Skocz do zawartości

Wypadanie zapłonów 4,5,6


Stanleyy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ręce mi już opadają. Moj motor to M54b22 i od jakiegoś czasu wypadał zapłon, lecz po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wracało do normy.

Aż do dziś gdzie po wielokrotnym odpaleniu problem nie zniknął czy to na Pb czy na LPG. Po odpaleniu auto wkręci się do 2000 obr/min i wyrzuca w kompie zawsze te same trzy cylindry.

Cewki i świece podmieniałem zero efektów. Hmm dolot szczelny, disa sprawna. Płukanka zrobiona i bez zmian.

Z tego co wiem to vanos do regeneracji ale nie wiem czy coś ma to z tym wspólnego. I dodam nw czy to coś zmienia iż osłona kolektora wydechowego przy cylindrach 4,5,6 jest cała w oleju a pokrywa zaworów wilgotna od oleju.

A i dodam że w inpe na rough na 6 cylindrze wartości jak wejdą na skalę czerwonoą to od razu wyrzuca błedy o 4,5 i 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zakreć gaz na butli, wypał wszystko co zostało w reduktorze.

Skasuj adaptacje pojeździe trochę na samej benzynie. Jak problem ustąpi to wizyta u gazownika!

I wymień uszczelkę pod pokrywą bo pewnie w aucie smród niesamowity ;)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko najpierw zakreć zawór na wielozaworze przy butli LPG, następnie odpal przełącz na gaz i zostaw aż zasygnalizuje brak gazu i przełączy się na benzynę. Po tym zabiegu skasuj adaptacje, pojeździj ze dwa, trzy dni na pb i zobaczysz jaki efekt, jak nic nie zmieni to będziemy szukać dalej. Prawdopodobnie wtryski LPG do regeneracji lub wymiany.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak pisałeś. Na obroty wkręcał się normalnie. podczas jazdy ewidentnie coś było nie tak bo po przekroczeniu około 2500 obr metaliczne bardzo szybkie stukanie tak jakby vanos ale delikatnie w ciskając pedał gazu dało się jechać jak gwałtownie to od razu bujało budątak jak by garczek nie chodził(chełtało autem tak jakby chciał a nie mógł) ale błędu nie było po zatrzymaniu się.

Lecz po około 2 km znów wywaliło najpierw 6 a potem resztę. Po skasowaniu i przejechaniu kawałka dalej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Długo jezdzi na lpg? Polecam sprawdzić szczelność silnika (nie mylić z dolotu, choć i to też warto sprawdzić).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie chodzi o kompresję, nie zawsze to wyjdzie w ten sposób a na próbie szczelności tak, często w m54 któryś zawór nie trzyma.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie chodzi o kompresję, nie zawsze to wyjdzie w ten sposób a na próbie szczelności tak, często w m54 któryś zawór nie trzyma.

Jednak od tego bym zaczął, jak ciśnienie na którymś baniaku będzie odbiegać od normy to głowica do zdjęcia, jak na wszystkich, rozrząd do sprawdzenia. Jeśli ciśnienie na baniakach ok to jeszcze raz szczelność dolotu, ale tak z pewnością na 100%.

Jaka masz masę powietrza na wolnych obrotach, na rozgrzanym silniku przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, zwłaszcza klimę. Sondy lambda nie zgłaszają żadnych błędów?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak wyskoczy błąd zrób fotkę i wrzuć lub podeślij na szumrak@poczta.fm, jak dla mnie to ucina nieco wtrysk. Tam jest chyba filtr paliwa z regulatorem ciśnienia, ale nie jestem pewien. Sprawdź czy tak jest, jeśli tak to czy wężyk podciśnienia nie spadł lub nie pękł gdzieś po drodze.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.