Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i pozdrawiam użytkowników BMW, :-)


mam syna, który jeździ BMW 530dx z 2019 lub 2018 i chciałbym uprzejmie poprosić o pomoc w znalezieniu odpowiedzi na następujące pytania:


1. jaki jest przybliżony koszt wymiany akumulatorka w module Telematik?

2. czy jest możliwa wymiana tego akumulatorka we własnym zakresie, czy jest trudne - dostęp do przestrzeni ponad tylną część podsufitki?

3. jaka jest przybliżona trwałość tego akumulatorka?

4. czy można czekać, aż komputer powiadomi o konieczności wymiany tego akumulatorka, czy robi się to standardowo np. co 4 lata?


Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam i pozdrawiam użytkowników BMW, :-)


mam syna, który jeździ BMW 530dx z 2019 lub 2018 i chciałbym uprzejmie poprosić o pomoc w znalezieniu odpowiedzi na następujące pytania:


1. jaki jest przybliżony koszt wymiany akumulatorka w module Telematik?

2. czy jest możliwa wymiana tego akumulatorka we własnym zakresie, czy jest trudne - dostęp do przestrzeni ponad tylną część podsufitki?

3. jaka jest przybliżona trwałość tego akumulatorka?

4. czy można czekać, aż komputer powiadomi o konieczności wymiany tego akumulatorka, czy robi się to standardowo np. co 4 lata?


Z góry dziękuję i pozdrawiam.

 

W autach z 2011-2014-2015 akumulatorek daje jeszcze rade. Mam nadzieje ze to pozwoli zapomniec o problemie.

Nie jest to trudne i mozna zrobić samemu.

Trwałość? Róźnie, bo zależy od temperatury i cykli, ale z 5 lat to na mega spokoju.

Opublikowano

Witam,


dziękuję za odpowiedź. Może jeszcze ktoś dorzuci jeszcze więcej szczegółów. Pytam, bo serwis fabryczny w Niemczech wykasował 537€ za (wpis z rachunku):


Notfallbatterie

Telematiksteurgeräte unter

Himmelbespanung ersetzen laut

Diagnose mit ISTA Menge 30 AW Preis 537€


Ktoś pomoże o co może chodzić? Z Googli widzę, że 30 AW = 3h pracy


Auto zostało dostarczone na lawecie do serwisu po komunikacie dotyczącym Adblue, by natychmiast przerwać jazdę i przetransportować auto do serwisu. Na drugi dzień zadzwonił mechanik i powiedział, że również to co na rachunku jest do naprawy i, że za to należy dopłacić, bo reszta (czyli to z Adblue) jest opłacona z przedłużonej/dodatkowej gwarancji - auto jest w leasingu.


Pozdrawiam

Opublikowano
Ten komunikat (moge sie mylic, ale raczej nie) groznie brzmi, ale chodzi tylko o dolanie ad-blue I mozna to zrobic na kazdej stacji samemu. Mi tez to raz wyskoczylo "udaj sie do serwisu) - bzdura.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,


dziękuję za odpowiedź. Może jeszcze ktoś dorzuci jeszcze więcej szczegółów. Pytam, bo serwis fabryczny w Niemczech wykasował 537€ za (wpis z rachunku):


Notfallbatterie

Telematiksteurgeräte unter

Himmelbespanung ersetzen laut

Diagnose mit ISTA Menge 30 AW Preis 537€


Ktoś pomoże o co może chodzić? Z Googli widzę, że 30 AW = 3h pracy


Auto zostało dostarczone na lawecie do serwisu po komunikacie dotyczącym Adblue, by natychmiast przerwać jazdę i przetransportować auto do serwisu. Na drugi dzień zadzwonił mechanik i powiedział, że również to co na rachunku jest do naprawy i, że za to należy dopłacić, bo reszta (czyli to z Adblue) jest opłacona z przedłużonej/dodatkowej gwarancji - auto jest w leasingu.


Pozdrawiam

 

Diagnoza ISTA - w polszy to chyba 200zł (więc tam może być już 100€).


Menge 30AW - to chyba ilosc roboczogodzin czy cos? więc jeśli to wychodzi 3h pracy to tyle czasu potrzebowali na usuniecie.


Bo bateria ma pojemność ~230mAH czy 310. i ciezko to przeliczyc na czas pracy bo jest to zalezne od poboru pradu, gdzie i tak dalej to jest tylko aby dac podtrzymanie ustawien i ew. pozwolic na wywolanie polaczenia (np. przy lokalizacji). Wtedy modul sie 'ozywia' i korzysta juz normalnie z akumulaotra, bo przeciez bateryjka 3,7v moze miec problem aby zasilić ten i inne moduły do namierzenia auta i przekazania informacji o nich (czy np. drzwi otwarte czy zamkniete).

Opublikowano

Witam,


okazuje się, że cały koszt naprawy wyniósł ok.2300€, w tym wymiana sensora Adblue - przyczyny komunikatu o awarii Adblue + Telematik, a na fakturze VAT na firmę tym 537€ jest tylko koszt robocizny netto, bo to trzeba było zapłacić, reszta poszła darmo z w/w dodatkowej gwarancji. Mechanik zadzwonił i twierdził, że oprócz tego sensora Adblue komputer (to ten ISTA chyba) dodatkowo sugeruje wymianę całego modułu Telematik, co jest o tyle dziwne, że nigdy wcześniej z tym modułem nie było kłopotu, ani żadnych komunikatów, ale wg niego w najbliższym czasie i tak błąd pochodzący od telematik zostanie zgłoszony, (prorok?, :-)), dalej twierdził, że i tak taniej nikt tego nie naprawi. Jakieś dziwne to wszystko, chyba, że mechanicy z serwisów fabrycznych BMW są na prowizji od części, :-). Czy to wszystko jest możliwe i jakoś logicznie prawdopodobne?


Pzry okazji mógłbym poprosic o kilka słów wyjaśnienie co ten Telematik robi?


PS Adblue było jeszcze na 6000 km.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

30AW to 30 jednostek roboczych. Jedna jednostka to bodajże 5min.



Moduł telematik nie dość, że jest potrzebny do nawigacji, bo w większości przypadków to on odbiera sygnał GPS i przekazuje cyfrowo informację dla nawigacji.

Dodatkowo to dzięki niemu masz connected drive oraz SOS.

W module jest wlutowana karta e-sim, więc wymiana modułu, aby wszystkie usługi nadal działały to nie jest takie proste

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
30AW to 30 jednostek roboczych. Jedna jednostka to bodajże 5min.



Moduł telematik nie dość, że jest potrzebny do nawigacji, bo w większości przypadków to on odbiera sygnał GPS i przekazuje cyfrowo informację dla nawigacji.

Dodatkowo to dzięki niemu masz connected drive oraz SOS.

W module jest wlutowana karta e-sim, więc wymiana modułu, aby wszystkie usługi nadal działały to nie jest takie proste

Robiło to ASO wiec wymiana modułu jest bardzo prosta ale i kosztowna.

Skoro jest rozszerzona gwarancja to i tak nie rozumiem czemu naprawiali a nie wymienili.


Tak czy inaczej, skoro trzeba było zapłacić TYLKO za robocizne, to trzeba przeczytać warunki umowy/gwarancji.


Jakiś powód chyba musiał być.

Opublikowano

Witam,


dziękuje za odpowiedzi. Dodam, że dodatkowa gwarancja nie jest od BMW, tylko wykupiona przez leasingodawcę od "PZU". Mechanik zadzwonił do tej firmy i spytał, czy akceptują naprawę, okazało się, że w przypadku niektórych części umowa brzmi: oni części, a kierowca robociznę. Za sensor Adblue zapłacili całość ci z "PZU". Spytam , czy "komputer" może tak podpowiedzieć, że coś już się psuje i w najbliższej przyszłości taki element ulegnie uszkodzeniu - słowa mechanika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,


dziękuje za odpowiedzi. Dodam, że dodatkowa gwarancja nie jest od BMW, tylko wykupiona przez leasingodawcę od "PZU". Mechanik zadzwonił do tej firmy i spytał, czy akceptują naprawę, okazało się, że w przypadku niektórych części umowa brzmi: oni części, a kierowca robociznę. Za sensor Adblue zapłacili całość ci z "PZU". Spytam , czy "komputer" może tak podpowiedzieć, że coś już się psuje i w najbliższej przyszłości taki element ulegnie uszkodzeniu - słowa mechanika?

No ale chyba to zakwalifikowali i PZU nie miało problemu bo przecież pokryli koszt czesci...

Tylko nie robocizny.


A odnosnie słow mechanika to wszystko kiedys cos sie zepsuje lub zuzyje czy ulegnie uszkodzeniu.


Raczej to dziwne że w ramach gwarancji/ubezpieczenia czy moze w ogole... wymienia sie cos co jeszcze dziala.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

537€ to jak darmo za robociznę wiec o co ten krzyk?

Popatrz gregory motokuncik na jutube to zobaczysz ile kasują w pl za robociznę w warsztacie niezależnym.

Sam gdy jadę za granice mam przygotowane 1500-2500€ na nieprzewidziane wydatki wiec taka przygoda to śmiech.

Ostatnio znajomy zgred w Berlinie miał awarie x5 na 4500€ to się trochę zirytował ze żal mu było kupić nowy model w czas.

Jak już jesteśmy przy cenach to gejsza w enerdowku na kilka godzin nie kosztuje mniej niż 800€..

Trzeba płacić panowie i nie rozpamiętywać :lol:

MADE IN PRL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.