Skocz do zawartości

Wymiana zwrotnicy E39 528i


MrSiekacz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Faktycznie z tyłu są też wciskane.


Pewnie wkręcane są gdy ręczny jest realizowany na tych samych zaciskach co nożny, zresztą nieważne :)


Ja akurat mam taką śrubę co gość na filmie. Od biedy to można na szybko wymodzić ze śruby z nakrętką i jakiś płaskownik przewiercony. Swego czasu w innych moich autach używałem ścisku lub w ogóle łomem, albo rękoma nowe tłoczki, ale wtedy zacisk był bez płynu. Tak właściwie jeśli ściskiem nie wepchniesz to znaczy, że zacisk zapieczony i należałoby go usprawnić.


Z płynem hamulcowym jest tak, że wraz ze zużyciem klocków stan opada i jeśli w międzyczasie dolewałeś do pełnego to jak teraz wciśniesz tłoczek do końca to na pewno wyleci przez korek co zobaczysz w postaci plamy pod autem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Ja zmieniałem dla świętego spokoju choć mechanik mówił, że olej wyglądał dobrze i opiłków nie było - dolny korek jest magnetyczny. Podobno czasem zdarza się, że olej jest czarny i śmierdzi okrutnie, tak samo w dyfrze. Nie wiem czemu miałoby się tak dziać. Tam nie ma praktycznie ciśnienia, bo on sobie tylko chlupie i smaruje na zasadzie rozbryzgu, no ale może jak ktoś upalał auto i z racji wieku nigdy nie był zmieniany. Niby interwał jest 90k, ale myślę, że raz na zawsze można zmienić, koszt niewielki, jeszcze jak sam robisz. Ja w 525d zmieniałem niestety dwa razy, bo ta strona castrola wskazywała, że niby ma być 75W90 (jak w dyfrze), ale potem gdzieś odnalazłem, że jednak 75W80 i faktycznie w zimie lepiej biegi wchodziły.


Piasta - tarcza - felga zawsze składam na sucho byle czyste było. Nie słyszałem, żeby trzeba było te powierzchnie smarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie mam jakichś specjalnych narzędzi, żeby sprawdzić po vin'ie. Z Castrola właśnie też pokazuje u Ciebie 75W90, ale inne wyszukiwarki 75W80. Może tym się zasugeruj

https://e46forum.pl/jaki-olej-do-skrzyni-manualnej-s5d-320z-28933

Może też zależeć od naklejki na skrzyni. W E36 miałem w manualu ATF :shock: Wychodziły skrzynie z tym samym numerem produktu, ale czym były zalane określał kolor nalepki. Nie wyrokuję, że w E39 będzie tak samo, ale lepiej sprawdzić choćby kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy odtłuścić i na początku delikatnie z hamowaniem przez ok 500 km.

Największą głupotą jaką robią mechanicy to smarowanie piasty smarami. To się składa NA SUCHO !! Trzeba porządnie oczyścić piastę, na błysk najlepiej. Jak czymś posmarujesz to ci gwarantuje ze po ok 1000 km tarcze zaczną bić.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym zlał trochę oleju do słoika i podpytał jakiegoś doświadczonego mechanika czy jest w stanie organoleptycznie stwierdzić czy to jest ATF. Jak pisałem w E36 wychodziły wersje tych samych skrzyń z różnym typem oleju, ale tam była naklejka co o tym informowała. Poszukaj w necie czy w ogóle ktoś się spotkał z takim olejem w skrzyni Twojego typu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie umiem odpowiedzieć na pytanie czy ATF D2 się nada. W E36 zalewałem to samo co szło tam do wspomagania, ale nie pamiętam już jaki był to gatunek. Coś jednak jest na rzeczy z tymi olejami:

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DD51-EUR-02-1996-E39-BMW-528i&diagId=23_1394

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zmuszony wyjąć całość razem z półosią i amortyzatorem... Mam już rozkręcone wszystko tylko trzyma mnie linka ręcznego. Jak wybić to ustrojstwo? tą tulejke co wchodzi w zwrotnice i linka w niej siedzi? w nowej używanej mechanik włożył w imadło i śrubokrętem wybił, ale na aucie nie chce mi wyjść.. I mógłby mi ktoś ogarnąć jakim momentem dokręcić śruby nr 11 i 9? https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DD51-EUR-02-1996-E39-BMW-528i&diagId=33_0519
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie chcę wprowadzać w błąd, bo nie wymieniałem linek. Przez przypadek, szukałem jak regulować ręczny i znalazłem coś takiego

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=223199

i tam ktoś pisze, że obcinał linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. A sprawdzilbys mi jaka sila dokrecic srube nr 19? Bo Ty ogarniasz te stronki xd

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DD51-EUR-02-1996-E39-BMW-528i&diagId=33_0519


Ogolnie jak bede te wahacze wszystkie przykrecal to mam podlewarowac zwrotnice na maxa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.