Skocz do zawartości

Wentylator chłodnicy klimatyzacji BMW E39 525i (polift)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim! :wink:

Planuję wymienić wentylator chłodnicy klimatyzacji w BMW E39 525i (polift 2002r). Lepiej wymienić go na nowy zamiennik, jeśli tak to jakiego producenta polecacie? Czy może lepszy używka ale oryginalny?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie kupuj używki, bo nawet jeśli działa to za chwilę przestanie. Jeśli chodzi o zamienniki to chyba tylko jest dostępny chińczyk, a z tego co kiedyś czytałem to nawet się sprawdza. Co się dzieje z obecnym wiatrakiem ? Ile pinów ma wtyczka ?
Opublikowano
Nie kupuj używki, bo nawet jeśli działa to za chwilę przestanie. Jeśli chodzi o zamienniki to chyba tylko jest dostępny chińczyk, a z tego co kiedyś czytałem to nawet się sprawdza. Co się dzieje z obecnym wiatrakiem ? Ile pinów ma wtyczka ?

 

Zauważyłem że wentylator klimatyzacji włączy się zrobi 1-2 obroty i się wyłączy za jakiś czas sytuacja się powtarza. Klimatyzacja chłodzi dobrze. Nie dostałem się jeszcze do wtyczki, muszę ściągnąć zderzak. Wydaje mi się że będą to 3 piny.


d60a7abed6974.jpg.html

  • Moderatorzy
Opublikowano
To jest prawidłowy objaw pracy wentylatora przy obecnych temperaturach zewnętrznych. Raczej masz 4-pin, bo wiatrak 3-pin chodzi cały czas od razu po włączeniu klimy. Nie trzeba demontować zderzaka, żeby dostać się do wtyczki, która znajduje się między prawą lampą, a nerkami. Wiatrak 4-pin można też rozpoznać po prostokątnym sterowniku na prawym nadkolu.
Opublikowano
Ja również zamierzam kupić nowy wentylator gdyż mój zdechł. Jaka jest w tym prawda, że wentylator 3 pinowy trzeba kodować? Nie mogę tego pojąć a czytałem taki wątek, w którym ktoś pisał, że jak kupuje się od benzyny do diesla przykładowo to trzeba kodować :!: :?: Przecież te numery są zamienne z tego co widziałem.
Opublikowano

Fuser, wydaje mi się że źle piszesz, 4 pinowy jest w przed lifcie z dwoma opornicami, wiatrak ten włącza się od razu po uruchomieniu klimy.

3 pinowy po-liftowy sterowany jest klimatronikiem, który załącza wentylator w zależności od potrzeby schłodzenia czynnika



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

  • Moderatorzy
Opublikowano

Mam dwa E39 M57, oba polifty. Jeden ma wiatrak 3-pin czyli silnik krokowy sterowany PWM. Załącza się od razu po uruchomieniu klimy i chodzi na minimalnych obrotach. W miarę wzrostu ciśnienia w układzie obroty są płynnie zwiększane. W drugim jest wentylator 4-pin. Ma dwa oporniki i zewnętrzny moduł (chyba przekaźnikowy, ale nie sprawdzałem), który załącza trzy biegi w zależności od obciążenia. Oczywiście jak będzie w miarę ciepło to może się w ogóle nie wyłączać i chodzić na najniższym biegu, a wyższe dokładać w miarę potrzeby, ale jak jest zimno to się uruchomi dopiero po przekroczeniu określonego ciśnienia w układzie.


Być może benzyna ma inną procedurę chłodzenia. Może TIS coś pisze na ten temat.

Opublikowano
Pierwsze słyszę :jawdrop: I niby jak kodować ? NCS'em ?

 

Sprawdziłem to, wyssał ktoś to z palca, odpaliłem dzis na krotko wentylator od e53 do e39 zeby sprawdzic czy mam sprawna wiazke i hula az milo. Potwierdzam 3-pinowy wentylator załącza się od razu po włączeniu klimy, nie zależnie od temperatury

Opublikowano

Ja miałem przedlift 1998r m52b20 i wentylator włączal się tylko w korkach cyklicznie co kilkanaście sek. Lub w uplay zaraz po odpaleniu ale też cyklicznie.


Klima w ciągu 10lat rqz odciągana i nabita i działała w korkach idealnie czy w trasie więc podejrzewam że było wszytko ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.