Skocz do zawartości

rozwalona podpora wału i guma kolo skrzyni pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
panowie jak wymienic ta podpore wału??czy wystarczy ja tylko wymienic,czy cos trzeba jeszcze robic??dzisiaj zaczelo mi cos strasznie stukac przy dodawaniu gazu po tym jak szalałem,wjechalem na kaznal i zobaczylem ta gume co laczy skrzynie z walem,postanowilem ja wymienic,jak sciagnalem w doł tłumiki to zobaczylem ze podpora walu lata sobie jak psu jajka,jak mam ja wyciagnac z tamtad??
Opublikowano
panowie jak wymienic ta podpore wału??/quote]

 

przerabialem temat u siebie w zeszlym tygodniu.

zeby wymienic podpore walu, trzeba zdjac wydech, odkrecic aluminiowa oslone walu, odkrecic sam wal napedowy od skrzyni i mostu.

w koncu sam wal trzeba "rozpolowic" - wtedy juz mozna zmienic podpore.

 

dodatkowo, ale tu sa zdania podzielone, powinno sie wywazyc caly wal, z nowa podpora. mozna to zrobic juz na samochodzie, ale ponoc dokladniej jest wywazac na specjalnym stanowisku (sam wal).

 

ogolnie zabawy na caly dzien.

 

aha, nie eksperymentuj z podrobkami podpor - temat przerobiony - robocizna wymiany kosztuje pare zl, wiec nie ma sensu kupowac zamiennika, zeby zmieniac go za np pare miesiecy.

 

powodzenia :)

Opublikowano
Tak jak kolega wczesniej napisal, tylko jak zlozysz wal dokladnie tak samo jak go zdejmowales i rozpolawiales to wywazac go nie trzeba bedzie. Jezeli zlozysz go zle to wowczas bedziesz slyszal charakterystyczne stukanie przy ruszaniu.
Opublikowano
Tak jak kolega wczesniej napisal, tylko jak zlozysz wal dokladnie tak samo jak go zdejmowales i rozpolawiales to wywazac go nie trzeba bedzie. Jezeli zlozysz go zle to wowczas bedziesz slyszal charakterystyczne stukanie przy ruszaniu.

 

tu wlasnie opinie sa podzielone: wiekszosc jednak mowi, ze wal powinno sie wywazac ZAWSZE, nowa podpora zawsze moze inaczej sie ulozyc.

u mnie brakowalo ok 30gr.

Opublikowano
Sama podpora nie ma znaczenia dla wyważenia. Przed demontażem trzeba wał dobrze oznakować tak by go potem idealnie tak samo złożyć na wieloklinie. Oczywiście wyważenie nie zaszkodzi, ale jeśli nie ma pod ręką warsztatu gdzie można to zrobić to po prawidłowym złorzeniu powinno być OK
Michał 750
Opublikowano
Sama podpora nie ma znaczenia dla wyważenia.

 

u mnie wal byl oznaczony i zlozony zostal wedlug tych oznaczen, zaufalem mechanikowi, ktory mowil to, co Ty, a pozniej musialem becelowac powtornie za demontaz w celu wywazenia.

 

wolny wybor.

Opublikowano

Ja dzisiaj właśnie zmieniałem podporę wału i nie musiałem go wyważać.Wszystko chodzi jak poprzednio a też dużo zależy od mechanika,który musi mieć troszkę pojęcia o tym co robi.

Pozdrawiam

Opublikowano
jak zwykle dobry mechanik jest po prostu dobry, a zły najprostszą sprawę spaprze i jeszcze każe sobie zapłacić. Boże chroń od takich fachowców. natomiast kolega rozpoczynający post wspomniał o amortyzatorze skręty(ta rozwalona guma z przodu wału). ja kiedyś z biedy do 528 z 76 roku założyłem od Poloneza. Chodziła jak złoto, na bodaj 70 tys km wymieniłem dwie, ale ekonomicznie to i tak ze 20% ceny nowej orginalnej. :norty:
Michał 750
Opublikowano
no wiec podpore i te sprzeglo wymienilem sam.dobrze ozankowalem.Po skreceniu wszystko chodzi jak powinno byc.Dodam ze pierwszy raz w zyciu cos takiego robilem wiec chyba nie nalezy to do trudnej naprawy:))Pozdrawiam wszystkich i dzieki za rady

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.