Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, mam problem z tempomatem. F10 sprowadzona z USA, uderzona przodem była, aktualnie dołożony mpakiet, a więc nie tak jak było fabrycznie jeśli chodzi o m.in przedni zderzak. Wg tego jak to wygląda po kierownicy itd mam tempomat aktywny. Po paru metrach na włączonym tempomacie wyskakuje komunikat o zabrudzonym czujniku i wyłącza mi ten tempomat. Ja aż tak bardzo za aktywnym tempomatem nie jestem i wystarczył by mi zwykły klasyczny. W instrukcji napisali, że żeby przejść na zwykły tempomat wystarczy nacisnąć i przytrzymać przycisk zwiększania odległości od pojazdu poprzedzającego lub przycisk od zmniejszania. Ja niestety mimo prób i różnych kombinacji efektu nie otrzymalem. Nic sie nie zmieniło. Nie wyszedł efekt jak w instrukcji czyli napis "off" pod wskaźnikiem odległości od pojazdu jaka ma być zachowana.


1. Od jednej osoby usłyszałem, że da się to zrobić tylko w profesjonalnym serwisie BMW, bo tam są właściwe urządzenia. Czy jest to prawda, czy jednak jak gdzieś czytałem wystarczy program ISTA i zmiana kąta nachylenia radaru? Lub jeszcze jakieś inne magiczne sposoby na to?


2. Lub prostsze rozwiązanie, które starczyło by mi na teraz - czyli informacja jak przejść na taki zwykły tempomat, żeby nie był aktywny tylko taki najprostszy, bo niestety wykonanie tego jak w instrukcji nie przynosi rezultatu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przełącznik od zmiany dystansu trzymaj (około 5 sekund) w pozycji góra lub dół .

Jeśli to nie zadziała to konieczna diagnostyka .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Przełącznik od zmiany dystansu trzymaj (około 5 sekund) w pozycji góra lub dół .

Jeśli to nie zadziała to konieczna diagnostyka .

 

No właśnie tak też robiłem jak już napisałem w poście. Jeszcze raz sprawdzę dziś i przytrzymam jeszcze dłużej niż jak trzymałem poprzednio.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak wywala błąd to od razu dezaktywuje system. Nie uruchomisz tempomatu dopóki system nie działa prawidłowo

Sprawdź czy kratka przed radarem jest oryginalna. Może radar ma problem z działaniem....u mnie przy opadach śniegu lub ulewnym deszczu zdarza się, że go wyłączy. Ten system zawiera też ostrzeżenie o kolizji.

Opublikowano
Jak wywala błąd to od razu dezaktywuje system. Nie uruchomisz tempomatu dopóki system nie działa prawidłowo

Sprawdź czy kratka przed radarem jest oryginalna. Może radar ma problem z działaniem....u mnie przy opadach śniegu lub ulewnym deszczu zdarza się, że go wyłączy. Ten system zawiera też ostrzeżenie o kolizji.

radzę podpiąć pod ISTA zobaczyć jakie są błędy.

Jeżeli z jakiegoś powodu nie będziesz się decydował na naprawę to możesz wykodować aktywny tempomat.

Jak aktywny wywala błąd to w tym momencie raczej nie będzie działał też i zwykły.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.