Skocz do zawartości

Dziwny problem z klimatyzacją


jonny27uk

Rekomendowane odpowiedzi

Siema wszystkim,


Mam dziwny problem z klimatyzacją, mianowicie po około 20 minutach jazdy z włączona klimatyzacją nawiew powietrza jakby słabnie, tzn. Po uruchomieniu silnika, włączeniu klimy leci bardzo zimne powietrze z nawiewów ( klima ładowana w zeszłym roku) juz na poziomie 2 wyczuwalnie wieje z nawiewów, po około 20 minutach jazdy ledwie jest czuć jak wieje, nie pomaga włączenie obiegu wewnętrznego ani tryb auto, nawet na maksymalnym 7 poziomie czuć jak wcześniej na poziomie 2. A to przy obecnych temperaturach jest bardzo uciążliwe przy jeździe autostrada. Sprawdzałem filtr przeciwpyłowe, jest czyściutki, wiatrak także słychać że pracuje tak jak powinniem, nie pomaga także regulacja z których nawiewów ma wiać.


Ma ktoś może jakiś pomysł co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia:

1. szczelność układu - objaw zbyt małej ilości czynnika, piszesz ze na początku jest bardzo zimny nawiew, a później znika - tak jakby czynnik rozprężał się przed parownikiem, a sam parownik porastał lodem (ujemna temperatura odparowania) i nie ma przepływu powietrza.


Czynnik odzyskać maszynowo - tak aby zważyć ile go jest, jeśli będzie brak, ciśnieniowa próba szczelności azotem. Nie maszynką na podciśnieniu jak to robią klimiarze.


2. Napisałeś że klima była jakiś czas temu napełniania. Miałeś nieszczelność i pusty układ, albo był może otwierany? Wystarczy nawet ze był napełniony nie nowym czynnikiem, tylko z odzysku i było powietrze w czynniku.

Jeśli tak to do sprawdzenia filtr osuszający (taka rura z dwoma wężykami obok chłodnicy) jeśli jedna rura jest wyraznie cieplejsza od drugiej (oczywiście w momencie wystąpienia problemu) to może świadczyć o jego zatykaniu, zaczyna działać jak zawór rozprężny, a dalej patrz punkt 1.

Od tego bym zaczął szukanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się dowiedziałem jest to znany problem i dość powszechny . Mnie też doświadczył ale jeszcze nie miałem czasu się za to zabrać .

Poniżej prawdopodobne rozwiązanie tego problemu . Niestety po angielsku ale wszystko jest opisane .

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2014/MC-10147927-9999.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.