Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Temat na pewno wałkowany ale nie udało mi się znaleźć nic podobnego.

 

Historia tak. Wszystko pięknie działało, wjechałem do garażu wieczorkiem i było ok. Rano zapalam samochód - świeci się kontrolka od ABS-u. Sprawdziłem przewody przy kołach "na oko" w porządku. Co / gdzie można dalej robić / sprawdzać ?..

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano

No właśnie z tymi wtyczkami mam problem. Bo za cholerę nie widzę żadnych. Do czujnika "do wewnątrz" wchodzą kable, a w komorze silnika nie widzę żadnych wtyczek.

Czy czuniki da się "jakoś" sprawdzić ??

Opublikowano

U mnie to samo było :)

 

Pojedź do ASO, podepną pod kompa pokręca kazdym kołem i wyjdzie co szlak trafił. Z regóły padają czujniki w kołach i u mnie tak własnie się stało.

 

Za czujnik do przedniego koła zapłaciłem 370 zł, z wymianą sobie sam poradzisz (odkrecasz 1 srubkę i rozpinasz kable) ale od razu mówię ze czujnika nie wyciągniesz w całości (jezeli siedział w kole dłużej niż rok) ja swój musiałem wyłamywać po kawałku co zajęło mi 3 godziny. Ale nie jest powiedziane ze u CIebie tak będzie.

 

Jeżeli to czujnik to po wymianie kontrolka bedzie się nadal palić do momenu aż przejedziesz około 100 m i komputer pobierze serię poprawnych sygnałów z czujnika i wyłaczy kontrolkę. W nie których wersjach potrzebny jest dodatkowo reset kompa w ASO - u mnie nie był potrzebny.

 

Jezeli to przekaźnik ABSu (w co wątpię bo żadko coś takiego pada) to tragedia ale najpierw sprawdź czujniki przez komputer.

 

Koszt takiej diagnostyki to pare złotych.

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Opublikowano
Wtyczka do czujnika jest w pudełeczku zaczepionym u każego błotnika. Heh nawet się rymuje :D
www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Opublikowano

Miłem ten sam problem.Obawiam sie ze to czujnik ABS jedź na komp. powiedzą Ci który to czujnik i muszisz go wymienić.W ASO kosztuje fortune.Ja mam 318 tds kupłem od 316i ( jest taki sam) na Allegro zapaciłem 70 zł i wszystko działa.Kontrolka zgasła.

NAjwiększy problem stwarzało wyciągnięcie czujnika,siedzi niesamowicie ciasno. Niestety musiałem go wyciągać na "raty" śrubokrętem przecinałem po mału i po kawałku wyciagałem.Żmudna robota ale daje efekty,w koncu wyszedł (pomoc odrdzewiacz) Powodzenia

Opublikowano
Mktech - jak sprawdzisz i naprawisz to nie zapomnij napisac co bylo przyczyna awarii i jak sobie poradziles !
Opublikowano
Mktech - jak sprawdzisz i naprawisz to nie zapomnij napisac co bylo przyczyna awarii i jak sobie poradziles !
Opublikowano

Ciężko bedzie stwierdzić przyczyne awarii (jeżeli to nie zaśniedziąła wtyczka), bo tak jak napisałem już wczesniej czujnik żadko udaje się wyciągnąc w całości a wydłubany w kawałkach nam nic nie powie.

 

Jeżeli ktoś ma próbnik to trzeba przed wyjęciem czujnika sprawdzić jego rezystancję na poszczególnych pinach i porównac ją z innym kołem na tej samej osi - wtedy wiadomo co jest nie tak i czy kupowac nowy czy szukać przyczyny gdzie indziej (to sposób dla tych którzy nie chcą jechać do ASo i płacić kase za diagnostykę).

 

Co do kupowania części na Allegro to zgadzam się że jak najbardziej można je tam kupić - jednak jeżlei chodzi o hamulce to odpuszczam sobie zamienniki i kupuję to co tam być powinno, bo to w kończu hamulce.

 

Wolverine - zauwaz ze w 70% napisałeś dokładnie to samo co ja, tylko po co ?

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Opublikowano
A powiedzcie mi idzie samemu zresetować kompa? wiem że jak miałem mazdę xedosa to po rozłączeniu akumulatora i przytrzymaniu przez 20sekund pedału stopu komputer się resetował czy bmw ma też taką opcję? mówię tu o E36 320i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.