Skocz do zawartości

wymiana tylnej belki z wahaczami + nowe hamulce itd.


<t>Opisywać dalej ?</t>  

14 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie

 

kiedyś pisałem, że "coś" tam robię z autem, a pewien kolega ;-) pisał bym takowe rzeczy dokumentował, co niniejszym czynię. Wprawdzie moja belka z wahaczami jest ok. ale miałem możliwość pozyskania belki z 635 "garażowanej" i po rozebraniu trafiła do piaskowania a efekt poniżej

http://img204.imageshack.us/img204/7250/dsc00085rn9.th.jpg

 

to "małe" żelastwo to nowy zacisk przedni też po czyszczeniu

http://img144.imageshack.us/img144/1687/dsc00083gj1.th.jpg

http://img171.imageshack.us/img171/8948/dsc00084mz2.th.jpg

 

Napiszę o rozbiórce belki, otóż prawie wszystkie śruby odkręcają się po przyłożeniu odpowiedniej siły, niektóre np. małe na inbus mocujące osłony tarcz hamulcowych trzeba uderzyć młotkiem. Osłony prawie zawsze są do wyrzucenia, osobiście montuje z E34 z racji wiekszych tarcz. Koszt osłon - ok 130 komplet w serwisie.

Przy demontażu piast niestety prawie zawsze rozsypuje się łożysko, koszt nowych to ok 200 zł, kolejne do zakupu to zabezpieczenie nakretki piasty, ot blaszka za 2,50 w serwisie, jedyny problem to niestety na wiekszość takich drobiazgów trzeba czekać ok. 4 dni. Linka hamulca recznego jeśli korpus jest cały zostaje, przy peknieciach polecam wymianę po ok 60 zł szt.Prawdziwy problem to czujniki ABS, ich wyciągnięcie bez uszkodzeń traktuje jako przypadek-niestety koszt sztuki to ok. 350 zetów w serwisie czyli UWAGA

Temat hamulców-osobiście montuje z tyłu wentylowane 300x20 mm z 540(e34), ktoś powie po co komu taka kotwica? Sądzę, że rozdział siły hamowania będzie korzystniejszy, poza tym tył w E28 nie jest rewelacyjny, powiem raczej wystarczający.

Wybrałem tarcze Lucas/TRW ze względu na cenę(ok. 360 zł), klocki (110 zł) i szczęki ręcznego(60 zł) Ferodo, linki ręcznego Made in EU o drobiazgach typu zestaw montażowy zacisku tył i ręcznego nie wspomnę.

Zaciski wypiaskowane, podkład, farba do zacisków, a na nią złoty lakier i bezbarwny. Oczywiście zaciski otrzymają nowe uszczelnienie.

Fotki jutro...

Edytowane przez gregm

Pozdrawiam


GregM

E28 528 iA '84

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.