Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,


Objaw w silniku to falujące obroty biegu jałowego. Auto potrafi zgasnąć nawet. Czasem jeździ bez żadnych objawów. Moc ma w normie, nie dymi, czujnik ciśnienia na listwie CR sprawny, wszelkie styki poczyszczone, brak błędów. Co dalej z tym robić?


Pozdrawiam

Opublikowano

Hej.


Miałem takie same objawy, winne były styki właśnie na czujniku ciśnienia paliwa na listwie, styki wyglądały idealnie wzrokowo.

Kombinacje różne szły ale po podłączeniu lapka i obserwacji live data padło na czujnik ciśnienia paliwa, po odłączeniu jego (wiem sterownik ma tryb "awaryjny") silnik zaczął pracować prawidłowo.

Pierwsza czynność zakup nowych styków do kostki i wymiana ich, problem znikł od awarii minęły jakieś cztery lata a silnik chodzi cały czas prawidłowo.

Wtyczka na wygląd nie działa styki straciły swą sprężystość i nie stykały już prawidłowo.

Koszt styków to parę zł a radość z jazdy bezcenna :D :D

Pozdrawiam Wojtek.

Opublikowano
W serwisie wymienili mi czujnik za 600 zł i problem nadal jest. Już mi ręce opadają na lubelskich mechaników. Faktura na 3,5 k zł, a żadna ze zgłoszonych usterek nie została usunięta.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Czujnik wymienili, a wtyczka stara, a to zwykle problem jest z wtyczką co widać po wskazaniach ciśnienia na listwie, które skacze gdy styki nie kontaktują. Jak wymiana wtyczki nie pomoże to musisz sprawdzić parametry, które podałem w momencie gdy źle pracuje. Bez tego nadal będziesz wymieniać sprawne części na nowe.
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Hej.

Widziałem ten temat i Twoją odpowiedź odnośnie numeru kostki też ale dopiero po moim wpisie tu z numerem tejże kostki.

Ja kupiłem ori od Pana Maćka z Gorzowa i nie było problemów.

Te z allegro mogą być różne dlatego że nie są ori a są do różnych czujników ale ktoś dopasował je i tak sprzedaje nie wiem czy były różne kostki do tych czujników.

Dobrze że to podziałało w tym temacie ale tam w tamtym jest trochę to dziwne.

Trzeba szukać problemu. Ja miałem jeszcze problem z czujnikiem doładowania a też okazała się kostka czujnika ciśnienia doładowania.

i jak w tym wypadku wystarczyło wymienić piny na nowe.

Pozdrawiam Wojtek.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja miałem jeszcze problem z czujnikiem doładowania a też okazała się kostka czujnika ciśnienia doładowania.

i jak w tym wypadku wystarczyło wymienić piny na nowe.

To interesujące. A były jakieś charakterystyczne objawy z tym związane ?

Opublikowano

Witam.

Tak były objawy.

Problem był taki że przy wciśnięciu gazu np; przy wyprzedzaniu silnik przez powiedzmy sekundę wahał się co ma zrobić a potem ciągnął normalnie,

czasem nawet w trakcie przyspieszania łapał muła na ułamek sekundy i znów szedł normalnie.

Wymieniłem wężyki podciśnienia bo były już w kiepskim stanie ale dalej kłopot był, zawór przy turbo wyczyszczony (oba filterki) i dalej problem.

Po podłączeniu kompa wyszło że czujnik ciśnienia doładowania nie domaga np: ecu po wciśnięciu gazu oczekiwało ciśnienie na poziomie 2400mbar a czujnik wskazywał 975 mbar.

Po wymianie czujnika problem nie zniknął więc dochodzenie co jeszcze nie tak a mając już przejścia z kostką ciśnienia paliwa wymieniłem piny i problem znikł.

Pozdrawiam Wojtek.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nigdy bym nie przypuszczał, że może być taki powód. Bardziej bym stawiał na przetwornik ciśnienia przy turbo i chciałem nawet go zamawiać. Może u siebie też zmienię profilaktycznie te piny, bo mam podobne objawy. Przynajmniej takie mam wrażenie, że turbo mi się spóźnia i czasem ma takiego laga na pół sekundy. Z tym, że u mnie automat więc ciężko to jednoznacznie ocenić.


ci-nienie-do-adowania.jpg


Po odpuszczeniu gazu też jest taki dziwny objaw, że przez chwilę podtrzymuje turbo. Czasem bardziej czasem mniej.

Opublikowano

Hej.


Również mam automat :-) , Wymieniłem przetwornik i efektu nie było.

Wszystkiemu winne były piny w moim przypadku oczywiście.

Przetwornik ma dwa filterki jeden zewnętrzny i jeden wewnętrzny.

Ja czyściłem obydwa już wcześniej bo były problemy ale po czyszczeniu ustąpiły.

Drugim razem okazało się że filterki są czyste więc zamówiłem prztwornik bo był w dobrej cenie ori pierburga ale efektu nie było,

potem wpadłem na pomysł z pinami i to był strzał w dziesiątkę.


Na twoim wykresie wygląda to podobnie jak u mnie, proponuję wymień piny od czujnika ciśnienia doładowania, koszt mały w porównaniu do przetwornika.

Pozdrawiam Wojtek.

  • Moderatorzy
Opublikowano
To zdradź jeszcze tajemnicę jak znalazłeś numer tej kostki, bo na schemacie jest tylko czujnik :(
Opublikowano

Witem.


Numer pinu to jak dobrze pamiętam :


1252 1427612


A obudowa kostki to:


1252 1427222


Numery części wtedy uzyskałem od Pana Macieja z Gorzowa :)


Napisałem do czego konkretnie potrzebuję części i bez problemu uzyskałem odpowiedź jak i same części.


Sklep współpracujący z naszym forum czescidobmw


Pozdrawiam Wojtek

  • Moderatorzy
Opublikowano

OK, dzięki.

Tak, znam sklep Maćka i kilka razy zamawiałem tam różne graty. Może nie jest najtaniej, ale wiadomo, że się dostanie to co potrzeba :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.