Skocz do zawartości

Pytanie odnosnie skrzyni 5HP18 2.5 TDS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

mam do Was pytanie czy w automacie rozpedzenia auta do jakiejs predkosci i przelaczenie na "N" abysmy jechali z pedem auta ma jakis wplyw na eksploatacje skrzynii ??

 

Problem jaki sie pojawil w moim aucie to gdy rozbujam je do ok 140 km/h wrzuce na luz i polece kawalek, gdy auto wytraci predkosc do ok 80 km/h wlanczam spowrotem "d" wciskam gaz a tu nic auto reaguje tak jakby braklo paliwa i spada predkosc a wraz z nimi obroty tez w dol ida... dopiero jak wcisne pedal hamulca i pozniej gaz to idzie dalej...

 

Czy u was tez tak jest ??

Opublikowano

Nie wiem czy tak jest... ale nie powinno sie podczas jazdy wrzucac na N... skrzynia traci cisnienie i jest to dla niej niezdrowe. Chcesz jechac wrzucasz D i jedziesz, stoisz wylaczasz silnik to wrzucasz na P lub N i tyle.

btw: Po co przy 140 wrzucasz na N? "oszczednosc" paliwa?

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

dzieki za odpowiedz juz wiem ze nie powinno sie tak robic...

czasami wrzucalem "N" jak dolatywalem do swiatel a z daleka widzialem ze jest czerwone albo jak jechalem z wiekszej gory....

Opublikowano
dzieki za odpowiedz juz wiem ze nie powinno sie tak robic...

czasami wrzucalem "N" jak dolatywalem do swiatel a z daleka widzialem ze jest czerwone albo jak jechalem z wiekszej gory....

 

To nie polonez, maluch, fiat.. to BMW ;D w automacie.

Nie wrzucaj na N podczas jazdy.. pozorna oszczednosc

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

nie powinno sie wrzucac automatu na N podczas jazdy - poniewaz komputer skrzyni oblicza otwarcia zaworów sterujacych z kata polozenia przepustnicy , predkosci obrotowej silnika , predkosci samochodu - a jak dasz na N to on sie gubi i pewne sekcje skrzyni moga pracowac na sucho - co moze w konsekwencji do szybszego uzycia tarczek ciernych---> remontu skrzyni...

 

wiadomo ze jak raz , czy dwa tak zrobisz to nic sie nie stanie - jadnak na dluzsza mete prowadzi to do uszkodzenia skrzyni...

 

jezeli masz juz samochod z automatem to musisz sie pogodzic z jego wadami i zaletami - i dostosowac sie do jego wymagan - niestety za wygode trzeba placic :mrgreen:

Opublikowano

Witam,

ja jeżdżę automatem (nie pierwszym) i nigdy nie przyszło mi do głowy wrzucać Neutral podczas jazdy :mad2: -może kiedyś spróbuje wrzucic P podczas jazdy...

Jak słusznie zauważył xsilver nie powinno się tak robić, bo szybko doprowadzisz do kosztownego remontu swoją skrzynie (na własne zyczenie) :duh:

Nie wiem jak jest w Twoim aucie ale u mnie w trybie normalnym (czyli E) auto jest na półluzie, obroty spadaja i samo się toczy. Co innego jest na trybie sport (S) lub zimowym (W).

A jeśli chodzi o położenie skrzyni w trakcie postoju to powinno się uzywać biegu P (czyli jak nazwa wskazuje Parking)

Pozdrawiam

...tylko BMW
Opublikowano

jezeli masz juz samochod z automatem to musisz sie pogodzic z jego wadami i zaletami - i dostosowac sie do jego wymagan - niestety za wygode trzeba placic :mrgreen:

 

Hmmm jak na razie po polrocznej jezdzie automatem nie widze zadnej jego wady. (zweryfikuje to ZIMA ;D).

Owszem za wygode trzeba placic ... albo jezdzic z machaniem kijkiem ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.