Skocz do zawartości

Problemy z szyberdachem


stachyras

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Bo tak w e36 były dwie wersje sterowania szyberdachem (w obu słychać cykanie przekaźnika). Pierwsza jak na zdjęciu, czyli silniczek z krańcówką, osobny przekaźnik i przełącznik. W tej wersji nie było możliwości domykania szyberdachu kluczykiem (taka prosta, podstawowa).

http://img447.imageshack.us/img447/6240/dscf00013kopiaoz4.jpg

No i druga wersja, jak na zdjęciu. Jest to silniczek z taką obudową plastikową, w której jest układ elektroniczny sterujący pracą szyberdachu. I tam już było domykanie z kluczyka itd. W środku tej obudowy też jest przekaźnik który cyka.

http://img230.imageshack.us/img230/636/s1er4.jpg

Po pierwsze trzeba by ustalić, którą wersje posiadasz żeby coś pokombinować na ten temat.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzeba by się dowiedzieć czy jest to uszkodzenie mechaniczne czy elektryczne. Bo może jest coś uszkodzone w mechaniźmie szyberdachu i się przycina, ale bardziej obstawiałbym na elektryke.

Więc ja zrobiłbym to tak. Wyciagnij ten przekaźnik i zlokalizuj które przewody w kostce idą do zasilania silnika (nie krańcówek). Spróbuj podłączyć sam silnik na krótko i wtedy zobaczysz czy działa (czy przesówa szyberdach w całym zakresie czy też się przycina), tylko uważaj żeby za daleko nie przejechać bo możesz zniszczyć mechanizm. Jeżeli wszystko działa bez zarzutu to silnik i mechanizm odpadają, są sprawne. Pozostaje nam przełącznik, przekaźnik i krańcówki lub ich napęd. Przełącznik raczej sprawny bo przesówał szyberdach po ten jeden centymetr, ale przeczyścić go nie zaszkodzi. No i pozostaje Ci przekaźnik, albo zaryzykujesz i kupisz inny (tylko musi być on dokładnie taki sam, to nie jest taki zwykły przekaźnik), albo jak masz znajomego z takim szyberdachem to porzyczysz i sprawdzisz. Mogły też uledz uszkodzeniu krańcówki, ale żeby to sprawdzić to już trzeba wyciągnąć silnik. Narazie tyle, jak coś będziesz wiedział więcej to pisz. :cool2:

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Więc dzis znalazłem czas i co wynikło:

Ot nie jest to przyczyna silniczka,przekażnika czy wyłącznika.To śmiga,aż miło.Teraz pytanie co-? dach wysówa sie elegancko ale nie domyka dobrze,oraz nie podnosi.Tzn chce podnieś ale opada.(to samo jak zamykam,niby zamknięty,ale lużno można podnieś jakieś 2-3cm do góry)Na bokach widze jakieś wodziki(blaszki) nie znam nazwy.Podejrzewam że jedna jest uszkodzona.Czyli zostaje coś z uszkodzenia mechanicznego,ale co dokładnie..chyba bedzie trzeba ściągnąć tapicerkw...wrrr...

Może coś podpowiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Bo tak w e36 były dwie wersje sterowania szyberdachem (w obu słychać cykanie przekaźnika). Pierwsza jak na zdjęciu, czyli silniczek z krańcówką, osobny przekaźnik i przełącznik. W tej wersji nie było możliwości domykania szyberdachu kluczykiem (taka prosta, podstawowa).

http://img447.imageshack.us/img447/6240/dscf00013kopiaoz4.jpg

 

Czy ten silnik z przekźnikiem był tez w e34 czy to jest tylko do e36?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w e36, w e34 jest podobny, ale ma inny układ krańcówek i sterowany jest poprzez moduł ogólny i przekaźnikowy pod tylnym siedzeniem.

Możliwe że sam silnik jest taki sam, ale jak mówiłem układ krańcówek i przeniesinie napędu się różnią.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest taki silniczek z e34, ma dwie krańcówki jedna pod drugą:

http://img130.imageshack.us/img130/9030/zdjecie109kp0.jpg

http://img162.imageshack.us/img162/8103/zdjecie111mw3.jpg

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Bo tak w e36 były dwie wersje sterowania szyberdachem (w obu słychać cykanie przekaźnika). Pierwsza jak na zdjęciu, czyli silniczek z krańcówką, osobny przekaźnik i przełącznik. W tej wersji nie było możliwości domykania szyberdachu kluczykiem (taka prosta, podstawowa).

http://img447.imageshack.us/img447/6240/dscf00013kopiaoz4.jpg

 

Czy ten silnik z przekźnikiem był tez w e34 czy to jest tylko do e36?

 

Dalej podrąze temat. Okazało sie że nie mam instalki pod szyberdach elektryczny w e34. Więc wychodzi, że najłatwiej zamontować napęd od e36.

Czy ktoś może mi powiedzieć czy coś takiego ma prawo działać, najważniejsze czy w ten sposób nie rozwale szyberdachu. Zanim zaczne probówać chciałbym żeby ktoś bardziej doświadczony się wypowiedzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz w tym z e34 jest taka "obudowa" przy zębatce napędzającej, która utrzymuje linki w odpowiednim położeniu, a w tym z e36 tego nie ma.

Do tego dochodzi różnica w krzywiznach na zębatkach, które przełączają krańcówki, Jeżeli miałbyś trochę wprawy w majsterkowaniu może coś z tego można by zrobić, ale tylko może :?:

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.