Skocz do zawartości

Bmw 530d f07 rozładowujacy się aku


Robson28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Mam problem z rozładowującym sie aku . Bateria była niedawno wymieniona po ok miesiącu problem powrócił . Odkryłem że auto wybudza sie bez mojej ingerencji. I tu moje pytanie czy każdy moduł usypia się osobno czy jest jeden sterownik który usypia i wzbudza wszystkie moduły jednocześnie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie zawsze jest to takie oczywiste i nie wszyscy mają tego świadomość.

Wracając do twojego przypadku.

Po zamknięciu centralnego i po pewnym czasie auto się usypia i później samo wybudza czy po zamknięciu centralnego pozostaje cały czas wybudzone?

W zasadzie jeden moduł usypia całe auto.


Podłączałeś auto np. pod ISTĘ? Jakieś błędy?

Może któryś z odbiorników drenuje baterię?

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem skanerem dedykowanym do bmw . Nie ma błędów . Wracając do mojego pytania : Jaki moduł usypia wszystkie ? Tak na marginesie żona rano odpala przejeżdza 2 km i gasi bo jest w pracy po południu to samo . Czasami pojedzie gdzies dalej , kilka kilometrów ale to może ze dwa trzy razy w tyg . Może to jest przyczyna ??? Ale z drugiej strony przy tej klasie auta to jest niewiarygodne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moduł odpowiedzialny za uspianie auta to PCM - power control module.

Nie napisałeś czy auto wybudza się po jakimś czasie czy cały czas jest wybudzone.


Masz CA? Może któraś z klamek jest uszkodzona?

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Comfortowego dostępu nie mam tylko podświetlenie klamek . Nie jest cały czas wybudzone . Zauważyłem że czasami sie wybudza ( nagrania z rejestratora podróży np w nocy których nie powinno być , bo rejestrator bez prądu się nie załączy , gdy dostanie prąd zaczyna nagrywać )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A może rejestrator powoduje wybudzenie?

On nie ma jakiegoś czujnika udarowego czy czegoś podobnego, ew. jakiegoś czujnika ruchu?

Nie zaczyna nagrywać kiedy auto się zabuja albo kamera wykryje ruch?


Ja bym odłączył ten rejestrator na jakiś czas i wtedy sprawdził czy auto też rozładuje aku.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Auto będzie się wzbudzać ponieważ tak jest zaprojektowane. Wszystko po to aby auto mogło zbierać informacje o sobie. Teraz jest kwestia czy nie robi tego za często???

Myślę ,że sprzęt w ASO i doświadczony pracownik odczytają historię energetyczną auta a następnie postawi diagnozę.

Teraz możemy tutaj się domyślać ,że jest źle ale bez konkretnych informacji co do zasady działania zarządzania energią elektryczną auta nic tu nie wniosą.


Tutaj będziesz miał urządzenie które rejestruje pracę akumulatora. Dzięki niemu zauważysz jak często występuje spadek napięcia po ówczesnym wybudzeniu auta.

Dzięki temu będziesz wiedział jak często auto się wybudza.



Ja myślę ,że należało by określić co wybudza wcześniej wspomniany moduł????

Nastęnie określić jakie bezpieczniki odpowiadają za elementy elektroniczne powodujące wybudzenie modułu.

Na koniec należało by uśpić auto i porobić pomiary napięcia na wskazanych bezpiecznikach , bądź sukcesywne wyciąganie zabezpieczenia i czekanie na kolejne wzbudzenie auta.

https://youtu.be/ErZRdA1CtLs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Auto będzie się wzbudzać ponieważ tak jest zaprojektowane. Wszystko po to aby auto mogło zbierać informacje o sobie...

A możesz rozwinąć temat? Jakie to informacje auto zbiera o sobie w czasie postoju?

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Prześledź prześledź. Tylko dokładnie i nie wprowadzaj innych użytkowników w błąd.


Cytat z tego twojego NewTIS'a

Starting up and powering down the communications vehicle circuit


The vehicle status management system describes the starting up and powering down of the communications vehicle circuit. As well as general requirements which are binding on all control units, cascading (simultaneous starting up and powering down of all buses on a vehicle electrical system) and the wake-up and go-to-sleep memory units are defined.


Cascading


The cascading function ensures that all buses on the vehicle circuit are starting and simultaneously power down ('go to sleep') in a coordinated fashion. For this purpose, the Central Gateway Module (ZGM) has a master function which determines whether the vehicle circuit can be permitted to power down. This master function controls what are known as 'slaves', each of which is responsible for either starting up or powering down a bus. These slaves can be found, for example, in the following control units:


Central gateway module (ZGM), e.g. for the buses K-CAN, K-CAN2, PT-CAN, FlexRay and MOST

Digital Engine Electronics (DME), e.g. for the PT-CAN2

Wake-up memory unit and go-to-sleep memory unit


If the vehicle fails to wake up or go to sleep correctly, this results for the most part in an increased current demand by the complete vehicle. This can in certain circumstances lead to a flat battery and thus a breakdown. The vehicle status management system provides these wake-up and go-to-sleep memory unit functions in order to detect defective wake-up and go-to-sleep operations, and to initiate appropriate countermeasures.


To enable it to do this, the vehicle status management system first logs all possible reasons which could authorise a control unit to 'wake up' the vehicle. If a reason of this kind exists, the control unit tasked with the wake-up operation is required to report this reason to the wake-up and go-to-sleep memory units located in the ZGM. If an unauthorised wake-up alarm arises, this is logged in the ZGM (fault entry, which contains various items of information, including details of the wake-up control unit and the reason given for wake-up, listing these as ambient conditions). As further ambient conditions, the time and current kilometre reading are always recorded. In such cases, the ZGM initiates countermeasures, i.e. it issues a power-down command. Thereafter, if defective wake-up operations continue to occur, a reset of terminal 30F followed by permanent disengagement of terminal 30F are requested by the ZGM.


Just as faults can occur with the wake-up function, so can faults occur with the go-to-sleep function. Here also, when faults of this kind occur, the wake-up and go-to-sleep memory units produce a fault entry and initiate the same measures as apply to defective wake-up alarms. All control units authorised to wake up the vehicle are defined, and each has its own unique identification number (a hexadecimal numeral).


Each control unit that wakes sends a message to the ZGM 2 seconds after the wake-up operation. With this message the reason for waking is communicated to the ZGM (example - footwell module during wake-up via opening of the driver's door: wake-up cause "Door contact front left").

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Ustaliłem kod usterki 801C20 - Moduł ZGW : pamięć pełna - usterka modułu sterujacego . Chciałbym podmienic ten moduł od f10 bo nie chce w ciemno kupować i tu mam dwa pytania . Gdzie jest zlokalizowany moduł ZGW i czy wystarczy go podpiąć pod kostki czy trzeba go jakoś przypisywać ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.