Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie ponownie .

Jako że gdzieś tutaj już pisałem na temat mojej e90 - nie w tym poście co trzeba , więc założę nowy temat , może komuś się przyda to co tu napiszę .

A więc w skrócie .

Silnik N53B30a , obecny przebieg wynosi już 215 000 - od samego początku jest lany olej CASTROL Magnatec C3 5w40 i tylko ten .

Rozrząd po weryfikacji w bardzo dobrym stanie - nie wymieniany , z osprzętu wymienione wtryski przez poprzedniego właściciela jakieś 120 tysięcy km temu ,

o dziwo w silniku nie zauważono dużych ilości nagaru - coś tam jest , ale mój master mówi że to nic w porównianiu do innych egzemplarzy jakie już rozbierał .


Przed wizytą u mechanika - pobór oleju wynosił około 1.5 litra na niecały 1000km ,

i tu warto dodać że czasami , podkreślam czasami było to czuć kabinie .

Tydzień i 3000 kilometrów temu odebrałem auto od mechanika który wymienił następujące elementy :


Pokrywa zaworów [ odma niestety jest jej częścią ] - zakupiona z oryginału BMW .

- nie polecam zakupu "zamiennika" bo w moim przypadku nawet gdyby udało sie go zamontować w starej pokrywie ,

to ta już była na tyle wykrzywiona że i tak wymagała wymiany - zwyczajnie po montażu nowej uszczelki znów by z niej ciekło .

Rurka odmy -nowa - stara po 12latach już straciła szczelność i zaczęłą się kruszyć tu i ówdzie .

Dodatkowo był drobny wyciek z dwóch uszczelniaczy . jeden w skrzyni drugi przy wybieraku o ile dobrze pamiętam .

Następnie zdemontowana została podstawa filtra oleju w celu wyczyszczenia oraz ponownego uszczelnienia i montażu

- tam olej sączył się , i tak sobie znalazł drogę że leciało wszystko na gorące elementy silnika przez co auto może nie znaczyło terenu , ale uwaliło cały kolektor w oleju a tam już sobie parowało do atmosfery i kabiny .

Oczywiście nowy olej + filtry - powietrza , oleju , kabinowy + komplet nowych świec .

Auto następnie pojechało na szarpaki w celu weryfikacji zawieszenia i tu ci niespodzianka - uszkodzona tuleja wahacza dolnego z prawej strony - luzy na boki i to takie że o ustawianiu zbieżności nie było mowy - więc poszedł nowy komplet wahaczy na przód prawy i lewy + końcówki drążków kierowniczych .

Po wymianie zawiasu ponowna weryfikacja i ustawienie geometrii / zbieżności kół - oraz wymiana już zdewastowanych 18stek 235/40/18 przód na dystansie i 255/40/18 tył - na klasyczne alu 16" cali po 205/60/16 na obie osie .

Komfort jazdy na obecnych kołach jest nie do opisania .

Co do pracy silnika - po wymianie świec jest lepiej na wolnych obrotach - przed wymianą miał tak jakby czkawkę w zakresie 800 - 1200 rpm , obecnie ten problem zniknął.

Obecnie kontroluje stan oleju i stwierdzam że po wykonanych naprawach, pobór drastycznie spadł bo po 3000 kilometrów mam jakieś 300ml ubytku - tyle dolałem aby czujnik pokazał maksymalny poziom .


Obecnie auto nie sygnalizuje większych problemów jednak czuć że kilka koni zdechło -

tu podejrzewam że problemem może być jakaś sonda - nie mam checka na desce rozdzielczej ,

gdy skanuje auto mam stały błąd sondy NOX - KOD błedu z bimmertools - 2AEC: 0x2aec nitrogen oxide sensor - self-diagnosis .

Może zwyczajnie trzeba wymienić czujnik ... ?

Będę na dniach instalował INPę do dokładniejszej diagnostyki .


Z rzeczy dodatkowych - filtr paliwa ,wymieniłem podporę wału , elastyczny łącznik , oraz kilka innych już zmęczonych gumek , oraz napinacz paska osprzętu

- który po demontażu jak się okazało był w stanie agonalnym , wymieniłem również olej w skrzyni i w dyferencjale .

Całkowity koszt części to mniej więcej 5300 zł wraz z olejami itp .


Teraz pytanie do was - mój majster skasował mnie za całą tą usługę 2000 pln - tzn chciał ode mnie 1500 -

uznałem że to mało zapłaciłem ciut więcej. Czy to dużo czy mało ? czy może w sam raz ? Roboczogodzin było około 15 -16 .


Na wrzesień - planowana wymiana sprzęgła + weryfikacja stanu skrzyni biegów od środka - cos mi tam nie pasuje dalej -

więc sprawdzę , a także tylne zawieszenie będzie wymagało serwisu i tam gdzie się da polecą poliuretany .

No i na koniec będzie wykonana konserwacja i zabezpieczenie antykorozyjne podwozia - co by becia rudą nie podeszła .


Mam nadzieje że ten post komuś pomoże - szczególnie gdy czujecie lekki smrodek oleju w kabinie

- nawet sporadyczny i musicie co rusz dolewać oleju - polecam szczerze sprawdzić ile tak naprawdę pali go silnik ,a ile ucieka starymi uszczelkami .


Poszukuję kolektor ssący do E90 292 PS - u mnie w aucie jest około 212 ps . Plan jest aby dać kolektor od wersji 292 nowe wtryski , i zrobić mapę na 250 + .

Opublikowano

W moim N43 zauważyłem, że po zainstalowaniu NOXEM pobór oleju zmniejszył się. Wypalanie siarki następuje rzadziej, więc rzadziej silnik musi się rozgrzewać do wysokich temperatur itd. Przed NOXEM dolewałem ok 1 litra między wymianami. Teraz po 8 tysiącach km od wymiany oleju i instancji NOXEM dolałem max 0,5 litra.


Także polecam, załatwia to raz a dobrze problem z NOX.


Wymieniłeś filtr paliwa w baku? Trudne dojście?

Opublikowano
W moim N43 zauważyłem, że po zainstalowaniu NOXEM pobór oleju zmniejszył się. Wypalanie siarki następuje rzadziej, więc rzadziej silnik musi się rozgrzewać do wysokich temperatur itd. Przed NOXEM dolewałem ok 1 litra między wymianami. Teraz po 8 tysiącach km od wymiany oleju i instancji NOXEM dolałem max 0,5 litra.


Także polecam, załatwia to raz a dobrze problem z NOX.


Wymieniłeś filtr paliwa w baku? Trudne dojście?

 

Siema .


Co masz na myśli pisząc " po zainstalowaniu noxem " - masz na myśli wykodowanie nox z ECU ?

Wymieniłem filtr paliwa - tzn mój majster wymienił , bo tak miał zlecone , a czy dojście jest czy go nie ma tego nie wiem .

Opublikowano

NOXEM to zamiennik sondy NOX dostępny na bimmerprofs. Poczytaj o tym, bo to podstawa w tych silnikach.

Ori sondy potrafią się zepsuć dość szybko.


Nigdy nie wykodowuj NOX z ECU.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cooo w tych samochodach nie ma filtra... Jest sitko zintegrowane z pompą, także dałeś zarobić typowi, który za przeproszeniem zrobił Cię w chooya.. chyba, że wymienił całą pompę lpfp, w co wątpię.


Po drugie w tych silnikach usuwanie nox programowo to po pierwsze bzdura (usuwa się tylko błędy środowiskowe od noxa i wymusza tryb homogeniczny) po drugie jest szkodliwe.. noxem załatwia sprawę.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

1.5 l oleju na 1000km? Mam n53b30a od 3 lat zrobiłem nim 50tys. km i mi nie pobiera oleju przez pierwsze 6-8tys km nic potem tak ok 100ml na 1000km. Olej to motul 5w30 przebieg 180tys. Wymieniam olej co 8-10tys.

Najlepiej przed noxem ustalić poziom zatkania kata (w inpie) i stan wtrysków. U mnie wtryski byly zatkane, a nie jak większość ludzi ma cieknące.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie rozumiem co ma montaż NOX em do zużycia oleju? odpowiadam nic w zeszłym roku zamontowałem NOXem u siebie przed montażem zużycie oleju było śladowe od wymiany do wymiany i po montażu NOXem jest śladowe a wymiany oleju robię co około 20 tyś. km.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wymiany oleju robię co około 20 tyś. km.

Nie bardzo jest się czym chwalić. :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Noxem ma tyle do zużycia oleju, że w trybie homogenicznym (z niesprawnym nox) odma pracuje inaczej niż w trybie uwarstwionym (sprawny nox) gdzie podciśnienie uciska sprężynę i membranę odmy, który domyka kolektor ssący. Ot cała filozofia zużycia oleju.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Proszę cię nie brnij dalej w tym kierunku , odma odpowiada tylko za podciśnienie w silniku nie ma znaczenia w jakim trybie następuje spalanie mieszanki.Twardość sperężyny pod membraną powoduje że podciśnienie w silniku jest większe lub mniejsze i tyle.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dramat

....


Odpowiedź w stylu 'nie znam się, ale wypowiem' brak słów

lK6lvwo.jpg


A jeśli nie wiesz kim jest ten pan powyżej, to radzę odpuścić dalszą, kompromitującą cię dyskusję w przedbiegach.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.