Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry, na starcie zaznacze że można sobie darować komentarze typu "kup 3.0", "kup benzyne"

Chce poprawić dźwięk z wydechu w moim m47 e90

Nie chodzi mi o darcie mordy ale żeby przy przyśpieszaniu był ten fajny basowy, troszke głośniejszy dźwięk

Jakieś pomysły?

Katalizator by poleciał w ostateczności

Jakieś fajne propozycje? Najlepiej z nagraniami


Przeszukałem forum i jednoznacznej fajnej odpowiedzi nie znalazłem


Tak wiem że to 2.0 w gnojowicy ale

Po 1. Nie stać mnie na 3.0

Po 2. Lubie diesle a w szczególności ten klekot m47

Po 3. Nie, nie chce benzyny ponieważ jezdze dużo tras i diesel to dla mnie lepsze rozwiązanie

Dziękuję i życzę miłego weekendu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz diesla, nigdy nie bedziesz mial dzwieku basowego wydechu. Temat zamkniety.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Daj se spokój, nikt tutaj nie ma ochoty wąchać smrodzącego diesla z otwartym wydechem.
Opublikowano

Tak jak mówię

Ekologie (czyt.Katalizator i egr) zostaje

DPFa nie mam seryjnie


Nie chodzi mi o chmury dymu za mną ani darcie mordy przy 2,5k

Tylko lekką poprawe dźwięku (wiadomo ze fajnie by bylo jakby przy tych 3-3,5k obrotów coś głośniej było)


Co do basowego dźwięku

Źle sie określiłem

Wiem że z diesla słabo coś wyciągnąć ale żeby byl trochę agresywniejszy.

Wiem że mam 2.0 w gnoju ale jednak fajnie by było czasem usłyszeć coś bardziej "rasowego"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to pytanie czy ten dźwięk chcesz słyszeć Ty czy przechodnie ? Jeśli ty to się kupuje wiadomo gdzie wpinany w gniazdo zapalniczki specjalny FM transmiter . Zamiast muzyki w radiu słuchasz silnika . Dźwięk jest oczywiście generowany odpowiednio do obrotów . Jeśli przechodnie to ... aktywny wydech . Na przykład to :


Tak to w BMW działa :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No i dałem ciała... zapomniałem o tym, ale własnie to mam założone.

Dla mnie super efekt, wiadomo, że nie jeżdżę z tym cały czas, ale jak widzę podjeżdżajace paserati na czerwonym świetle obok mnie, to załączam zabawkę i przechodzi panu pomysł na wyścigi spod świateł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dalej brzmi to słabo. Jak na światłach obok stanie byle "paseratti" 2.0 TSI z DSG, to nie zdążysz włączyć zabawki, bo ci odjedzie, także zejdź na ziemię. :roll:
Opublikowano

W 2.0d sie nie tyka wydechu, bo nawet jak dasz kompletny przelot bedzie brzmienie takie samo a jedynie glosniejsze, natomiast auto ci bedzie dymic jak rumun ciagnacy 100 wagonow.


3.0d M57 to samo nie brzmi usuniesz katy zacznie kopcic jak lokomotywa usuniesz dpf tez +20% do kopcenia. Z tym, ze majac kata to jedynie przy kick downie spod ci pusci 2-3 baki czarne a potem przestanie. Tu jest v6 i na przelocie cos tam juz pomruczy ale nadal to publika, a jak odcinki robia i kleby czarnego dymu i wala z rur to nie jest to nic dobrego.


2.0d jak ma cala ekologie wszystko sprawne to tez mniej pali. Jak to wszystko pousuwasz zaczniesz kombinowac to sie nie dziw, ze zamiast 6 w trasie nagle zacznie palic 7 czy 8.

Opublikowano
Dalej brzmi to słabo. Jak na światłach obok stanie byle "paseratti" 2.0 TSI z DSG, to nie zdążysz włączyć zabawki, bo ci odjedzie, także zejdź na ziemię. :roll:

 

Kilka razy jechalem ze znajomym w e60 sedan 2.0d cos 210 koni tam mial ponad 400 niuta - szczerze bylem w szoku - robil jak chcial 3 litrowe e90-tki w xdrivie - nie mialy zadnego podejscia do niego. Ogolnie dopiero jakies 3 litrowe doladowane benzyniaki mu odjezdzaly majace momentu pod 400. Spalanie mu tam pokazywalo 6.7 na 100, gdzie cisnal tam dosc mocno, gdzie u mnie przy takiej samej jezdzie bylo 14.4 na 100 km.


Nawet z nie jednym Golfem GTI 2.5 benzyna 250 koni sie mierzyl i nie wiem jakim cudem takie auta nie mogly mu uciec.


Wniosek jest jeden i niepodwazalny - o ile te 3 litrowe 2.5 litrowe benzyniaki mialy koni wiecej od niego czasami nawet 50-60 koni wiecej to ciagle moment obrotowy mialy minimum o 100 niuta do 50 niuta slabszy i caly czas jako tako szedl z nimi na rowno.


Niestety takie sa realia kupisz sobie 3.0 230 koni i fakt masz 20 koni wiecej niz jakies e90 2.0d ale moment masz 300 niuta, a ci po tych softach maja 400+


Mowie ja bylem w szoku jak to jedzie po zmianie mapy , a to tylko 2 litry. Sam mam 3 litry 306 koni 2009 rok e92 aczkolwiek ja mam w tym aucie 400 niuta!


A chlop ma w 2.0d 430-440 niuta cos i z tego co mowil v-max 250, a u mnie auto majace o niebo lepsze parametry v-max tez 250....


Dlatego ja bym w zyciu nie pisal, ze jakies 2.0 TSI skompromituje 2.0d - bo jesli ono ma cos modzone przy mapie to odleci jak chce temu 2.0 tsi predzej czy pozniej.


Owszem diesel z miejsca jest slaby bo ma turbo dziure do 1600-1800 obrotow ale powyzej 2000 obrotow zaczyna nadrabiac.


I zeby nie bylo nie twierdze, ze 2.0d to demon predkosci aczkolwiek naprawde po tych softach w codziennej jezdzie nie da sie odczuc ze to osiagi 2 litrowego starego diesla. Podchodzi to bardziej pod wolnossace 3 litrowe benzyny jedzie to identycznie jak nie lepiej.

Opublikowano

Dla przykladu teraz sprawdzilem PASSAT 2020 2.0 TSI 200 koni seria ! 280 niuta ... to jest jakas kpina poprostu i tyle.


Ten 2.0d 163 ps seria -> 340 niuta.


Tutaj widze duzego plusa dla diesli, bo wedlug mnie to robi robote.


2.0d 184 konie 2011 rok ---->> 380 momentu.


moje auto 2009 rok 335i 306 koni ----->>> 400 momentu.


Podsumowujac 2.0 TSI jest w dupie w zestawieniu z tymi silnikami. Z Miejsca 2.0 TSI wygra majac skrzynie automaty szybkie itd. Ale im wyzsza predkosci tym to 2.0 TSI bedzie bardziej sie kompromitowac, a diesel nadal bedzie ciagnal.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego fajny elaborat (nie na temat) ale przynajmniej zrozum czym jest "niut" a czym jest koń mechaniczny. Na zachętę powiem Ci że o przyspieszeniu decyduje moc po obrotach a nie maksymalny moment obrotowy.
Opublikowano

Napisalem jedynie co widzialem na autostradzie jadac ze znajomym, co mnie wręcz zszokowało. 330xi dostało po dupie jak dziecko.


U mnie na szczęście jest turbina to wymiekaja mlodziency w 520d po chipach ale jakbym nie mial tej turbiny? Według mnie w plecy.


Co do momentu na 3200 rpm maja max moment i moc. To dość szybko.


Wracajac do wydechu skoro 2.0 benzyna nie brzmi to i diesel 2.0 nie bedzie tymbardziej brzmial.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Generalnie diesel to taki cichy zabójca :) . Pomijając klekot czy terkot na postoju to nie musi drzeć się na całą okolicę by sprawnie cisnąć do przodu . Sporo wygłusza turbina i katalizator . Dpf też jest sporą zatyczką . To co u mnie w okolicy jakieś tdi coś tam się drze to raczej wypruty wydech z rurą i kominem z tyłu . Brzmi to dla mnie średnio . Może na popisy na placu pod hipermarketami spoko ale jak mam z tym cisnąć 400 km w kraj to wolę pieszo .
Opublikowano
Generalnie diesel to taki cichy zabójca :) . Pomijając klekot czy terkot na postoju to nie musi drzeć się na całą okolicę by sprawnie cisnąć do przodu . Sporo wygłusza turbina i katalizator . Dpf też jest sporą zatyczką . To co u mnie w okolicy jakieś tdi coś tam się drze to raczej wypruty wydech z rurą i kominem z tyłu . Brzmi to dla mnie średnio . Może na popisy na placu pod hipermarketami spoko ale jak mam z tym cisnąć 400 km w kraj to wolę pieszo .

I dla tego lepszy generator dźwięku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam Kufatec, brzmi fajnie i zawsze.... mozna wylaczyc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.