Skocz do zawartości

E39 m57d30, wolno wkreca sie na obroty


Djflex20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem w swoim aucie otóż auto na postoju wolno wkreca sie na obroty tzn wkreca sie ale o wiele wolniej niz auto mojego kumpla z tym samym silnikiem. Do tego dochodzi problem z przyspieszaniem (auto ciagnie dopiero od 2 tys i czesto ma mula powyzej 3.5tys obrotow.) w inpie błąd vorvoerderdruck uberwachung. Z tego co zauważyłem to po odpieciu przepływomierza auto o wiele lepiej przyspiesza i ładnie wkreca sie na obroty na postoju ale przeplywke wymienilem na sprawna z auta kolegi i nic to nie zmienilo a moj przeplywomierz ma 2 lata od ostatniej wymiany wiec raczej przeplywomierz odpada. Mial ktos taka sytuacje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju na wolnych obrotach mam 3.6 bar w miare dodawania gazu spada do 3.2bar(na postoju) podczas jazdy nie mam jak sprawdzic parametrow bo kabel mam za krotki a zlacze tylko pod maska dziala... Masy powietrza mniejwiecej sie pokrywają wiec to chyba progowka szwankuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masa powietrza jest mniej istotna. Zwykle jest nawet za duża, bo EGR jest odłączony. Ciśnienie na progówce jest zdecydowanie za niskie. Ma być 4 bar. Sprawdź jeszcze raz na obrotach jałowych po zaciśnięciu węża za zaworem ciśnieniowym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie chce sie czepiac i wgl dzieki ze pomagasz ale czy jesli zacisne za zaworem i cisnienie bedzie dobre to nie bedzie to wskazywalo na zawor? Rozumiem gdybys pisal o tym aby scisnac wąż przed zaworem cisnienie by wzroslo to wychodziloby na pompe progowa ale to co za zaworem sie zmienia to tylko od zaworu zalezy. Tak? Czy jednak sie mylę :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za zaworem gdy ścisnąłem cisnienie praktycznie sie nie zmienilo ale przed zaworem scisniete pokazalo 4.25bar

Czyli progowa lub ta w baku ewentualnie ale normalnie daje na przelew ta w baku wiec stawiam na progową :) dibrze mysle fuser?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

:think:

Być może zacisnąłeś wężyk nie tam gdzie trzeba za pierwszym razem. Poczytaj, tutaj jest objaśnione i pokazane. Jeśli ciśnienie wzrosło do 4 bar to znaczy, że progówka jest OK i trzeba wymienić ten ogranicznik ciśnienia, ale żeby nie przepłacać możesz założyć EPMAN'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozumiem. Miałeś szczęście, że masz skąd podmienić, choć to trochę dziwne, że po zaciśnięciu jednak rośnie, no ale nie jestem alfą i omegą. Zatem nie pozostaje nic innego jak nowa pompa, chyba, że chcesz przekładać pompę dla sprawdzenia, pod warunkiem, że nie pomyliłeś kierunku. Nie ma w układzie żadnych innych elementów odpowiadających za ciśnienie wstępne - pompa w zbiorniku (mniejsze znaczenie), pompa progowa i ogranicznik ciśnienia. Dopóki nie przywrócisz ciśnienia 4 bar to nie ma co szukać dalej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sprawdzalem cisnienie to jednak nie rosnie jesli sciskam tam jak w tamtym poscie. Jak zacisne zaraz za filtrem paliwa to rosnie i jest to logiczne bo mamy tam czujnik wiec mysle ze progowka do wymiany :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na pewno masz wszystkie rurki połączone zgodnie ze sztuką ?

Teraz sprawdzalem cisnienie to jednak nie rosnie jesli sciskam tam jak w tamtym poscie. Jak zacisne zaraz za filtrem paliwa to rosnie i jest to logiczne bo mamy tam czujnik wiec mysle ze progowka do wymiany :p

Czytam to jeszcze raz i coś mi nie pasuje. Jak zaciśniesz za filtrem i ciśnienie jest jakie ma być to znaczy, że pompa daje tyle co powinna. Jeśli progówka jest blisko zgonu to nie napompuje 4 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli sciskam w tamtym miejscu gdzie jest na zdjeciu to nie nabija 4bar dopiero jak zacisne zaraz za filtrem paliwa to wskakuje 4.25. Nie wiem chyba skonczy sie na tym ze wymienie progowke zawor i pompke w baku na nową bo juz brakuje pomyslow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Photo1.jpg


Jeśli zaciśniesz za zaworkiem to całe paliwo idzie w pompę CR, ale jak nadal ciśnienie jest za słabe, a pompa progowa będzie dobra, to wygląda jakby pompa CR bez oporów puszczała wszystko na przelew. Raczej nierealne. Nie wiem jak mam Ci pomoc. Bardzo mnie to dziwi co opisujesz. Jak chcesz coś wymieniać to zacznij od progówki, potem zawór ograniczający, ale kup EPMAN'a za 1/3 ceny oryginału. Będziesz miał od razu manometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja tego nie mam, bo u mnie wszystko działa prawidłowo. W ciągu dwóch lat widziałem tu kilka tematów, że ludzie to montowali i nikt się nie pochwalił, że mu coś wybuchło, ale wybór należy do Ciebie. Mimo wszystko zacząłbym od pompy. Zobacz czy jest tam wybita data produkcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zawor przyszedl ale nie mam pojecia jak go zamontowac. Od tamtego czasu wszystko posprawdzane i wychodzi na zawor. Chce zalozyc tego epmana ale jego konstrukcja mnie przerasta haha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napisz do kolegi na PW z tego tematu, żeby podesłał zdjęcia jak zamontował. Też bym sobie zanotował na przyszłość, bo zdjęcia wygasają.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=369888&start=15#p2705166

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.