Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Jakie masz sterowanie szyberdachem? Takie z przekaźnikiem, czy z elektroniką przy silniku?

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

Bo tak w e36 były dwie wersje sterowania szyberdachem (w obu słychać cykanie przekaźnika). Pierwsza jak na zdjęciu, czyli silniczek z krańcówką, osobny przekaźnik i przełącznik. W tej wersji nie było możliwości domykania szyberdachu kluczykiem (taka prosta, podstawowa).

http://img447.imageshack.us/img447/6240/dscf00013kopiaoz4.jpg

No i druga wersja, jak na zdjęciu. Jest to silniczek z taką obudową plastikową, w której jest układ elektroniczny sterujący pracą szyberdachu. I tam już było domykanie z kluczyka itd. W środku tej obudowy też jest przekaźnik który cyka.

http://img230.imageshack.us/img230/636/s1er4.jpg

Po pierwsze trzeba by ustalić, którą wersje posiadasz żeby coś pokombinować na ten temat.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

Potrzeba by się dowiedzieć czy jest to uszkodzenie mechaniczne czy elektryczne. Bo może jest coś uszkodzone w mechaniźmie szyberdachu i się przycina, ale bardziej obstawiałbym na elektryke.

Więc ja zrobiłbym to tak. Wyciagnij ten przekaźnik i zlokalizuj które przewody w kostce idą do zasilania silnika (nie krańcówek). Spróbuj podłączyć sam silnik na krótko i wtedy zobaczysz czy działa (czy przesówa szyberdach w całym zakresie czy też się przycina), tylko uważaj żeby za daleko nie przejechać bo możesz zniszczyć mechanizm. Jeżeli wszystko działa bez zarzutu to silnik i mechanizm odpadają, są sprawne. Pozostaje nam przełącznik, przekaźnik i krańcówki lub ich napęd. Przełącznik raczej sprawny bo przesówał szyberdach po ten jeden centymetr, ale przeczyścić go nie zaszkodzi. No i pozostaje Ci przekaźnik, albo zaryzykujesz i kupisz inny (tylko musi być on dokładnie taki sam, to nie jest taki zwykły przekaźnik), albo jak masz znajomego z takim szyberdachem to porzyczysz i sprawdzisz. Mogły też uledz uszkodzeniu krańcówki, ale żeby to sprawdzić to już trzeba wyciągnąć silnik. Narazie tyle, jak coś będziesz wiedział więcej to pisz. :cool2:

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Więc dzis znalazłem czas i co wynikło:

Ot nie jest to przyczyna silniczka,przekażnika czy wyłącznika.To śmiga,aż miło.Teraz pytanie co-? dach wysówa sie elegancko ale nie domyka dobrze,oraz nie podnosi.Tzn chce podnieś ale opada.(to samo jak zamykam,niby zamknięty,ale lużno można podnieś jakieś 2-3cm do góry)Na bokach widze jakieś wodziki(blaszki) nie znam nazwy.Podejrzewam że jedna jest uszkodzona.Czyli zostaje coś z uszkodzenia mechanicznego,ale co dokładnie..chyba bedzie trzeba ściągnąć tapicerkw...wrrr...

Może coś podpowiesz?

Opublikowano
No to jak mówisz jedyny sposób na sprawdzenie to ściągnięcie tej tapicerki i obejrzenie co i jak. może tylko szyberdach poluzował na swoich mocowaniach.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Bo tak w e36 były dwie wersje sterowania szyberdachem (w obu słychać cykanie przekaźnika). Pierwsza jak na zdjęciu, czyli silniczek z krańcówką, osobny przekaźnik i przełącznik. W tej wersji nie było możliwości domykania szyberdachu kluczykiem (taka prosta, podstawowa).

http://img447.imageshack.us/img447/6240/dscf00013kopiaoz4.jpg

 

Czy ten silnik z przekźnikiem był tez w e34 czy to jest tylko do e36?

Opublikowano

Tylko w e36, w e34 jest podobny, ale ma inny układ krańcówek i sterowany jest poprzez moduł ogólny i przekaźnikowy pod tylnym siedzeniem.

Możliwe że sam silnik jest taki sam, ale jak mówiłem układ krańcówek i przeniesinie napędu się różnią.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

To jest taki silniczek z e34, ma dwie krańcówki jedna pod drugą:

http://img130.imageshack.us/img130/9030/zdjecie109kp0.jpg

http://img162.imageshack.us/img162/8103/zdjecie111mw3.jpg

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano
To jest taki silniczek z e34, ma dwie krańcówki jedna pod drugą:

 

OK, wielkie dzięki za pomoc, bym z nim zaczął walczyć niepotrzebnie.

W takim razie mam na zbyciu silniczek do e36 z włącznikiem

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Bo tak w e36 były dwie wersje sterowania szyberdachem (w obu słychać cykanie przekaźnika). Pierwsza jak na zdjęciu, czyli silniczek z krańcówką, osobny przekaźnik i przełącznik. W tej wersji nie było możliwości domykania szyberdachu kluczykiem (taka prosta, podstawowa).

http://img447.imageshack.us/img447/6240/dscf00013kopiaoz4.jpg

 

Czy ten silnik z przekźnikiem był tez w e34 czy to jest tylko do e36?

 

Dalej podrąze temat. Okazało sie że nie mam instalki pod szyberdach elektryczny w e34. Więc wychodzi, że najłatwiej zamontować napęd od e36.

Czy ktoś może mi powiedzieć czy coś takiego ma prawo działać, najważniejsze czy w ten sposób nie rozwale szyberdachu. Zanim zaczne probówać chciałbym żeby ktoś bardziej doświadczony się wypowiedzał.

Opublikowano

Jak widzisz w tym z e34 jest taka "obudowa" przy zębatce napędzającej, która utrzymuje linki w odpowiednim położeniu, a w tym z e36 tego nie ma.

Do tego dochodzi różnica w krzywiznach na zębatkach, które przełączają krańcówki, Jeżeli miałbyś trochę wprawy w majsterkowaniu może coś z tego można by zrobić, ale tylko może :?:

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

Może prędzej coś byś wykombinował z silniczkiem od e30.

 

http://img475.imageshack.us/img475/1926/16yt3vz3.jpg

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

  • 6 lat później...
Opublikowano

a czy ktoś posiada schemat instalacji szyber dachu od E30 ?

Może prędzej coś byś wykombinował z silniczkiem od e30.

 

 

 

http://img475.imageshack.us/img475/1926/16yt3vz3.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.