Skocz do zawartości

N62b44 valvetronic??


Arek9238

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Przeglądając forum i nie tylko, chyba na końcu internetu już byłem w poszukiwaniu odpowiedzi. A mianowicie.

Mam problem z wypadaniem zapłonu na zimnym silniku plus falujące obroty o jakieś 20-30rpm.

Wypadanie zapłonu jest na różnych cylindrach.

Obstawiam valvetronica bo większość przypadków taka była..

Robilem test tolerancji w ista i wartości mieszczą się po niżej 2 no i tutaj zaczęła się zagadka czy to napewno będzie vvt.??

Dodatkowo w livedate skok zaworow ssacych wynosi 0.31 na wolnych na obu walkach więc tyle ile powinno być(chyba)

Robiąc test w ista vanosow po kliknięciu w aktywację na wałku ssacym silnik wogole nie reaguje. Nic się poprostu nie dzieje. Natomiast po uruchomieniu vanosa na wydechu silnik kuleje. Czy to normalne??

Kolejna sprawą to zauważyłem coś takiego jak odczyt "kąt dopasowania cylindrów 1-4 oraz 5-8"

Na cylindrach 1-4 wartość potrafi sie zmienić od 1, 4 do 2.0stopni natomiast na 5-8 wynosi cały czas 0. Czy to normalne? Jakie powinny byś wartości?


Z góry dzięki za pomoc mam nadzieję że ktoś coś podpowie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz doszukiwać się usterek VVT (nie przeczę, że może być coś nie tak) to sprawdź odmy i szczelność dolotu. Odmy w tym silniku masz na obu głowicach, kosztują grosze, wymiana trwa 10 minut.

Jak w odmach masz popękane membranki to też potrafi to generować losowe wypadanie zapłonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odmy sprawdzałem, membrany wydają się być ok, nie są popękane. Nie są twarde. Wizualnie nic im niedolega. Ale ok zmienie.

Chce pojechać do kogoś na próbę dymna bo dzisiaj zdjąlem pokrywy psikalem samostartem ale takie sprawdzanie to o kant d... Potłuc według mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg ma Twoje auto ? Sprawdzałeś czujnik wałka mimośrodowego ? Skrzynia automat czy manual ? ISTA wyrzucała jakieś dodatkowe błędy albo problem z komunikacją między modułami ?

 

No przebieg już ma spory 340tys przeszło. Czujniki to jedynie odpinalem oba. Po odpieciu nie chciała wejść na obroty wogole. Po wypięciu silnikow vvt praca chyba trochę lepsza choć falowanie nie ustępuje, po odpięciu przepływki również bez zmian

Przy starcie isty jak robi skan to za każdym razem praktycznie VT2 sieci na czerwono że nie odpowiada. Po ponowyn wymuszeniu wszystko jest ok. . Jedyny błąd Co mi wraca to czujnika AUC i wentylator ebox

Po za tym wszystkie się kasują. Skrzynia Automat również brak błędów.

Wydaje mi się że najpierw będę musiał zająć się rozrządem.

Że jeszcze zapytam wtryski w tych silnikach to tak głośno musza chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że jeszcze zapytam wtryski w tych silnikach to tak głośno musza chodzić?

Nagraj filmik, wrzuć gdzieś i daj linka. Nagraj z góry i koniecznie z boku w okolicach przerwy między kołem a błotnikiem. Najlepiej jak zrobisz 2 filmiki, przy zimnym rozruchu i na full rozgrzany. Wracając do tematu to jest jedna rzecz która może powodować tego typu błędy i problemy. Musisz rozebrać podszybie od strony pasażera, parę śrubek, parę plastików i Twoim oczom powinny ukazać się 2 przewody masowe tuż nad skrzynką z bezpiecznikami przykręcone na jedną śrubę do fartucha. Odkręć je i baaaardzo dokładnie wyczyść końcówki, śrubę i miejsce styku papierem ściernym, a potem popsikaj Kontaktem czy jakimś innym preparatem penetrującym do elektroniki. Po całym zabiegu sprawdź jak chodzi maszyna, przeskanuj ISTA, zobacz czy błędy wracają i daj znać co z tego wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że jeszcze zapytam wtryski w tych silnikach to tak głośno musza chodzić?

Nagraj filmik, wrzuć gdzieś i daj linka. Nagraj z góry i koniecznie z boku w okolicach przerwy między kołem a błotnikiem. Najlepiej jak zrobisz 2 filmiki, przy zimnym rozruchu i na full rozgrzany. Wracając do tematu to jest jedna rzecz która może powodować tego typu błędy i problemy. Musisz rozebrać podszybie od strony pasażera, parę śrubek, parę plastików i Twoim oczom powinny ukazać się 2 przewody masowe tuż nad skrzynką z bezpiecznikami przykręcone na jedną śrubę do fartucha. Odkręć je i baaaardzo dokładnie wyczyść końcówki, śrubę i miejsce styku papierem ściernym, a potem popsikaj Kontaktem czy jakimś innym preparatem penetrującym do elektroniki. Po całym zabiegu sprawdź jak chodzi maszyna, przeskanuj ISTA, zobacz czy błędy wracają i daj znać co z tego wyszło.

 

Praca na rozgrzanym




Test tolerancji



Jutro rano nagram podczas odpalania.

Dodam że gdy z rana odpalę ją na 3sek, zgaszę, powtórzę ta czynność 4 razy i za 5 już normalnie odpalę to wtedy błędów z wypadaniem nie ma. Fakt trochę mocniej huśta silnikiem ale błędów z wypadaniem nie ma. Lekko się zagrzeje powiedzmy 10 20 sekund i będzie chodziła równo znaczy tak jak na filmiku. Zastanawiam się jeszcze bo są tam zaworki zwrotne od hydrauliki, może być tak że poprostu olej spływa z nich po nocy i nie wiem np nie otwiera zaworu czy cos?

Zamówiłem już komplet odm wraz z przewodami bo chciałem go odpiąć dzisiaj i mi w ręce został niestety.

Gaz jest. Założony 10tys temu. Wtedy też były te falowania ale nie było wypadania zapłonu. Obecnie gaz jest zakręcony i bezpiecznik od gazu wyjęty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że jeszcze zapytam wtryski w tych silnikach to tak głośno musza chodzić?

Nagraj filmik, wrzuć gdzieś i daj linka. Nagraj z góry i koniecznie z boku w okolicach przerwy między kołem a błotnikiem. Najlepiej jak zrobisz 2 filmiki, przy zimnym rozruchu i na full rozgrzany. Wracając do tematu to jest jedna rzecz która może powodować tego typu błędy i problemy. Musisz rozebrać podszybie od strony pasażera, parę śrubek, parę plastików i Twoim oczom powinny ukazać się 2 przewody masowe tuż nad skrzynką z bezpiecznikami przykręcone na jedną śrubę do fartucha. Odkręć je i baaaardzo dokładnie wyczyść końcówki, śrubę i miejsce styku papierem ściernym, a potem popsikaj Kontaktem czy jakimś innym preparatem penetrującym do elektroniki. Po całym zabiegu sprawdź jak chodzi maszyna, przeskanuj ISTA, zobacz czy błędy wracają i daj znać co z tego wyszło.

 

Praca na rozgrzanym




Test tolerancji



Jutro rano nagram podczas odpalania.

Dodam że gdy z rana odpalę ją na 3sek, zgaszę, powtórzę ta czynność 4 razy i za 5 już normalnie odpalę to wtedy błędów z wypadaniem nie ma. Fakt trochę mocniej huśta silnikiem ale błędów z wypadaniem nie ma. Lekko się zagrzeje powiedzmy 10 20 sekund i będzie chodziła równo znaczy tak jak na filmiku. Zastanawiam się jeszcze bo są tam zaworki zwrotne od hydrauliki, może być tak że poprostu olej spływa z nich po nocy i nie wiem np nie otwiera zaworu czy cos?

Zamówiłem już komplet odm wraz z przewodami bo chciałem go odpiąć dzisiaj i mi w ręce został niestety.

Gaz jest. Założony 10tys temu. Wtedy też były te falowania ale nie było wypadania zapłonu. Obecnie gaz jest zakręcony i bezpiecznik od gazu wyjęty .Wracając do tego co piszesz o tych przewodach to tak teraz sobie skojarzyłem ze z tamtej strony miałem zapchany odpływ wody aż dywanik pływał w środku. Może faktycznie tam poszukam jeszcze przyczyny./quote]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na ten przebieg to nie chodzi źle. Obowiązkowo sprawdź i przeczyść te masy - 20 minut roboty, a wiele dziwnych problemów potrafi rozwiązać się sama. Nagraj jeszcze koniecznie jak to słychać z boku auta przy kole z zamkniętą maską, bo nie jestem pewny czy troszkę nie odzywa się rozrząd od strony pasażera. Jeżeli będzie klepać to na rozgrzanym zdecydowanie głośniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na ten przebieg to nie chodzi źle. Obowiązkowo sprawdź i przeczyść te masy - 20 minut roboty, a wiele dziwnych problemów potrafi rozwiązać się sama. Nagraj jeszcze koniecznie jak to słychać z boku auta przy kole z zamkniętą maską, bo nie jestem pewny czy troszkę nie odzywa się rozrząd od strony pasażera. Jeżeli będzie klepać to na rozgrzanym zdecydowanie głośniej.

 

A to klepanie tych wtrysków to normalne ?

Tutaj to jakby stado bocianów siedziało

Czekam obecnie na przewody od odm bo u mnie był jeszcze ten jednolity i zostal mi w ręku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki są dosyć ciche, ale jak są nowe:) Potem może być już tylko gorzej. Trochę wtryski, trochę valvetronic i się kumuluje. U mnie przebieg podobny, ale wydaje się sporo ciszej, albo tak nagrane, albo dlatego, że nie masz osłony. Ogarnij te odmy, masy, przetestuj, przeskanuj i nagraj jeszcze raz tak jak pisałem wcześniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki są dosyć ciche, ale jak są nowe:) Potem może być już tylko gorzej. Trochę wtryski, trochę valvetronic i się kumuluje. U mnie przebieg podobny, ale wydaje się sporo ciszej, albo tak nagrane, albo dlatego, że nie masz osłony. Ogarnij te odmy, masy, przetestuj, przeskanuj i nagraj jeszcze raz tak jak pisałem wcześniej.

 

Osłony są zdjęte bo do odm chciałem się dostać.

Ogólnie jak się maskę zamknie i pozakłada osłony to jest w miare cicho. Słychać trochę to klepanie. Tylko najgorsze te zapłony nieszczęsne. Falować i to cykliczne drgniecie silnika. Tak jakby któryś cylinder na sekundę odpinało. Później tak jakby cały cykl przeszedł i znowu drgniecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę udawał mądrzejszego niż jestem - nigdy w to nie wnikałem szczerze mówiąc, niech wypowie się ktoś bardziej doświadczony. Przepustnica w valvetronicu ma za zadanie utrzymać stabilne podciśnienie w dolocie 50 milibarów, a ilość wpadającego powietrza do cylindra reguluje nastawnik wałka mimośrodowego zmieniając płynnie wysokość wzniosu zaworów ssących. To tyle z teorii, a czy Twoja przepustnica zachowuje się w sposób prawidłowy to ciężko mi to ocenić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nadal masz problem z falującymi obrotami na zimno ? Miałeś nagrać filmik jak to się zachowuję na zimno i na gorąco dźwięk z boku auta, przy kole od strony pasażera. Uszczelki pokryw zaworów OK? Nic nie leje się po bloku? To też ma wpływ na obroty jałowe, bo jak wiadomo silnik chodzi na podciśnienie i tamtędy może ssać lewe powietrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nadal masz problem z falującymi obrotami na zimno ? Miałeś nagrać filmik jak to się zachowuję na zimno i na gorąco dźwięk z boku auta, przy kole od strony pasażera. Uszczelki pokryw zaworów OK? Nic nie leje się po bloku? To też ma wpływ na obroty jałowe, bo jak wiadomo silnik chodzi na podciśnienie i tamtędy może ssać lewe powietrze.

Tak nadal falują na zimno i na ciepło, wypadają zapłony, chyba że odrazu po odpaleniu przytrzymam go na obrotach 1500 rpm przez jakieś 5 sekund to nie wypadnie.

Jutro nagram filmiki.

Silnik jest szczelny. Nic nigdzie się nie poci. Uszczelki pod pokrywami oraz obudowami rozrządu byly zmieniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oglądałem Twoje filmiki to przez moment wydawało się, że jest specyficzny dźwięk przy prawej głowicy.

Czy korek wlewu oleju masz szczelny?

Sprawdź co się będzie dziać jak go odkręcisz na pracującym silniku (ogólnie to powinien być lekko „zassany” podczas pracy?


Jak sprawdzałeś szczelność układu? Na dym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oglądałem Twoje filmiki to przez moment wydawało się, że jest specyficzny dźwięk przy prawej głowicy.

Czy korek wlewu oleju masz szczelny?

Sprawdź co się będzie dziać jak go odkręcisz na pracującym silniku (ogólnie to powinien być lekko „zassany” podczas pracy?


Jak sprawdzałeś szczelność układu? Na dym?

Z tym korkiem wlewu to wogole dojść nie mogę. Już 3 kupiłem i dalej to samo. Zawsze lekko zapocone jest wokol niego. Nie to że leje się olej tylko jest zapocone. Korek jest zasysany. Przed zmianą odmy to było tak ze silnik gasł jak go odkrecilem. Teraz po odkreceniu bardzo nierowno pracuje ale nie gasnie.

Szczelność podobno było na dym. Nie było mnie przy tym bo zostawiłem auto w warsztacie i pojechlem do roboty i między czasie mieli tam chłopaki sprawdzić. Podobno jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valvetronic po odpaleniu silnika nie pracuje. Zaczyna regulować dopiero po lekkim rozgrzaniu silnika. Jeśli masz problemy zaraz po odpaleniu na zimnym to Valvetronic odpada.

Jaki masz status sprawy? Jakie objawy na daną chwilę i jakie błędy? Falowanie te 20-30 obr to sobie odpuść i uznaj, że tak ma być - przynajmniej na teraz. Ja się męczyłem z falowaniem między 400 a 800 ;)

Z korkiem mam to samo - szczelny ale zapocony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valvetronic po odpaleniu silnika nie pracuje. Zaczyna regulować dopiero po lekkim rozgrzaniu silnika. Jeśli masz problemy zaraz po odpaleniu na zimnym to Valvetronic odpada.

Jaki masz status sprawy? Jakie objawy na daną chwilę i jakie błędy? Falowanie te 20-30 obr to sobie odpuść i uznaj, że tak ma być - przynajmniej na teraz. Ja się męczyłem z falowaniem między 400 a 800 ;)

Z korkiem mam to samo - szczelny ale zapocony.

 

Az tak dużego falowania nie mam. Dziś po odpaleniu wyleciał cylinder 6.7.8. Auto zgasiłem odpalilem i bylo ok.. U mnie pod czas falowania jest takie cykliczne telepniecie silnikiem. Próbuje wyhaczyc na którym cylindrze bo ewidentnie czuć że z którym jest coś nie halo ale ani w inpie ani w iście nie widzę żadnych skoków na livedata.

Nagrałem już filmik jak auto pracuje na zimnym. Jutro n


Film nagrany jest już po skasowaniu błędu wypadania na zimnym



Odczyt z inpy



Praca na rozgrzanym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
cześć, miałem podobny problem i okazało się ze były zatkane kanały w głowicy dolotu czy do dmuchu powietrza do kolektora wydechowego, wyczyszczenie pomogło, znikły falujące obroty i wiele innych błędów, auto śmiga jak nowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie przy okazji z ciekawości.

Czy w każdym N62 jest SAI (secondary air injection) - czyli ten dodmuch powietrza, jak to Dwiiid określił?

Tak, w każdym i nie tylko w N62. System ten jest aktywny tylko na zimnym rozruchu. Coś mi świta, że dzięki temu jest spełniona norma Euro 4, ale mogę się mylić. Od pompy powietrza wtórego tej pod filtrem powietrza idą dwie rurki mniej więcej na wysokości kolektorów wydechowych. Ma to na celu wpuszczenie powietrza przez pewien czas bezpośrednio przed katalizatory gdy komputer daje najwięcej paliwa. Wszystko po to, żeby w katalizatorach mogły dopalić się resztki mieszanki tym samym szybciej nagrzewając je do temperatury roboczej i przedłużając ich życie. Gdy te rurki się zapchają to silnik może losowo kuleć przez kilkadziesiąt sekund. Wyczyszczenie tego układu jest moim zdaniem niemożliwe gdy silnik jest w budzie, ale może są magicy, którzy mają na to jakiś patent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valvetronic po odpaleniu silnika nie pracuje. Zaczyna regulować dopiero po lekkim rozgrzaniu silnika. Jeśli masz problemy zaraz po odpaleniu na zimnym to Valvetronic odpada.

Jaki masz status sprawy? Jakie objawy na daną chwilę i jakie błędy? Falowanie te 20-30 obr to sobie odpuść i uznaj, że tak ma być - przynajmniej na teraz. Ja się męczyłem z falowaniem między 400 a 800 ;)

Z korkiem mam to samo - szczelny ale zapocony.

 

Az tak dużego falowania nie mam. Dziś po odpaleniu wyleciał cylinder 6.7.8. Auto zgasiłem odpalilem i bylo ok.. U mnie pod czas falowania jest takie cykliczne telepniecie silnikiem. Próbuje wyhaczyc na którym cylindrze bo ewidentnie czuć że z którym jest coś nie halo ale ani w inpie ani w iście nie widzę żadnych skoków na livedata.

Nagrałem już filmik jak auto pracuje na zimnym. Jutro n


Film nagrany jest już po skasowaniu błędu wypadania na zimnym



Odczyt z inpy



Praca na rozgrzanym

Dobra więc tak. Nagraj jeszcze na rozgrzanym przy błotniku/kole z boku auta z zamkniętą maską od strony pasażera o co wielokrotnie już Ciebie prosiłem. Albo mi się wydaje albo coś klepie po stronie pasażera jakby pompa vacum i to ona może powodować wypadanie zapłonu. Jak się rozleci całkiem to będziesz miał rytmiczne prukanie z wydechu i wypadanie zapłonu cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.