Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.


Proszę o podzielenie się informacją, czy w w silniku benzynowym poj. 2,0 , 254 kM, występuje problem z "odkształcaniem" się plastikowej pokrywy zaworów i wyciekami oleju.


Pozdrawiam

Opublikowano
Podejrzewam ze gdyby istnial taki problem to znalazl bys o tym jakis watek o tym na forum. Czytalem kiedys na jakiejs angielskiej stronie ze zdarzalo sie ze pokrywa pekala co powodowalo lekkie wycieki oleju ale nie widze zeby byl gdziekolwiek wysyp tematow o zdejmowaniu pokrywy zaworow z n20.
Opublikowano

No właśnie się zdziwiłem, przeszukałem wszystko i nic.

Wymieniona uszczelka a nadal się lekko sączy i śmierdzi.


Mechanior twierdzi że może się odkształca, miał takie przypadki w Audi. :roll:

Opublikowano
No właśnie się zdziwiłem, przeszukałem wszystko i nic.

Wymieniona uszczelka a nadal się lekko sączy i śmierdzi.


Mechanior twierdzi że może się odkształca, miał takie przypadki w Audi. :roll:

 

Wiec jest mozliwosc ze masz pecha i to pekniecie o ktorym czytalem spotkalo ciebie. Az tego poszukalem:


https://bmwtuning.co/bmw-n20-common-problems/


1. N20 Valve Cover and Valve Cover Gasket

As with its larger 6-cylinder turbocharged BMW siblings, the BMW N20 uses a plastic composite valve cover (VC) and a rubber valve cover gasket (VCG). With increased mileage and age the valve cover and valve cover gaskets may become brittle and begin cracking. This is mostly due to the nature of heat cycles where the engine and components heat up and cool down constantly as you drive the car and let it rest for long periods. Once the valve cover and/or gasket develop cracks they will begin leaking oil. Typically, this begins as a minor leak and may not be noticeable until it expands, or additional cracks develop.



Symptoms of Valve Cover and/or Gasket Leaks

Visible oil leak

Burning oil smell

Smoke

Due to the tilt of the engine, this is usually noticeable just below the engine cover on the left side of the engine, when viewing the car head on. Smoke coming from the engine bay will likely become prevalent as the leaking oil may drip onto the extremely hot exhaust or turbocharger. For the same reason, you may notice a burning oil smell inside the cabin with the A/C or heat turned on, without using the air recirculation.



It is unlikely a minor leak will cause any significant issues on the N20, however, over time the leaking oil may cause premature wear on parts such as engine or transmission mounts. Fire may also be a concern as the oil typically drips onto very hot components. The N20 VC and VCG are relatively inexpensive parts at about $300 for the valve cover, gasket, ball pin, shaft seal, 4 damping elements, and 20 bolts. Repairs done at a shop may add up as it is a labor-intensive replacement.


DIY Difficulty – Intermediate

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.