Skocz do zawartości

Fabryczne felgi i opony. Czy mamy na to wpływ?


aleksander08

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam.

Chciałbym założyć felgi Mak Mark Black Mirror

8x18 ET20 i 9x18 ET28, felgi mają homologację KBA dla G20, ale Pan ze sklepu nastraszył mnie, że będą wystawać bardziej od fabrycznych: 11mm z przodu i 16mm z tyłu. Czy zrobi to różnicę ?

 

ja mam przód 8x18 z ET22 (seria ma 27) - czyli w moim przypadku koło jesty 5mm na zewnątrz, w twoim będzie 7 (a nie 11 jak piszesz), na luzie będzie pasowało, bo u mnie jest jeszcze luz.

z tyłu mam 9x18 z ET41 (seria ma et40 ale przy szerokości 8,5), moja felga wystaje dokładnie 5,4mm na zewnątrz, ty chcesz dać ET28 czyli będzie dodatkowo wystawać 13mm, czyli razem 18,4 w stosunku do serii (a nie 16mm jak piszesz) - wg mnie to już będzie dość mocno na zewnątrz, ale bardzo blisko rantu. btw. na bimmerpost gość wrzucał g20 z vossenami 9,5 z et30 (czyli 22,5mm na zewnątrz w stosunku do serii) i wygląda jakby były na równo z rantem. Wg mnie za duży hard core :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam przód 8x18 z ET22 (seria ma 27) - czyli w moim przypadku koło jesty 5mm na zewnątrz, w twoim będzie 7 (a nie 11 jak piszesz), na luzie będzie pasowało, bo u mnie jest jeszcze luz.

z tyłu mam 9x18 z ET41 (seria ma et40 ale przy szerokości 8,5), moja felga wystaje dokładnie 5,4mm na zewnątrz, ty chcesz dać ET28 czyli będzie dodatkowo wystawać 13mm, czyli razem 18,4 w stosunku do serii (a nie 16mm jak piszesz) - wg mnie to już będzie dość mocno na zewnątrz, ale bardzo blisko rantu. btw. na bimmerpost gość wrzucał g20 z vossenami 9,5 z et30 (czyli 22,5mm na zewnątrz w stosunku do serii) i wygląda jakby były na równo z rantem. Wg mnie za duży hard core :twisted:

Policzyłem wysunięcie od felgi 7,5x18 ET25, dlatego wyszło mi 11mm. Jeśli chodzi o tył, to faktycznie się pomyliłem :D

Tak mnie nurtował ten temat, że wziąłem dzisiaj długą poziomicę, przyłożyłem pionowo do błotnika i zmierzyłem odległość między rantem a oponą. Dla standardowych 225/45/18 i 255/40/18 wyszło mi, że opony schowane są 20mm z przodu i 18mm z tyłu. Skoro tak, to pewnie zdecyduję się na wersję z ET20 i ET40, najwyżej dołożę potem z tyłu dystans 5mm. Dzięki za pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam przód 8x18 z ET22 (seria ma 27) - czyli w moim przypadku koło jesty 5mm na zewnątrz, w twoim będzie 7 (a nie 11 jak piszesz), na luzie będzie pasowało, bo u mnie jest jeszcze luz.

z tyłu mam 9x18 z ET41 (seria ma et40 ale przy szerokości 8,5), moja felga wystaje dokładnie 5,4mm na zewnątrz, ty chcesz dać ET28 czyli będzie dodatkowo wystawać 13mm, czyli razem 18,4 w stosunku do serii (a nie 16mm jak piszesz) - wg mnie to już będzie dość mocno na zewnątrz, ale bardzo blisko rantu. btw. na bimmerpost gość wrzucał g20 z vossenami 9,5 z et30 (czyli 22,5mm na zewnątrz w stosunku do serii) i wygląda jakby były na równo z rantem. Wg mnie za duży hard core :twisted:

Policzyłem wysunięcie od felgi 7,5x18 ET25, dlatego wyszło mi 11mm. Jeśli chodzi o tył, to faktycznie się pomyliłem :D

Tak mnie nurtował ten temat, że wziąłem dzisiaj długą poziomicę, przyłożyłem pionowo do błotnika i zmierzyłem odległość między rantem a oponą. Dla standardowych 225/45/18 i 255/40/18 wyszło mi, że opony schowane są 20mm z przodu i 18mm z tyłu. Skoro tak, to pewnie zdecyduję się na wersję z ET20 i ET40, najwyżej dołożę potem z tyłu dystans 5mm. Dzięki za pomoc :D

 

czekam na zdjęcia :)


btw. na pewno chcesz felgi MAK? nie wiem jak obecnie z ich jakością, ale kilkanaście lat temu brat miał 17" w celice i niestety kilkukrotnie musiał je prostować, jakieś super twarde nie były

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
btw. na pewno chcesz felgi MAK? nie wiem jak obecnie z ich jakością, ale kilkanaście lat temu brat miał 17" w celice i niestety kilkukrotnie musiał je prostować, jakieś super twarde nie były

Obejrzałem dziesiątki zdjęć różnych modeli, felg 18" pasujących do opon mieszanych jest ledwo garść. Ten wzór mi najbardziej podchodzi :D

Ale mam zgryz, w planach miałem też upgrade systemu HiFi, a tu trafiła się okazja: Helix V Eight DSP za 699 euro i do tego jeszcze STEG wypuszcza nowe high-endowe tweetery i midy z serii Master Stroke: MSS1 i MSS3. Sorry za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.