Skocz do zawartości

Częste wypalanie DPF i brak błędów w ECU


marek789

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, wydaje mi się że mam pewien problem z filtrem DPF w moim E90 z M57. Mianowicie filtr wypala się bardzo często mniej więcej co około 200km. Auto użytkuje miasto/trasa 60/40%. Wypalałem już ręcznie z poziomu aplikacji filtr gdzie sadza zeszła do 0g lecz i tak po 200km ponownie sterownik załączał wypalanie. Podpinałem INPE oraz B-Tool i nie mam błędów oprócz tego na załączonego foto. Klapki mam usunięte więc zapewne stąd błąd. Czy ma ktoś jakiś pomysł czy powinienem gdzieś szukać usterki czy to normalne przy przebiegu 350k km? Aaa bym zapomniał, dodam że końcówki wydechu czyste ale zapach gdy auto pracuje dłużej na wolnych obrotach nie jest przyjemny (śmierdzi). Pozdrawiam


received-475294313702170.jpg

received-925852158206876.jpg

received-193453142498059.jpg

received-816264825677660.jpg

received-466713834385833.jpg

received-813029606305107.jpg

received-466135121147773.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Rozumiem że wtryskiwacze do wyciągnięcia bo korekty za dużo nie powiedzą?

2) Mam pobór oleju, w sobotę zmieniam olej i kupiłem nową odmę wraz z filtrem, liczę że ustanie

4) Znasz bądź jest gdzieś dostępna nota informacyjna dotyczącą tych filtrów ile może być w nim maksymalnie g popiołu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popiół nie jest realna wartością, którą masz w filtrze, jest to potencjalna ilość rosnąca po każdym aktywnym wypalaniu. Przy 60g wyskoczy check, przy bodajże 100g auto już nie pojedzie. Pytanie kto wykonywał adaptację wymiany DPFu, bo jak na ten przebieg to była ona robiona. Drugie pytanie czy przy adaptacji było profesjonalne czyszczenie DPFu, czy po prostu ktoś sobie zrobił adaptacje i tak jest jeżdżone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
sadzy za dużo raczej . normalnie to przy 12g rozpoczyna procedurę i zbija do 2-3g . Może czujnik ciśnienia albo zatkana rurka do niego . Sprawdź ciśnienie wsteczne na postoju .

 

Nieprawda. A ciśnienia są w miarę.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniliśmy olej, filtry oraz odmę. Do odmy założyliśmy filtr i jest znacząca poprawa w ilości kilometrów do regeneracji filtra. Obecnie wypala się co +/- 600km a ubytek oleju znikł. Także temat dla mnie rozwiązany. Dzięki wszystkim za odpowiedzi, pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spoko, można z takim jeździć montowali to do pierwszych M57. Pamiętaj jednak że ten filtr trzeba regularnie wymieniać, najlepiej co najmniej sprawdzić go przed zimą.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do autora postu. Posiadasz wersję 231 km ? Jaką miałeś odmę założoną do tej pory?? Bez żadnego wkładu jak jest oryginalnie?? Też mam wersję 231 km i mam odmę bez żadnego wkładu i zastanawiam się czy nic nie stoi na przeszkodzie założyć filterek bądź plastikowy separator jak w starszych wersjach. Użytkuje ktoś taki zestaw w tej wersji silnikowej? Nie będzie z tym żadnych kłopotów?? Z jakiego oleju na jaki zmieniłeś kolego jeśli można wiedzieć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam wersję 231KM. Po zdjęciu odmy właśnie się zdziwiłem że nic tam nie było w sensie żadnego filterka. Założyłem nową odmę marki Febi oraz filtr tego samego producenta. Wszystko pasowało bez problemów. Poprzednik lał liqui Molly 5w30 ale dokładnego modelu oleju nie znam a ja wlałem 5w30 ravenol :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.