Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Zwracam się o pomoc bo już mam dosyć tego auta. Oddałem auto do mechanika z problemem falujących obrotów na biegu jałowym.

Mechanik wymienił :

Rozrząd, olej, filtry, odmę, węże od chłodnicy, wyczyszczone została misa i ssak + wymiana uszczelki misy, wyczyszczone i zamieniane miejscami elektrozawory vanos


Obroty na biegu jałowym nadal bez zmian, falują :(


Po przejechaniu 1000km powrót do mechanika, płukanka silnika, nowy olej i filtr i nadal bez zmian. Jedyny błąd w komputerze, został zarejestrowany 2x w ciągu 1000km to 2A88 czyli vanos wydechowy.


Kolejną dziwną sprawą którą zauważyłem to fakt, że silnik po 30km jazdy w mieści ma tylko 70'C, gdzie czytałem, że temp normalna to 105'C.

Winny jest termostat ? Spalanie wzrosło z 10 do 12l :(


Zmieniłem w ista na stałe obroty z 700 na 800 i silnik pracuje znacznie lepiej, ale nadal lekko falują obroty, a po drugie to nie rozwiązuje przyczyny falowania.


Wydałem już 4600zł na to wszystko i mam serdecznie dość ładowania kasy w niego. Jeszcze żeby usterki ustąpiły, a tutaj studnia bez dna...


Bardzo proszę o pomoc.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Obroty falują po 1-2 min od odpalenia fury, jak sobie chodzi na jałowym?
Opublikowano
Obroty falują zaraz po odpaleniu, tak między 600-700, czasami nawet w okolice 500-550 spadają. Nawet jak się rozgrzeje to na światłach jest znowu to samo. O dziwo kiedy włączę klimę i obroty podnoszą się na 850 to jest ok. Teraz zmieniłem w ista obroty na stałe na 800 i jest dużo lepiej, ale wiem, że przyczyny nie rozwiązałem, wiec nie satysfakcjonuje mnie to.
Opublikowano

Ja na falujące obroty poradziłem sobie w następujący sposób:

1) włączyłem zapłon (bez odpalenia motoru)

2) gaz wciśnięty w podłogę (30 sekund)

3) Wyłączyłem zapłon i odpaliłem auto.


Pracuję motor bez rządnego falowania na jałowym.


PS. Mam obecnie mały problem:

1) na zimnym silniku nie chce wkręcić się teraz dobrze na obroty.

2) odłącza mi tempomat (błąd cd-id 26), traci moc - odpalony w trybie awaryjnym

3) z ELM - wychodzi P0368 - czujnik położenia wału rozrządu

4) po rozgrzaniu motoru do 40 stopni silnik działa bez zarzutu...


Czekam na nowy czujnik ale za bardzo nie wiem wiem gdzie się on znajduje?


Z góry dzięki za podpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kenzo: Valvetronic

Charyzmata: juz lepiej nic nie doradzaj

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kenzo: Valvetronic

Charyzmata: juz lepiej nic nie doradzaj

 

A nie sypałby błędami w przypadku valvetronika ? Czy można przeprowadzić jakiś test, żeby upewnić się, że to jest to ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czesci elektroniczne, tak, beda bledy, mechaniczne juz nie. Odlacz wtyczke od czujnika walka mimosrodowego, zobacz jak wtedy pracuje.
  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kto wie... moze. Tutaj nikt nie pomoze. Za duzo skladowych w n46. Do mechanika, ogarnietego w bmw.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.