Skocz do zawartości

Vialle- odcina gaz , nie przełącza na gaz


Krisoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.


Na LPG-forum nikt mi nie odpisał nawet , wiec spróbuję tutaj moze ktoś mi pomoże.

Mam pewien problem z instalacją vialle w mojej e60 520i.

Mianowicie jesienią w zeszłym roku wymianialem świecie ponieważ auto się przyduszalo i po dłuższym staniu mocno po ruszeniu dość mocno szarpało. Byłem z tym u gazownika usunął jakies błędy i kazał wymienić swiece. Wiec to zrobiłem, zakupiłem świecie Ngk platynowe typowe pod gaz. Na jakiś czas było wszystko dobrze.


Od kilku miesięcy jest problem tego typu ze samochod gdy już trochę pojeździ to przy przyspieszeniu powyżej 2tys obrotów zaczyna drgać i tracić moc więc muszę spuścic z gazu bo inaczej wyskakuje chęć engine i auto totalnie traci moc i nie jedzie. Gdy już jest nagrzane i na chwilę zgaszę to przy ponownym odpaleniu zaczyna samochodem rzucać i muszę zgasić i ponownie odpalić , obkaw jak by nie chodził jeden gar.


Aktualnie gaz nie działa w ogóle, auto gaśnie przy dodaniu gazu a jak przełączę w czasie jazdy to też gaśnie. Zczytalem kiedyś błąd na komputerze to pokazało wypadanie zapalonu na 3 cylindrze (P0303)


I teraz moje pytanie co mogę zrobić? Czy ta instalacja ma jakieś filtry bo słyszałem ze jest niby "bez obsługowa" ? Czy to może coś innego ? Do gazownika na razie nie mogę odstawić ze względów finansowych i potrzebuje auto przez conajmniej tydzień.


Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam.

Dodam jeszcze że jestem doayc zielony jeśli chodzi o samochody a co dopiero instalacje gazowe, to mój pierwszy samochod z gazem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadanie zapłonu może miec różne podłoże. Nie dziw się, że nikt nic nie odpowidział. Skąd mozna iwedzieć dlaczego auto szarpie, gaśnie na gazie. Miałem ten problem przez czujnik ciśnienia, w STAGu to ostatnimi laty notorycznie sie psuły, podbno są poprawione. Innym razem winne wbyły wtryskiwacze, więc skąd można wiedzieć, co jest u Ciebie. Owszem w instalacji są filtry, w STAGu dwa, fazy ciekłej i lotnej. Jak nie masz o tym pojęcia, to może jednak lepiej nie zabieraj się za to sam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma czegoś takiego jak bezobsługowa instalacja gazu, zawsze coś się rozjeżdza, zużywa, filtry zapychają itp, tak samo jak nie ma bezobsługowego samochodu spalinowego :mrgreen:

Filtry oczywiście, że się wymienia, najlepiej co 10-15 tysięcy km. Brak zapłonu na 3 cylindrze może być spowodowany kilkoma rzeczami, niekoniecznie z gazem (świeca, cewka, wtrysk paliwa), ale jeśli tylko na gazie Ci to wyskakuje to masz problem z wtryskiem gazu, jednak jeśli nie wymieniałeś filtrów to od tego lepiej zacząć, kokosów to nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak bezobsługowa instalacja gazu, zawsze coś się rozjeżdza, zużywa, filtry zapychają itp, tak samo jak nie ma bezobsługowego samochodu spalinowego :mrgreen:

Filtry oczywiście, że się wymienia, najlepiej co 10-15 tysięcy km. Brak zapłonu na 3 cylindrze może być spowodowany kilkoma rzeczami, niekoniecznie z gazem (świeca, cewka, wtrysk paliwa), ale jeśli tylko na gazie Ci to wyskakuje to masz problem z wtryskiem gazu, jednak jeśli nie wymieniałeś filtrów to od tego lepiej zacząć, kokosów to nie kosztuje.

 

A Ty ogarniasz tą instalacje vialle ? Właśnie chcialem zacząć od filtrów ale nie mogę uzyskać ani znaleźć dokładnych informacji gdzie sa u mnie filtry. Pod maską mam jedynie tzw."reduktor" przynajmniej tak w internecie się nazywa to i znalazłem filtr do vialle taki okrągły z włókna szklanego za 30zl , myślę że mogl by tam przychodzić bo wymiary by się zgadzały. Ale nie wiem czy faktycznie tak jest bo w bagażniku tylko butla i pompa więc nie wiem za ch** gdzie mogę mieć ten filtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak miałem, to zawsze na Stagu, 2 filtry powinny być - faza ciekła i faza lotna. Ale co gdzie i jak to od montażysty zależy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda że na LPG forum cię nie pokierowali dalej do kogoś. Bo ogólnie niewiele zakładów ogarnia taką włoszczyznę czy inne wynalazki (BRC czy jakieś holendry).

Musisz szukać warsztatu od Vialle, inaczej ciężko to widzę.

Może chociaż program jakiś zdobądź i kup przejściówkę do tego Vialle zęby chociaż błędy odczytać, będziesz cokolwiek wiedział.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.