Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,


Zwracam się z pytaniem odnośnie wymiany skrzyni biegów. W moim aucie padła przy przebiegu 320 tys km. Nie chce bawić się w regenerację skrzyni, ponieważ mam już zakupiona druga sztukę również od 535d w 100% sprawna. Pytanie jak mnie meczy to jak w rzeczywistości wyglada to z wymiana? Wyciągam moja skrzynie, montuje drugą i wszystko smiga, czy czeka mnie jeszcze jakaś zabawa z elektronika itd itp? Z góry dziękuje za podpowiedzi.


Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie znam się za bardzo na takich rzeczach ale raczej tylko adaptacja skrzyni i w drogę :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli nr "stuckliste" skrzyni są te same, to przełóż swój sterownik skrzyni. Skasuj adaptację i wykonaj jazdę adaptacyjną, aby nauczyć skrzyni podstawowych parametrów
Opublikowano
Hej, u mnie sie stoeckl różnił dwoma cyframi i była różnica pomiędzy łapą tą z skrzyni która łączy elastyczny łącznik wału, musiałem je podmienić oraz ten wybierak do linki biegów, u mnie była to kulka, a w kupionej skrzyni inaczej to było rozwiązane, również przekręciłem tylko ten wybierak i tyle. Adaptacji nie polecam. Ja zmieniłem tylko olej i bez adaptacji śmigam na używce okolo 8000 km. Usuniecie adaptacji spowodowało szybsze zużycie poprzedniej skrzyni, po adaptacji zaczęła mocniej szarpać i już nigdy nie przestała aż do czasu wpadnięcia w tryb awaryjny . Ja miałem 010120,a kupiłem skrzynię która miała 0101 i te dwie ostatnie cyfry inne
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej, u mnie sie stoeckl różnił dwoma cyframi i była różnica pomiędzy łapą tą z skrzyni która łączy elastyczny łącznik wału, musiałem je podmienić oraz ten wybierak do linki biegów, u mnie była to kulka, a w kupionej skrzyni inaczej to było rozwiązane, również przekręciłem tylko ten wybierak i tyle. Adaptacji nie polecam. Ja zmieniłem tylko olej i bez adaptacji śmigam na używce okolo 8000 km. Usuniecie adaptacji spowodowało szybsze zużycie poprzedniej skrzyni, po adaptacji zaczęła mocniej szarpać i już nigdy nie przestała aż do czasu wpadnięcia w tryb awaryjny . Ja miałem 010120,a kupiłem skrzynię która miała 0101 i te dwie ostatnie cyfry inne

A po skasowaniu adaptacji wykonałeś prawidłową jazdę adaptacyjną?



Ostatnio robiłem adaptacje w 8HP, dopiero po 1,5h zatrybiła i zaczęła prawidłowo zmieniać bieg z 1. na 2.

Opublikowano
Tak, jazda adaptacyjna była wykonywana. kilkukrotnie męczyłem się z tym, lecz żadnego rezultatu. U mnie wyglądało to tak, skrzynia biegi przerzucała dobrze, gdy miałeś na 5 biegu obroty do zmiany na bieg 6, skrzynia nie mogła wrzucić 6 biegu, tylko tak "kopała" i po takich może czterech, pięciu kopnięciach wrzucała 6 bieg. Później te kopnięcia przerodziły się w uderzenia w skrzyni, gdy miałem pasażera na pokładzie pytał się co się dzieje, drgało całym samochodem i również po takich czterech cyklach wskakiwał dopiero 6 bieg. Przed adaptacją tego nie było, a adaptacje zrobiłem tylko z powodu tego że czasami skrzynia zmieniła na wyższych obrotach i była lekko ospała. Niewiele później po 40 kilometrach jazdy jak raz już wpadła w tryb awaryjny, to po każdym zagrzaniu i wcisnieciu więcej niż połowa gazu w podłogę zaczęła wpadać w tryb awaryjny. Komp i 4f85 czyli panewki. Później rozmowa z gościem który tam robi skrzynie i usłyszałem że przy przebiegach jakie są w e60 nie wykonuje sie adaptacji bez ingerencji w części skrzyni
Opublikowano

zdrowa skrzynia zadaptuje się nawet z przebiegem pół miliona. Adaptacji nie trzeba w ogóle kasowac gdyż skrznia ciagle sie adoptuje wystarczy np. po wymianie oleju/serwisie skrzyni przeprowadzić jazdę adaptacyjną, jak tego nie sie nie zrobi pozadnie to będą sie przypalac powoli sprzegla w najgorszym wypadku zacznie sie skrzynia ślizgać z reguly najpierw na 4 biegu/kosz E w 6hp dostaje on najwięcej po dupie.

Funkcja kasowania adaptacji przydatna jest tylko po remoncie skrzyni/mechatroniki i lepiej jej nie ruszać w mocno zmeczonej skrzyni gdyż jak któraś z wartości

adaptacji bedzie na dodatnim skraju skali kalibracji przed skasowaniem adaptacji skrzynia może się już nie dac poprawnie zaadaptować ponownie.

Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.