Skocz do zawartości

E60 tył pływa na studzienkach i drgania przy przyspieszaniu


Adi46

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z zawieszeniem bmw e60 550i smg, dynamic drive, tyłem strasznie buja na boki po wjechaniu jednym kolem w np studzienkę, uczucie uciekającego tyłu, zrobione tuleje w belce, tuleje w wahaczach, zrobiona geometria, auto było na 3 stacjach diagnostycznych, na wszystkich nikt się do niczego nie nie przyczepił, był jeden wyjątek na jednej amortyzatory tyl wyszły 35% ale na pozostałych już po 70%, dynamic drive nie cieknie jest delikatnie spocony ale błędów nie ma, ja już nie wiem, mechanicy też, druga sprawa drżenie przy przyspieszaniu z niskich obrotów, najbardziej czuć na 2 i 3 biegu po 4k obrotów ustaje, wraz z obrotami drżenie przyspiesza, podpora sprawdzona, i wszystkie gumy. Już sam nie wiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z zawieszeniem bmw e60 550i smg, dynamic drive, tyłem strasznie buja na boki po wjechaniu jednym kolem w np studzienkę, uczucie uciekającego tyłu, zrobione tuleje w belce, tuleje w wahaczach, zrobiona geometria, auto było na 3 stacjach diagnostycznych, na wszystkich nikt się do niczego nie nie przyczepił, był jeden wyjątek na jednej amortyzatory tyl wyszły 35% ale na pozostałych już po 70%, dynamic drive nie cieknie jest delikatnie spocony ale błędów nie ma, ja już nie wiem, mechanicy też, druga sprawa drżenie przy przyspieszaniu z niskich obrotów, najbardziej czuć na 2 i 3 biegu po 4k obrotów ustaje, wraz z obrotami drżenie przyspiesza, podpora sprawdzona, i wszystkie gumy. Już sam nie wiem

Robiłeś test dynamic drive komputerem? Jak wjedziesz równo obydwoma kołami na przykład na próg zwalniający to auto nie podskakuje tyłem przez moment? Z doświadczenia mogę Tobie powiedzieć, że sprawdzanie amortyzatorów na stacji diagnostycznej to strata czasu. Według nich wynik zazwyczaj jest zero jedynkowy, albo są jak nowe, albo nie ma ich wcale, a te cyferki co tam wyświetlają to chyba idzie z maszyny losującej. Kiedyś w mojej byłej 540i na stacji pokazało jak dobrze pamiętam po 70% z przodu, a amortyzator razem ze sprężyną był jak flak, ze ledwo trzymał budę nad ziemią :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drżenie z tego co wnioskuję pojawia się wtedy, gdy na napęd jest przekazywany największy moment obrotowy. Obstawiałbym półoś, ale dyfra też tak do końca wykluczyć się nie da. Pewnie przeguby będą mieć luz, ale nie wykluczam też uszkodzonych tulei mocowań dyfra. Możesz sprawdzić to wszystko sam bez demontażu jak masz wprawę i warunki techniczne. Co do tego rzucania tyłem to raczej na pewno będą to amortyzatory. Napisz jeszcze jakie masz felgi i opony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne z m6 styling 167, opony letnie 245/35/19!!275/30/19 już kończą swój żywot, drganie występuje właśnie przy największym nm ale luzy na półosiach sprawdzone na stacji diagnostycznej, ale jak macie patent mogę sam jeszcze sprawdzić, według diagnosty okej, wszyscy podejrzewają wał napędowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wale napędowym masz taki przegub przy samym dyferencjale, ale on zazwyczaj w BMW "dzwoni" przy ruszaniu autem przód, tył. Chyba, że naprawdę ma duży luz, a moc pieca jest dosyć konkretna więc może nim delikatnie telepać. Prędkość obrotowa wału i moment jaki idzie na niego przy bucie może przenieść trochę wibracji na karoserię. Ciężko tak stwierdzić "na oko", ale jak wejdziesz pod auto to spróbuj pokręcić wałem i wyczuć jakiś luz. Jak dobrze pamiętam to bez problemu można wsadzić tam rękę. Częstym problemem jest też łącznik elastyczny ten obok skrzyni. Może być popękany lub mieć nawet obciętą którąś ze śrub. Tak jak mówię, jest moc, jest SMG, a jak jest SMG to i dobry kop ze startu więc nie ma zmiłuj. Coś czasami musi się zerwać lub/i szybciej wyeksploatować :D Ja w E39 540i wykończyłem nie jeden wał więc wiem o co chodzi :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.