Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja napiszę coś od siebie , typowo statystycznie bo problemu z biciem na kierownicy nie mam...


Auto jest z 10.2013r.

Przebieg 220kkm.

Tarcza hamulcowa przód to OE , 330mm.


Ostatnia informacja z historii ASO , wymiana przednich tarcz i klocków OE przy przebiegu 168kkm. Na tych tarczach jeżdżę do dzisiaj , czyli przejechały 52kkm.


Klocki wymieniłem na ATE , przy przebiegu 208km , czyli stare OE wytrzymały 40kkm . Ich grubość po demontażu to 3 - 4 mm.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam,

Od 1,5 roku "walczę" z tarczami przód . Miałem wszystkie marki "premium" (brembo, zimermann, Ate) oraz Oryginały 2 razy . Piasty nowe , zawieszenie wymienione .Kazdorazowo nowe klocki . Niestety zawsze po kilkuset km tarcze wracały do bicia. Jedyne co to udało mi się przejeżdzić od pazdziernika do kwietnia na oryginalach 8 tys km ale jak pierwszy raz temperatura wzrosla do 20 stopni to od razu tacza sie pokrzywila . wymienili mi je w zeszly piatek na gwarancji w BMW , tak jak kazde wczesniejsze zresztą :) Jednak nie powiedzieli jaka jest przyczyna :( Lakonicznie stwierdzili tylko ze tarcza jest przegrzana a bicie miesci sie w normie :) jednka jako gest dobrej woli wymienili na nowe wraz z klockami :) na moje pytanie co w przypadku kiedy problem powroci odpowiedzieli ze mechanik sugeruje wymianę zacisków :) zakupiłem więc kompletny zestaw naprawczy i wymienię go profilkatycznie w tym tygodniu . Dzisiaj dostałem jednak telefon od znajomego który zna się prywatnie z szefem jednego z Serwisów na Sląsku serwisu i udalo mu sie ustalić że w moim 520D rocznik 2014 jest jakis feler konstrukcyjny powodujacy przegrzewanie się przednich tarcz :) BMW zastanawia sie podobno co z tym zrobić . Więc może te wszystkie przypadki które wcześniej opisywaliscie i zrzucanie ich na jakośc tarczy , montazu itd to jeden wielka pomyłka bo Fabryka dała dupy a my ponosimy tego konsekwencje :( jesli będę mial info to napiszę . Moje tarcze po przejechaniu 40 km sa na razie ok ale staram sie nie uzywac hamulca hehehe

 

520 wiec masz tarcze 330mm. Zamiast zmieniać co chwile tarcze i szukać przyczyny bicia, wymienić zaciski i włożyć tarczę 348 ;) gwarantuje Ci że pozbędziesz się kłopotu.

 


Witam, tez sie zastanawiam nad zmiana na 348, ale do tego musze wymienic takze zaciski prawda? Z gory dziekuje za odp i pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak musisz wymienić zaciski.

Szukaj zacisków z BMW7 F01.

W wyszukiwarkę wpisz " zacisk hamulcowy 60/36 ".

Tarcza do tego ma wymiar 348/36.


Ja wymieniam w tym sezonie , gdy skończą mi się klocki w 330.

Opublikowano
Tak musisz wymienić zaciski.

Szukaj zacisków z BMW7 F01.

W wyszukiwarkę wpisz " zacisk hamulcowy 60/36 ".

Tarcza do tego ma wymiar 348/36.


Ja wymieniam w tym sezonie , gdy skończą mi się klocki w 330.

 


Podziekowal

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
To jak chcesz dobrze to zrobić to kup tarcze dark performance, ebc albo oem a nie gówniane rotingery. Do tego dołóz klocek ebc yellow i masz kose heble.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 24.05.2023 o 13:46, derlysy napisał(a):

To jak chcesz dobrze to zrobić to kup tarcze dark performance, ebc albo oem a nie gówniane rotingery. Do tego dołóz klocek ebc yellow i masz kose heble.

Hej, 

mam 525XD F11, 218hp. Czyli mam (chyba) 348mm tarcze. 

Czy Dark Performance Evo to tez dobry wybór? W tej chwili różnica cenowa jest spora (2050 PLN za composite ultra konta 1350 PLN za Evo). 

Auto służy wyłącznie do spokojnej jazdy miasto / trasa (30/70%)

Do tego myślałem właśnie o klocach EBC yellow - i teraz w ebrakes pokazuje mi wyłącznie ten model DP42103R za osiem stówek.

Dzięki za info.

Paw.

Opublikowano
43 minuty temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Mam ten sam silnik i tarcze, 20 tys temu wymieniałem na nowe przód/tył i wybrałem ATE . Jak narazie nie mają śladu zużycia 

Super, bardzo Ci dziękuję za info. No właśnie ciagle się zastanawiam, a im dalej czytam, tym bardziej mam mętlik w głowie 😉

Hamulce mi się po malu kończą, a ze mam problem z siła hamowania (jeżdżę na wózku) to szukam czegoś mocnego, ale jednocześnie nie za dwa miliony monet 😉

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, pawelkaluza napisał(a):

Hej, 

mam 525XD F11, 218hp. Czyli mam (chyba) 348mm tarcze. 

Czy Dark Performance Evo to tez dobry wybór? W tej chwili różnica cenowa jest spora (2050 PLN za composite ultra konta 1350 PLN za Evo). 

Auto służy wyłącznie do spokojnej jazdy miasto / trasa (30/70%)

Do tego myślałem właśnie o klocach EBC yellow - i teraz w ebrakes pokazuje mi wyłącznie ten model DP42103R za osiem stówek.

Dzięki za info.

Paw.

Evo nie miałem więc cięzko mi doradzić. Composite ultra świetnie się spisywały w klockami ebc yellow. 800 to dobra cena bo tyle to ja płaciłem 6 lat temu. A wiem że kosztowały już i 1300zł

Opublikowano
2 minuty temu, derlysy napisał(a):

Evo nie miałem więc cięzko mi doradzić. Composite ultra świetnie się spisywały w klockami ebc yellow. 800 to dobra cena bo tyle to ja płaciłem 6 lat temu. A wiem że kosztowały już i 1300zł

Chyba już rozumiem różnicę w cenie - Evo są jednoczęściowe. Composite dwuczęściowe. 

Opublikowano
38 minut temu, pawelkaluza napisał(a):

Chyba już rozumiem różnicę w cenie - Evo są jednoczęściowe. Composite dwuczęściowe. 

No to dylematu już nie masz 😉

Opublikowano (edytowane)

Jak przegrzejesz heble od fisiowania na autostradzie to nie zahamujesz ani na rajdowych. Pomiędzy zamiennikami to pewnie są kolosalne różnice, ale na oe mało kto narzeka 🙂

 

Ps kiedyś miałem passata b5  i wymieniałem cały wielowachacz oczywiście samodzielnie to odkryłem wtedy nowatorską firme meyle i kupilem od nich wszystko, jezdzilo ok ale passata sprzedalem bo mialem firmowke. Dzisiaj po latach na rynku okazuje sie ze meyle to taki sam szrot jak 100%podrobek. A niby niemieckie i filmiki z laboratorium że co tam oni nie dopracowali 😄

Edytowane przez Użytkownik525xd
Opublikowano
9 minut temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Jak przegrzejesz heble od fisiowania na autostradzie to nie zahamujesz ani na rajdowych. Pomiędzy zamiennikami to pewnie są kolosalne różnice, ale na oe mało kto narzeka 🙂

 

Ps kiedyś miałem passata b5  i wymieniałem cały wielowachacz oczywiście samodzielnie to odkryłem wtedy nowatorską firme meyle i kupilem od nich wszystko, jezdzilo ok ale passata sprzedalem bo mialem firmowke. Dzisiaj po latach na rynku okazuje sie ze meyle to taki sam szrot jak 100%podrobek. A niby niemieckie i filmiki z laboratorium że co tam oni nie dopracowali 😄

Czasami jak się nie ma wiedzy to lepiej milczeć 😉 Tam gdzie oem się kończą od temp tam darki i ebc dopiero się rozgrzewają.

Opublikowano
27 minut temu, pawelkaluza napisał(a):

Na to wyglada... stety i niestety 😉

I serio da mi to lepsza wydajność niż OEM ?

Bez porównania. Im bardziej ten zestaw rozgrzejesz tym jest skuteczniejszy. Gumowego pedała nie doświadczysz.

Opublikowano

Dołączę się do tematu, też właśnie jestem przed wymianą tarcz i klocków w 535 xd, będę chciał zmieniać na oem, ale może polecacie coś innego w tym przedziale cenowym ? Głównie jazda autostradą, czasami miasto. Czy ten zestaw o którym piszecie (composite+klocki?) zmieni coś i będzie widać różnicę między nim a oem? Czy może coś innego ?

Opublikowano

Ok, to teraz żeby utrudnić jeszcze wybór: dostałem fajną cenowo ofertę na:

Tarcze hamulcowe DBA Brakes DBA 2674S seria STREET T2

Klocki hamulcowe SDT Brakes/GALFER 2131900 seria S-50 High Performance

Ktoś może testował ?? Jakieś opinie? 

Opublikowano
16 godzin temu, Bartek1976 napisał(a):

Dołączę się do tematu, też właśnie jestem przed wymianą tarcz i klocków w 535 xd, będę chciał zmieniać na oem, ale może polecacie coś innego w tym przedziale cenowym ? Głównie jazda autostradą, czasami miasto. Czy ten zestaw o którym piszecie (composite+klocki?) zmieni coś i będzie widać różnicę między nim a oem? Czy może coś innego ?

Czasami mam wrażenie że nie czytacie co się pisze. Przeczytaj moje posty tu. Przecież już napisałem na to co Cię nurtuje 😉

Opublikowano
15 godzin temu, pawelkaluza napisał(a):

Ok, to teraz żeby utrudnić jeszcze wybór: dostałem fajną cenowo ofertę na:

Tarcze hamulcowe DBA Brakes DBA 2674S seria STREET T2

Klocki hamulcowe SDT Brakes/GALFER 2131900 seria S-50 High Performance

Ktoś może testował ?? Jakieś opinie? 

Bardzo dobry tez zestaw. Który nie wybierzesz będzie skuteczniejszy niż oem. Z tym że klocki był Galfera wybrał albo poszukał ferodo ds

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, derlysy napisał(a):

Bardzo dobry tez zestaw. Który nie wybierzesz będzie skuteczniejszy niż oem. Z tym że klocki był Galfera wybrał albo poszukał ferodo ds

Super, dzięki za potwierdzenie 🙂

Ten SDK Brakes to dawny Galfer własnie - a ma teraz dobra cenę. Cały zestaw wychodzi jakieś 7 stówek niżej niż dark+ebc. 

Idę zatem na zakupy 🙂 Dzieki @derlysy! 

Edytowane przez pawelkaluza
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.