Skocz do zawartości

530E deklarowany zasięg na bateri


Artur.al

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


To mój pierwszy post, więc przepraszam jeśli nie znalazłem już istniejącego tematu.


Otóż chodzi mi o sytuację, jakie macie deklarowane zasięgi w trybie elektrycznym po naładowaniu do 100%. Ja kupiłem auto demonstracyjne 10cio miesięczne z przebiegiem (2152 mil) 3463km w połowie stycznia. Po sprawdzeniu spalania od stanu fabrycznego auto jako demonstracyjne jeździło głównie na paliwie, sporadycznie na prądzie.


Po pierwszych kilku ładowaniach zasięg pokazywał (29mil) 46km, a teraz różnie (22mile czasem 15mil) 35-24km aktualny stan licznika to (3209mil) 5164km.


Czy uważacie że może być coś z baterią.


Z góry dzięki za wszelkie sugestie lub przekierowanie do jeśli jest istniejącego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz, choć według mnie to raczej realny zasięg powinien być według stylu jazdy. Ja raczej na baterii nie upalam bo to nie możliwe bo jak mocniej przyciągniesz to zaraz załącza się silnik benzynowy, ale może się mylę. Dziś po pełnym naładowaniu zasięg to 21 mil.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasięg jest proporcjonalny do ostatniego trybu jazdy na baterii . Jak gniotłeś to będzie 10 mil , jak jechałeś wolno jednostajnie to pokaże znacznie wiecej.

 

Twoja teoria chyba nie do końca się sprawdza, ponieważ przez ostatnie trzy dni jeździłem na trybie 'ECO PRO' starając się nie szarżować aby sprawdzić czy podczas wolnej jazdy po następnym ładowaniu pokaże większy zasięg i nic, dalej jest 22-21mil.


Może jeszcze inny posiadacz 530E lub innego Plug-in hybrid się wypowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej obserwacji zasięg najbardziej zależy od temperatury na zewnątrz. Przy optymalnym zakresie temperatur 16-22 stopni prognozowany zasięg jest największy. Zasięg jest też zależny od stylu jazdy z poprzedniej jazdy, włączonych świateł, klimatyzacji, ogrzewanie zabiera najwięcej baterii. Tryb EcoPro w moim przypadku nie przynosi żadnej poprawy, jest nawet gorzej niż w Comforcie jeśli chodzi o zasięg elektryczny. Tryb EcoPro ma chyba znacznie mniejszą siłę rekuperacji co w mieście może przynieść odwrotny efekt. Dobrym rozwiązaniem jest wymuszenie trybu EV do wyczerpania baterii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim wypadku tryb eco wydłuża o jakieś 20% zasięg. Wyłączenie sprężarki klimy ( jak temperatura na zewnątrz jest poniżej 15 stopni) da kolejne z 2-4 km zasięgu. Wydaje mi się również że siła nawiewu też ma wpływ. Wyłączenie klimy kolejne 2-4. Inna kwestia że taka jazda nie ma sensu bo traci się cały komfort. Z ciekawości na 100% naładowanej baterii i wyłączeniu wszystkiego co sie dało przy 85km na autostradzie zrobiłem 56 km. To doświadczenie zrobiłem pierwszy i ostatni raz. Ale tak naprawdę to na zasięg mają setki czynników. Myślę że w lato realny zasięg przy normalnej jedzie to około 30-35 km w zimę 20-25km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za ostatnie dwie odpowiedzi, zobaczę jak będzie jak i w ogóle się ociepli, bo w tym roku u mnie w UK cały czas zimno zaledwie 14-15 stopni w dzień i około 4-7 stopni w nocy. Co do realnego zasięgu to nie mam złudzeń że ucieka z różnych czynników, to rozumiem ale to że po pełnym naładowaniu niema pełnego zasięgu to mnie wkurza zwłaszcza że wcześniej w styczniu i lutym kilkakrotnie po pełnym naładowaniu pokazywał pełen zasięg (29mil).


A jeszcze z innej beczki: czy jest możliwość ustawienia dopuszczalnej prędkości na prądzie bo u mnie są dwie wartości:

1: to 58mph w większości

2: to 100mph z reguły kiedy zjeżdżam ze wzniesienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

30-35km na pradzie to realistyczny zasieg.

W F30 byla 2x mniejsza bateria i realistyczny zasieg to bylo 17-18km.

Najgorzej jest jak wlaczysz zima elektryczne webasto przez tel. (swietna rzecz :cool2: ) - bo bateria po prostu ZNIKA w oczach, mi po kilku minutach grzania zostawalo zasiegu na 3-4 km :duh:


Co do pytania o sens hybrydy - glownie to podatki przez oszukane normy CO2 w hybrydach, w wielu krajach sa tansze od czysto spalinowych.

Mozna tym jezdzic czysto na pradzie te 30km ale jazda wtedy z gatunku tych nie-bmw (malo dynamiczna)

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest sens tej wersji? 30 kilometrów wyłączenie nawiewów to 35? Ile to czasu się ładuje?

 

Pewnie masz racje że hybrydy zabijają ducha BMW, ale z drugiej strony niemal wszystkie marki podążają tym kierunkiem. Ja wybierając ten model sugerowałam się głuwnie tym iż moje 80-90% jazdy to miasto (dom - praca, szkoła, zakupy), pracuje w systemie 4-o brygadowym, dlatego większość wekewndów jestem w pracy zamiast z rodziną gdzieś w plenerze. Myślałem o wersji spalinowej ale w UK nie stety niema wercji 540D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie u mnie od lutego 2021...

Zasięg zima 20-25km

Zasięg Wiosna 25-32 km

Żona jeździ krótkie dystanse. W krótkich trasach do 100km ja. Spalanie 4,2-4,6. Zobaczymy co przyniesie lato. Póki co dla mnie to idealne rozwiązanie. VW Passat B6 który miałem wcześniej oczywiście w TDI na dystansie max 30 km/dzień pokazywał 10-11l / 100 w mieście. Jest OK. Z zauważalnych wad, jak akumulatory się rozładują jak silnik pracuje doładowując akumulatory pod wysokim obciążeniem, to auto drży jak by dwumasa we wspomnianym TDI padła...Jak ciepły i z zapasem na prądzie to problemu nie ma...tryb sport także.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz od jakiegoś czasu testuje tryb "MAXeDRIVE". Ostatnio zrobiło się cieplej, to w tym trybie realny zasię w granicach 20 mil (32 km) choć po pełnym naładowaniu pokazuje między 20 do 25 mil. Co do drżenia to ja czasem odczuwam jak np. na światłach zatrzymam się na silniku spalinowym i się wyłącza to lekko zatrzęsie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Witam podepnę się pod temat żeby nowego nie zakładać. Czy jest aktualnie na forum ktoś kto jeździ 530e przed liftem?

Hej,


Ja miałem i w zimie zasięg to jakies 25km w lecie do 30km przy normalnej jezdzie razem z ruchem ulicznym.

Po lifcie z 12kWh akku jest lepiej i 40km teraz w zasadzie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat żeby nowego nie zakładać. Czy jest aktualnie na forum ktoś kto jeździ 530e przed liftem?

Hej,


Ja miałem i w zimie zasięg to jakies 25km w lecie do 30km przy normalnej jezdzie razem z ruchem ulicznym.

Po lifcie z 12kWh akku jest lepiej i 40km teraz w zasadzie bez problemu.

Hej

Mi na dzisiejsze warunki pogodowe to jest granica 15-20 stopni pokazuje max 25 km ale dziwi mnie to że max naładowania wchodzi mi 5kWh. Od zera do pełna w stacji ładowania na mieście ładuje max w 95 min. Nie wiem czy coś nie tak jest czy baterie już słabe. Auto ma 87 tys km najechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat żeby nowego nie zakładać. Czy jest aktualnie na forum ktoś kto jeździ 530e przed liftem?

Ja aktualnie od 3 lat użytkuje przed lifta 28000 km zrobione na elektryku i ok. 50000 na silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Ja aktualnie od 3 lat użytkuje przed lifta 28000 km zrobione na elektryku i ok. 50000 na silniku.

 

Możesz mi napisać jak długo ładuje się twoje auto i ile kw wchodzi z pustej baterii??

 

Generalnie prosto licząc używam sterownika fabrycznego który obsługuje 10A. Przy takim prądzie w około godzinę ładuje ok. 20% baterii. Od 0-100% zajmuje ok. 4,5 godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
warto iść w 530e jak w większości jeszxze autem krótkie dystansy po kilka km?

 

Jak dla mnie warto. Mam 530e z 2017 roku i jestem bardzo zadowolony. Autko spisuje się bardzo dobrze po mieście praktycznie poruszam się tylko na prądzie. Osiągi jak w 530i a spalanie o wiele niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko bagaznik mnie martwi. Dużo mniejszy?

 

Jak masz małe dzieci i zamierzasz pakować się na długi urlop to bez dachboxa zapomnij. Są bardzo fajne torby dedykowane do tego auta firmy Kjust https://www.torbysamochodowe.pl/product-pol-4954-BMW-5-LIMOUSINE-PHEV-2020-TORBY-DO-BAGAZNIKA-4-SZT.html w to spakujesz się o wiele lepiej jak w walizki, bo za walizkami jest mnóstwo nie wykorzystanej przestrzeni a torby przylegają idealnie bo są specjalnie pod auto szyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.