Skocz do zawartości

Dopuszczalna róznica w obwodzie kół tył i przód


wempti

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim.

Właśnie teraz zaczynam przygodę na forum i nie jestem pewien, czy administrator mnie nie wywali z tym tematem, bo gdzieś już jest. Jeżeli tak, to proszę o przekierowanie.

Naczytałem się na forum o wpływie opon na skrzynki rozdzielczej napędu X-drive i nie znalazłem informacji na jakiej mi zależy.

Otóż z przodu auta mam opony 275/40/20 z tyłu 315/35/20. Z racji tego, że większa moc jest przekazywana na tył, to opony tylne zużywają się szybciej niż przednie a z powodu różnicy rozmiarów nie mogę zamieniać ich na przód.

Obecnie różnica w wysokości bieżnika wynosi ok 1 mm i na pewno będzie się pogłębiać. Na razie nic złego się nie dzieje.

I teraz moje pytanie. Jaka jest granica tolerancji wymiaru obwodów kół przednich w stosunku do tylnych, by skrzynka jeszcze pracowała prawidłowo?

Ponadto czytałem, że wartość ciśnienia w oponach ma także wpływ na pracę skrzynki. I tutaj się zastanawiam jakie ciśnienie mam ustawić, bo ono na tabliczce zależy od obciążenia auta pasażerami, walizkami i innymi a z tym jest różnie.

Raz jadę sam a raz z całą rodziną.

Pozdrawiam

wempti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciśnienie powinieneś ustalić takie jak na tabliczce znamionowej zależnie od obciążenia samochodu.


W E71, przy różnicy obwodu kół(nie średnicy) na poziomie 2cm auto zachowywało się prawidłowo. Gdy ta różnica była na poziomie 5-7cm, przy ok. 100km/h ingerowała kontrola trakcji. Większa różnica wynikała z ciśnienia w kołach(wg tabliczki miało być 2.0 bary na każde koło, a napompowali 2.8 na tył)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Na razie mam 1 mm różnicy w bieżniku między tyłem a przodem ( 6 i 5 mm). Tył zużywa się szybciej

Covid zamroził moje wyjazdy i kilometrówkę, więc sądzę, że jeszcze mam trochę czasu do wymiany.

Tak sobie kombinowałem, by kupić nowe na tył ( chyba mają 8 mm) i zostawić stare na przodzie 6 mm. Różnica na początku będzie 2 mm. W czasie eksploatacji tył zużywałby się szybciej niż przód

i w końcu dogonił przód. Ale to chyba zwariowany pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, tak też zostawię a potem trzeba będzie z bólem serca i kieszeni kupić nowy komplet.

I jeszcze jedno.

Przednie opony mocno mi się wyząbkowały. Huczało jak uszkodzone łożyska.

Ciekawe dlaczego tak się dzieje?

Znalazłem warsztat, który szorstkuje takie opony ząbki wygładzone i teraz mam już ciszę w czasie jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.