. Sprawdziłem również oporności na potencjometrze i przesunąłem go tak żeby ślizgacz chodził po nie wytartej części węglika. Dolutowałem też dwa druciki łączące potencjometr z kostką. Po pierwszym uruchomieniu na zimnym silniku obroty spadały do około 500 i podskakiwały, ale silnik normalnie przyspieszał do dowolnego zakresu obrotów, a podczas jazdy samochód prawidłowo przyśpieszał , więc wyczyściłem silnik krokowy, niestety zimny silnik miał dalej tak niskie obroty, a praca rozgrzanego się wyrównała, po kilku dniach zimny silnik gasł i nie chciał juz wchodzić normalnie na obroty, zapalał jedynie z dodanym gazem, ponadto mocno czuć było paliwo i kopcił jak nigdy dotąd. Teraz przy próbie uruchomienia jedynie odzywa się i gaśnie, nie chodzi również po odłączeniu kostki przepływomierza czyli w trybie awaryjnym. Wymieniłem sondę lambda krótko przed rozebraniem przepływomierza. Teraz sprawdzone zostało ciśnienie paliwa, które jest prawidłowe i podstawiony inny sprawny przepływomierz, niestety bez zmian. Proszę o sugestie na pewno każda się przyda!
  6. Adam

    przepływomierz

    ...i dziękuję! za fachową i profesjonalną poradę!! oraz zainteresowanie!!!. Rzeczywiście miałbym ochotę sprawdzić jak zadziała przepływomierz który znalazłem z moją płytką i mirnikiem temperatury, niestety musiałbym wtedy zapłacić za ten znaleziony bez możliwosci zwrotu (bo pod warunkiem prawidłowego działania go wyporzyczyłem) a niemam pewności że moje sterowanie jest dobre, ponieważ po usunięciu uszkodzenia polegającego na zacierającej się klapie mojego przepływomierza (aktualny prześwit to około 2,5mm nad i 1,5mm pod klapą), samochód po odpaleniu na zimnym silniku miał bardzo niskie obroty a po kilku dniach już gasł, i chodził tylko na obrotach powyżej 1500, teraz niechce nawet zapalć. Po rozgrzaniu natomiast na początku chodził normalnie potem skakały mu obroty od 800 do 1500. Przy tym mocno kopcił. Mój elektryk twierdzi że to mimo wszystko przepływomierz więc jeżeli naprawiłem klapę, należy chyba wnioskwać że płytka lub miernik temeperatury są uszkodzone...???, chociaż naprawde nie wiem co tym sądzić. Pozdrawiam
  7. Adam

    przepływomierz

    Witam! mam jeszcze pytanie dotyczące ewentualnej zamiany przepływomierzy, udało mi się zdobyć przepływomierz z samochodu który jedził tylko na paliwie z tym że jego oznaczenie to: 0 280 203 002 i posiada 7 pinowe gniazdo (jego budowa jest identyczna, różni sie tylko czyjnik temeratury powietrza który zamiast druta jest poprostu metalowy), mój ma numer 0 280 203 027 i posiada cztero pinowe gniazdo. Czy ma ktoś wiedzę na temat możliwości podpięcia przepływomierza z 7 pinowym gniazdem, a jeżeli tak to jak to zrobić. Z góry dzięki za podpowiedzi, mam nadzieje że będą optymistyczne. Jeszcze raz pozdrawiam! Adam
  8. Przewodność w tym przypadku wzrośnie wraz ze wzrostem temperatury. Mogłoby to tylko potwierdzić moje przypuszczenia.
  9. Felgi z oznaczeniem et20 to felgi do e32, pierścienie centrujące w tym wypadku to zbędność. Wewnętrzne uszkodzenie opony natomiast, najpierw może być odczuwalne a dopiero potem widoczne.
  10. Może dokładnie sprawdzić stan opon, jeżeli felgi są prostę, a to napewno sprawdzono podczas wyważania, to może być tak że jedna z opon ma błąd lub uszkodzenie (np małe wybrzuszenie na bocznej części) co powoduje wibracje. Nieważne wtedy będzie w którym miejscu jest założona, bo itak przeniesie drgania na kierownicę. Jazda po zakrętach powoduje zmianę profilu opony i naprężenia, a więc np. zniwelowanie skutków uszkodzenia.
  11. Prawdopodobnie należałoby wyjąć zagary i sprawdzić, a w razie konieczności poprawić zaśniedziałe lub odklejone ścieżki. Niskie temperatury będą dodatkowo ograniczać ich przewodność.
  12. Adam

    przepływomierz

    Tak to racja! bo aktualnie mam e32 3.0 z silnikiem M30 z grudnia 91 r. Moją byłą e30 jeździ już ktoś inny. I pozdrawiam.
  13. Adam

    przepływomierz

    Witam! i dziękuję za wyjaśnienia. Dzięki informacjom z forum doprowadziłem swój przepływomierz do stanu używalności, mianowicie wyprostowałem i delikatnie doszlifowałem klapę tak żeby mogła swobodnie poruszać się w pełnym zakresie obrotu, oraz dolutowałem jeden z dwóch drucików łączących układ sterowania z gniazdem stykowym. Nie mam jednak dalej wiedzy na temat np.: czy i jakie szczeliny pomiedzy klapą a obudową są dopuszczalne, jak sprawdzić stan drutu mierzącego ilość przepływającego powietrza, jakiego przekroju lub z jakiego materiału powinny być druciki o których mowa wyżej, albo jak sprawdzić przepływomierz pod kątem prawidłowości działania. Jeżeli taka instrukcja jest w waszym posiadaniu to bardzo o nią proszę, z góry serdecznie dziękując! (mail: adamrz@op.pl), i pozdrawiam. Przepływomierz który mam przedstawia zdjęcie poniżej. http://www.realoem.com/bmw/diagrams/g/n/5.png
  14. Adam

    przepływomierz

    Hej! Chcę naprawić swój przepływomierz (e32 M30 z klapą), w poszukiwaniu podobnych tematów udało mi się dotrzeć, do wielu pomocnych wypowiedzi zarówno na tamat naprawy jak i innowacyjnych zmian proponujących przejście na przepłwomierz bezklapowy. Ja jednak chciałbym przywrócić do życia swój, dotarłem również wchodząc ze strony głównej w przydatne linki potem w przepłwomierze do linku: http://frwilk.com/944dme/afm.htm niestety nie otwiera on strony. Proszę więc Was o instrukcję naprawy o której mowa, za co z góry serdeczne Dzięks!!! (cyt: Robaczewska). Jeżeli ktoś miałby ochotę wracać do tematu i podpowiedzieć mi z czym dokładnie wiązać się będzie zdanie: jak masz gaz w aucie to powinna być taka metalowa klapka wisząca z góry w okrągłej aluminiowej obudowie przed przepływką! będzie to klapa przeciwwybuchowa do gazu! to byłbym jeszcze bardziej wdzięczny bo wtedy moje starania prowadziłyby do większej trwałości urządzenia po naprawie... jak rozumiem, i pozdrawiam!
  15. Adam

    TŁUMIK - Bardzo proszę o radę

    W tej sytułacji proponuję zrobić jeszcze jedno: zdjąć tylną kanapę (bo należałoby twierdzić że ona jest z tego nadwozia), i poszukać zwiniętej papierowej wkładki na której zamieszczone zostały numery! .....sprawdź, może jeszcze tam jest!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.