Skocz do zawartości

e90 330i n52b30 gaśnie przy dodaniu gazu


tomislav

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!


Mam problem z autem objawiający się tym, że gdy wcisnę do podłogi gwałtownie, czy to na postoju, czy z włączonym biegiem, bo np chcę dynamicznie ruszyć ze świateł, to silnik potrafi się zadławić i zgasnąć. Jeśli gaz wciskam w miarę szybko, ale nie natychmiast do max, tylko stopniowo wraz ze wzrostem obrotów silnika, silnik pracuje normalnie.... Jeszcze nie testowałem DISY i nie wiem czy przepływka pracuje prawidłowo. Mam 288 tysięcy przebiegu. Mam wrażenie, że odrobinę więcej spala paliwa niż, kiedy było wszystko OK.


Czy miał ktoś podobne objawy? Proszę o podpowiedź od czego zacząć oprócz komputera i diagnostyki DISY.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam/miałem prawie, że identyczne objawy. Żebyś nie tracił czasu tyle co ja, strzeliłbym w odłączenie wtyczki od VVT i pojeździć chwilę bez wpiętego VVT i zobaczysz jak się zachowuje silnik. Wtyczka znajduje się pod korkiem wlewu oleju (po zdjęciu plastikowej osłony silnika). W moim przypadku silnik zaczął pracować idealnie czy to na zimnym czy na rozgrzanym. Zero dławienia, zero skoków obrotu, jedynie z oczywistych względów gorzej się wkręca na obroty i pali więcej paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wypinajac wtyczkę czujnika mimośrodowego, deaktywuje się również vanos, tak więc...

 

No ale właśnie o to chodzi - pojeździć ze zdeaktywowanym valvetronikiem i vanosem, na normalnej przepustnicy i zobaczyć czy to się powtarza. Wiadomo że mocy będzie mniej bo motor nie działa jak powinien. Chodzi o zachowanie i powtórzenie błędów.

A jak po wypięciu będzie poprawa, to badać po kolei vanos i valvetronik od najprostszych spraw (solenoidy, ustawienie rozrządu itd)


i PS - wydaje mi się że ta wtyczka dezaktywuje TYLKO valvetronik, vanos jest sterowany odrębnie. Ale może mnie ktoś naprostuje jak ma lepsze info.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odpieciu tego czujnika bankowo ecu przechodzi w tryb awaryjny i vanos rowniez nie pracuje. Pole poszukiwan sie rozszerza. Zarówno vanos jak i VVT sa wadliwe w tych modelach.

Aha, ten sam efekt (trybu awaryjnego) nastepuje po wypieciu przeplywki

 

dlaczego pole poszukiwań się rozszerza? odpięcie wtyczki to jest robota na 10 minut. Jeśli następuje diametralna poprawa to teoretycznie masz jasną odpowiedź - VVT lub vanos. Vanosa tak jak Saico napisał możesz sprawdzić ISTĄ/inpą jeśli OK - zostaje cały VVT. Tyle w teorii :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saico, możesz podpowiedzieć jak przez inpe zdiagnozować valvetronic i vanos, jak się przeklikac przez język mało przyjemny dla ucha i oczu? Najlepiej w trasie podłączyć się i patrzeć na rzeczywiste parametry?


Tomislav w moim przypadku za gaśnięcie odpowiedzialna była disa - na całe szczęście ta łatwiej dostępna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam!


Usterka została usunięta.

Najpierw zostały zamienione miejscami elektrozawory faz rozrządu i jeden z nich od strony ssącej był uszkodzony. Kupiłem nowy, praca przy wymianie to 5 minut z umyciem rąk.

Auto jeździ, jak należy.

Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.


Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.