Skocz do zawartości

Zakup pierwszego ICOMa.


BoczekZG

Rekomendowane odpowiedzi

W końcu nastała chwila kiedy po prostu trzeba/wypadałoby kupić interfejs z prawdziwego zdarzenia. Tu potrzebuje Waszej pomocy.


Postanowiłem rozejrzeć się za ICOMem. Ale łeb aż mi paruje od wszelkich "wersji".


Kilka pytań do publiki (główne zastosowanie do serii E i F, zależy mi też na odczycie starych BMW np. E31 czy E27, lecz jeśli różnica w cenie jest diametralna temat raczej odpuszczę).

1. Najbardziej "rozbudowana" umożliwiająca najwięcej (dostępy do ECU itp) wersja ICOMa to? Rozważam ICOM Next A lub A + B


2. Gdzie szukać w rozsądnej cenie, ORI, NIE Czajna Town - każdy gwarantuje ORI ale wiadomo jak z tym bywa.


3. Jeśli ktoś posiada dostęp do nabycia z jakimiś rabatami w pełni ORI, będę bardzo wdzięczny za każdą informacje.


4. Kilkukrotnie spotkałem się z ICOM "Wersja Inżynierska" ktoś mi to objaśni? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zacznę od Ad4

Każda wersja oryginalna icom powinna obsługiwać wszystkie modele bmw od e30 do serii F, G

icom dzielimy na A, B , C, D

A - to główna jednostka obsługuje wszystkie modele po OBD2

B - to głowica światłowodowa podłącza się kablem usb od głównej jednostki A dalej do do portu światłowodowego w serii E do programowania modułów w pętli światłowodowej , jak CCC, CIC ,

mulf, radio prof jest tylko do seri E od e6x, e65, e7x,, e8x (bez E83) , E9x dla modeli z idrive i radiem professional , wersja radia business nie ma pętli światłowodowej (tylko opcja bez idrive)

C - to głowica dla old modeli czyli złącze 20pin , niestety wersje clone chińskie nie mają elektroniki więc obsługują tylko modele od 96 roku ,

dla wcześniejszych modeli lepszy lepszy interfejs ADS i DIS lub INPA3

D - to głowica dla motocykli BMW też oryginalna jest inna niż tanie zamienniki chińskie które maja tylko kable pośredniczące między icom A a gniazdem diagnostycznym motocykla

teraz podział w zależności od daty produkcji

pierwszy icom to A1 z WIFI (chociaż kiedyś to była tylko nazwa A ) (podział głowić na ABCD ) zarazem clone chińskie najlepsze wydanie klonowany 1:1 bez inicjatywy chińskiej :) ale bez karty WIFI a nawet nie ma slotu w nowszych odsłonach A1 ,

drugie wydanie ICOM A2 (ten w prostokątnej obudowie ) też ABCD oryginalne wersje z WIFI nadal bardzo drogie , mało kto sprzedaje , chyba najbardziej rozpowszechnione w wersji clone , clone jest to w zasadzie A1 w innej obudowie dodana płyta główna z portami bez wentylatora , dlatego wymagały dodatkowego radiatora na mikroprocesorze inaczej się przegrzewały , sam miałem dwa i niestety miały drobne niedoróbki

trzecie najnowsze wydanie to ICOM NEXT również głowice w czterech (ABCD) całkowicie przebudowana struktura oparta na procesorze ARM jak w smartfonach z WIFI , najbardziej poręczne wydanie z kablem OBD przykręcanym do icom poprzez złącze DSUB , jak się podkłada pod siedzenie to nic się nie rozłączy przynajmniej, też ma swoje chińskie wydanie oczywiście też to jest A2 a w zasadzie A1

w nowszym opakowaniu z różnymi wersjami PCB , od A2 z dwoma płytkami i od A3 ( A3 nigdy nie powstało w ACTICA jest to wymysł chińskich inżynierów ) dość bardzo zmodernizowane mają swoje liczne wady

Ad1 icom next C oryginał dla e30 - e36 jest w zasadzie bez użyteczny ISTA nie ma nic dla tych modeli , a z DIS nie chodzi może uda się połączyć z INPA 3 ale nie wiem nie sprawdzałem, jak powiedziałem lepszą opcją jest dla tych modeli interfejs ADS i INPA 3 lub DIS v44

Ad2 jak kupujesz oryginał to dołóż i kup u renomowanych sprzedawców lub w serwisie, ja kupiłem w czescidobmw.pl ale już nie widziałem po numerach w ofercie , trzeba pytać

Ad3 :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Towar deficytowy. Pytałem w ASO czas oczekiwania od 3 tygodni do nie wiadomo kiedy. Są braki nawet w BMW AG. Zostaje pytać w poszczególnych ASO ale raczej ciężkie do zrealizowania. Ja kupiłem poprzez allegro, czekam na dostawę...Mowa oczywiście o ICOM NEXT.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje, domyślam się że Chińczyk Chińczykowi nie rowny... I to że będzie w pełni funkcjonalny to loteria, aktualizacje modułów Clonem to taka rosyjska ruletka?


Pomijając ASO i "Pewne źródła" jakieś wskazówki żeby po samych zdjęciach bez grzebania we flakach rozpoznać Clona od ORI? Strzelam że bez wpięcia w komputer lub rozkręcenia i sekcji nie do odróżnienia.


Aktualizacje/Programowanie działa identycznie w A1bi Next? Czytałem jakiś czas temu filtrując informacje o ICOMach dyskusje o programowaniu/aktualizacjach gdzie ICOM spinany był z Routerem dodatkowym, chodziło bodajże o to żeby moduł wyłapywał DHCP żeby go nienwykrzaczyć, co w wypadku takiego zabiegu bez NEXTa czyli bez WiFi ale posiadając A1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz icom pewny to zamów w ASO niema żadnych problemów, maks 2 tygodnie oczekiwania

 

Posiadasz może numer "Part Number" Nexta? Rozumiem że to zestaw tj. głowice + wtyczki typu ADS, OBD? Bede wdzięczny za sprawdzone info odnośnie modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nr katalogowy: 81312360883.

W skład zestawu wchodzi:

- multiplekser ICOM NEXT

- przewód OBD 16PIN

- Kabel LAN

Resztę czyli np: 20 pinową przejściówkę dla starych aut czy most czyli ICOM B musisz dokupić osobno.

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
witam i dolaczam sie do pytania . Czy ten icom ma wgrane oprogramowanie czy trzeba samemu cos sobie ogarnac ? pozdrawiam

ICOM to tylko głowica diagnostyczka, która potrzebuje komputera z zainstalowanym oprogramowaniem. Nie jest ono w zestawie. ASO przewiduje tylko jedną opcję. Założenie konta w portalu BMW AOS i wykupienie płatnego dostępu do programu - 9 Euro za godzinę


 

drugie wydanie ICOM A2 (ten w prostokątnej obudowie ) też ABCD oryginalne wersje z WIFI nadal bardzo drogie , mało kto sprzedaje , chyba najbardziej rozpowszechnione w wersji clone , clone jest to w zasadzie A1 w innej obudowie dodana płyta główna z portami bez wentylatora , dlatego wymagały dodatkowego radiatora na mikroprocesorze inaczej się przegrzewały , sam miałem dwa i niestety miały drobne niedoróbki

Co ciekawe oryginalny ICOM A2 nie posiada radiatora dla MPC. Stosowane są tylko w klonach


 

Aktualizacje/Programowanie działa identycznie w A1bi Next? Czytałem jakiś czas temu filtrując informacje o ICOMach dyskusje o programowaniu/aktualizacjach gdzie ICOM spinany był z Routerem dodatkowym, chodziło bodajże o to żeby moduł wyłapywał DHCP żeby go nienwykrzaczyć, co w wypadku takiego zabiegu bez NEXTa czyli bez WiFi ale posiadając A1?

Temat użycia serwera DHCP lub zewnętrznego routera z DHCP dotyczy aktualizacji nawigacji. NBT EVO w normalny sposób potrafi sprawiać problemy.

W przypadku aktualizacji pozostałych sterowników(poza audio) nie trzeba kombinować, wystarczy ICOM bezpośrednio podłączony do laptopa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
drugie wydanie ICOM A2 (ten w prostokątnej obudowie ) też ABCD oryginalne wersje z WIFI nadal bardzo drogie , mało kto sprzedaje , chyba najbardziej rozpowszechnione w wersji clone , clone jest to w zasadzie A1 w innej obudowie dodana płyta główna z portami bez wentylatora , dlatego wymagały dodatkowego radiatora na mikroprocesorze inaczej się przegrzewały , sam miałem dwa i niestety miały drobne niedoróbki

Co ciekawe oryginalny ICOM A2 nie posiada radiatora dla MPC. Stosowane są tylko w klonach

 

mimo braku radiatora to oryginalny icom A2 się nie przegrzewa , tak jak clone icom A2 bez radiatora


 

Aktualizacje/Programowanie działa identycznie w A1bi Next? Czytałem jakiś czas temu filtrując informacje o ICOMach dyskusje o programowaniu/aktualizacjach gdzie ICOM spinany był z Routerem dodatkowym, chodziło bodajże o to żeby moduł wyłapywał DHCP żeby go nienwykrzaczyć, co w wypadku takiego zabiegu bez NEXTa czyli bez WiFi ale posiadając A1?

Temat użycia serwera DHCP lub zewnętrznego routera z DHCP dotyczy aktualizacji nawigacji. NBT EVO w normalny sposób potrafi sprawiać problemy.

W przypadku aktualizacji pozostałych sterowników(poza audio) nie trzeba kombinować, wystarczy ICOM bezpośrednio podłączony do laptopa

DHCP jest potrzebny również do programowania zegarów , do RSE też nie tylko do NBT , NBT_EVO

najnowszych modelach jest kilka sterowników podłączonych bezpośrednio pod ethernet i tu do programowania wymagane jest podłączenie icom next przez DHCP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Aktualizacje/Programowanie działa identycznie w A1bi Next? Czytałem jakiś czas temu filtrując informacje o ICOMach dyskusje o programowaniu/aktualizacjach gdzie ICOM spinany był z Routerem dodatkowym, chodziło bodajże o to żeby moduł wyłapywał DHCP żeby go nienwykrzaczyć, co w wypadku takiego zabiegu bez NEXTa czyli bez WiFi ale posiadając A1?

Temat użycia serwera DHCP lub zewnętrznego routera z DHCP dotyczy aktualizacji nawigacji. NBT EVO w normalny sposób potrafi sprawiać problemy.

W przypadku aktualizacji pozostałych sterowników(poza audio) nie trzeba kombinować, wystarczy ICOM bezpośrednio podłączony do laptopa

DHCP jest potrzebny również do programowania zegarów , do RSE też nie tylko do NBT , NBT_EVO

najnowszych modelach jest kilka sterowników podłączonych bezpośrednio pod ethernet i tu do programowania wymagane jest podłączenie icom next przez DHCP

Nawet w G12 nie miałem problemu z aktualizacją Esysem bez serwera DHCP. Adres IP w ICOM mam ustawiony na sztywno, bo tak mi wygodniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jutro mam dostać paczkę z NEXT A - od ręki zamówiony w Warszawie w Inchcape gdzie nie dzwoniłem maj/czerwiec. W piątek mam mieć na miejscu MOST B.


Ma ktoś z Was info odnośnie naprawy działania MOST dla starszych modeli w tym nowym Next? I druga kwestia - istnieje możliwość wpięcia się np. W E31 91' bez okrągłej wtyczki? Np. Przejściówka ADS do ICOM A? Ma to szanse zadziałać? Jak MOST brutto 700zl, a ADS ponad kapcia... :shock:


EDIT/ Sprawdzone + Potwierdzone przez znajomego z ASO - przejściówka ADS->OBD2 wpięta w ICOM - wszystko gra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.